Apple Airport in combinatie met de KPN Experiabox

• 8 april 2015
  • 2 reacties
  • 901 keer bekeken

Hallo,

Ik zit al jaren met een maximale connectie van 8 mb/ps aangezien ik in een buitengebied woon.

Heb elke internetprovider gebeld, geen enkele kan beter internet leveren.

Brief naar de gemeente gestuurd, glasvezel aanleggen zou 38.000 euro kosten.

Mijn collega heeft mij verteld dat zijn opa ook slecht internet had, maar na installatie van een Apple Airport het internet veel sneller ging werken. Mij lijkt het sterk dat dit bij mij gaat werken, maar het is een poging waard. Kan de Apple Airport succesvol worden gebruikt in combinatie met de nieuwste KPN Experiabox? Ik ben ook van plan binnenkort een Apple TV aan te schaffen aangezien wij 8 producten van Apple hier in huis hebben. Is deze ook 'compatible' met de Experiabox? Heb op dit forum threads van 2012 gelezen waar veel problemen voorkwamen. Zijn deze inmiddels verholpen? Overigens vind ik AirPlay niet belangrijk, kan ik via WiFi al draadloos aan mijn printer connecten etc. De enige nuttige functies voor mij zouden sneller internet en Apple TV zijn. 

Extra info:
Wij hebben geen KPN TV, enkel internet+bellen.

Maximale snelheid via speedtest.net is 5.5 mb/ps

Downloaden gaat maximaal met 700 kb/ps

2 reacties

Reputatie 7
Hoi DennisBondarev, welkom op het forum.

Ik neem aan dat je die speedtest meting gedaan hebt vanaf een bedraad aangesloten PC.

Als dat het geval is, dan moet ik je helaas teleurstellen 😞, met zo'n Airport zal het dan echt niet beter worden.

De bottleneck zit niet in de wifi in jouw woning, maar in de lijn tussen jouw Experia Box en de centrale.

Helaas, dat dacht ik al wjb.

Speedtest is inderdaad gedaan vanaf een bedraad aangesloten PC.

5.5 is dan ook echt de max, meestal zit het rond de 4.

Dan maar wachten tot 2030 wanneer ik eindelijk glasvezel zal hebben :(

Bedankt voor je antwoord in ieder geval!

Reageer