Beantwoord

Apple (Iphones en Ipads) hebben slechte verbinding met Experia V10

  • 20 August 2019
  • 7 reacties
  • 255 keer bekeken

Internet valt met weg bij Apple apparatuur, af en toe en voor korte tijd. Andere apparaten hebben er geen last van. Ik heb alles wat je kan bedenken al gedaan (zie opsomming hieronder) en gebeld met KPN die me doorverwezen naar Apple die een workarround zou hebben hiervoor. Maar dat bleek niet het geval. Ik word er ondertussen wanhopig van. KPN: GRAAG OPLOSSEN!!! IK ZIE UIT NAAR EEN REACTIE!

Al gedaan:

Experia:
Harde reset
Terug naar fabrieksinstellingen
5 GHz uit
2.4 GHz uit
Andere kanalen 2.4 GHZ (1, 6, 11)
SSID veranderd en aparte namen gegeven
Wifi van Experia uit en AP ertussen
Bekabeld internet of Wifi, maakt niet uit

Ipads en Iphones, harde reset
Volgens Apple: locatievoorzieningen bij Wifi uit
Netwerkinstellingen hersteld

Alle Apple apparatuur heeft er last van. Alle andere apparaten hebben er geen last van.

Wat te doen?
icon

Beste antwoord door roblub 20 August 2019, 22:18

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Dus als je de wifi van de Experia Box uit zet en een accesspoint gebruikt dan heb je nog steeds dit probleem?
Heb je een Experia Box V10 of een V10a?
Experia Box V10 en AP hetzelfde probleem.
Reputatie 7
Experia Box V10 en AP hetzelfde probleem.
Wat is het merk en type van dat accesspoint?
AP: Ubiquiti UniFi AP. Maar Wifi of bedraad, dat maakt niets uit. Internet blijft wegvallen bij Apple apparatuur.
Net weer contact gehad met KPN en wellicht is de oplossing er nu wel. Bij de overstap van 4G Buitengebied naar glasvezel is het buitengebied abonnement niet verwijderd en daarbij was er software op de Experiabox blijven staan die mogelijk het probleem veroorzaakt. Na verwijderen van het abonnement en na 1 uur een harde reset van de Experiabox lijkt het te werken. Hopelijk morgen ook nog.
Ja, probleem opgelost. Dus als je problemen hebt met al je Apple apparatuur waarbij het Internet wegvalt kan het goed zijn dat er ‘rest-abonnementen’ bestaan die dan automatisch software op Experiabox plaatsen. Bij mij was het geval dat 4G Buitengebied (voor 0 euro) er voor zorgde dat er een probleem ontstond.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @roblub Goed dat je dit probleem hier meldt en nog beter om te horen dat een collega bij de klantenservice al heeft kunnen herleiden wat de problemen nu veroorzaakte.

Reageer