Beantwoord

Applist in de webinterface waar zijn die voor?

  • 18 May 2019
  • 10 reacties
  • 2049 keer bekeken

ik zat op ZTE en was benieuwd wat applist is. er staan allemaal games tussen, is dit iets waarbij je games sneller gaan?

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 20 May 2019, 15:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Hoi @Finn de jonge . Welkom op het forum.
Goede vraag! Deze instellingen zijn bedoelt om je te helpen om de juiste poorten open te zetten. Voor sommige games is het soms noodzakelijk om een paar poortjes open te zetten zodat er bijvoorbeeld via in game chat gecommuniceerd kan worden of om andere online instellingen te optimaliseren. Mocht je een van die games spelen en je ervaart er problemen mee, raad ik je aan om eerst de website van de game te bezoeken en te achterhalen of het iets met poorten te maken kan hebben. Vervolgens zou je dat dus kunnen instellen in het modem zelf.
Weet je zo voldoende, @Finn de jonge ? Als je meer wilt weten, stel je vragen gerust! 🙂
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende weet. Mochten er toch nog vragen zijn, stel ze gerust! 🙂

Hi KPN,

Ik heb nog een extra vraag over de APPList.

Mijn huisgenoot en ik hebben allebei een Xbox One. De poort waar mijn Xbox (1) op aangesloten staat, heeft de APPList opties ‘Xbox Live’ en 'Xbox One’ open staan. Nu wil ik deze ook voor mijn huisgenoot zijn Xbox (2) instellen, maar verschijnen deze APPList opties niet meer omdat ze door mij in gebruik zijn.

Is het alsnog mogelijk om de APPList opties voor beide Xbox-en te activeren? Of is hier een andere workaround voor?

Reputatie 7
Badge +24

Nee, dat kan niet. Elke poort kan maar door 1 apparaat gebruikt worden. Het is om deze reden dus ook volstrekt belachelijk dat er voor een spelcomputer poorten geopend zouden moeten worden. Want als je er meerdere op 1 aansluiting hebt, dan kan dat niet eens.

Werkt het zonder poorten openen niet?

Waar lopen jullie precies tegenaan, @mterra ? 

@Nick83 De poorten doen het in principe wel gewoon. Misschien heb ik het verkeerd, maar ik dacht dat de juiste APPList opties open zetten bijdraagt aan de connectie. Is dat zo?

@Erwin_ Dat de genoemde APPList opties maar 1x gebruikt kunnen worden om de modem.

Reputatie 7
Badge +24

Die applist is feitelijk gewoon een lijstje met poorten met voor elke poort een labeltje: de naam van het programma dat die poort het meest gebruikt. Dat ziet er iets gebruiksvriendelijker uit. En elke poort kan maar 1x gebruikt worden.

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83 De poorten doen het in principe wel gewoon. Misschien heb ik het verkeerd, maar ik dacht dat de juiste APPList opties open zetten bijdraagt aan de connectie. Is dat zo?

Merk je daar ook feitelijk wat van?

@Nick83 De poorten doen het in principe wel gewoon. Misschien heb ik het verkeerd, maar ik dacht dat de juiste APPList opties open zetten bijdraagt aan de connectie. Is dat zo?

Merk je daar ook feitelijk wat van?

Ik zou het eigenlijk niet weten. Ik ging er van uit dat het iets van optimalisatie was, maar dat is het dus niet volgens jou? Zonder het openzetten doet alles het wel gewoon.