Beantwoord

Arcadyan ARV7519 gameserver niet bereikbaar

• 4 oktober 2012
  • 8 reacties
  • 12039 keer bekeken

Al meerdere jaren speel ik samen met o.a. mijn broer, de PC game Ghost Recon Advanced Warfighter (GRAW).

Dit is een PC game (dus niet een spelcomputer).

Via de Multiplayer optie  kan ik een game-server starten, maar men kan van buiten geen verbinding maken. De Experiabox houdt dit tegen.

Voorheen had ik een ADSL internet abonnement, ook van KPN, maar dan met een modum/router. Daar lukte het wel bij.

De KPN reageert op mijn klacht met de onderstaande reactie, waar ik echter helemaal niets mee opschiet.

"Voor het hosten van een game via de KPN ExperiaBox kunnen wij u geen ondersteuning bieden.

Mocht ook een service-antwoord op onze help-pagina geen voldoende informatie geven, dan verwijs ik u naar de betreffende fabrikant of leverancier van uw game-apparatuur voor verdere ondersteuning. "

Wie weet de oplossing wel, (behalve overstappen naar andere provider)

MArcel 

icon

Beste antwoord door ArjanEHV1983 7 oktober 2012, 01:34

Beste Marcel,

Ik kom helaas zojuist tot de ontdekking dat de DMZ optie in de ARV7519 inderdaad niet aanwezig is. In de VGV7519 (ExperiaBox V8), welke ik zelf heb en qua software en menu veel op de ARV7519 lijkt, is deze functie wel aanwezig.

Mocht je nou de juiste poorten hebben ingesteld binnen de port forwarding maar alsnog jou PC van buitenaf nog niet kunnen benaderen, kan het nog schelen als je binnen het laatste tabblad (EXTRA) bij UPnP een vinkje voor Enable UPnP IGD Device plaatst en dat zo opslaat door op apply te klikken.

Bekijk origineel

8 reacties

Heb KPN aangesproken op hun reactie en zij beantwoorden dit als volgt:

Feit blijft dat we uw probleem niet kunnen ondersteunen. KPN levert u internet, telefonie en televisie. Onze kennis is niet toereikend genoeg om hetgeen waar u mee zit op te lossen. Het is dus niet zo dat we niet willen. We kunnen het door gebrek aan informatie over uw doeleinden gewoon niet doen.

Schijnbaar is het allemaal te moeilijk voor KPN.. terwijl het vandaag toch niet meer dan normaal is dat je via internet een gameserver kunt hosten.

marcel

Reputatie 3
Badge +4
Beste Marcel,

Helaas zijn er tegenwoordig heel veel mensen welke er van uit gaan dat het niet meer dan normaal is dat je via een internet verbinding welke daar helemaal niet voor bedoeld is een (game) server kan hosten. Een server hoort echter thuis in een datacentrum en niet op een internet verbinding welke je thuis hebt. Zo normaal is het dus niet dat men thuis een server host 😉.

Voor een Internet Service Provider (ISP) is het onmogelijk om iedereen welke een bepaald spel speelt te ondersteunen met de opzet en het bereikbaar maken van een bijbehorende "server". Er zijn duizenden soorten spellen welke allemaal hun eigen communicatie poorten en protocollen gebruiken en hier is dan ook absoluut geen enkel Standaard voor. Hoe moet een ISP al deze spellen ondersteunen? Door de fabrikant te vragen een gratis versie + updates toe te zenden zodat de medewerkers dit kunnen testen? Weet je hoeveel ISP's Nederland rijk is en hoeveel manuren hier dan in op gaan? Overstappen van ISP is niet de oplossing, elders is de kans groot dat je tegen hetzelfde antwoord aan loopt.

Het is echt aan de fabrikant van het spel zijn gebruikers hierbij te ondersteunen. Als je een nieuwe LG TV koopt bel je toch ook niet KPN voor hulp met aansluiten? ;)

Om je probleem toch op te lossen dien je allereerst even uit te zoeken welke poorten het spel gebruikt. Deze poorten kan je vervolgens in jou modem/router forwarden naar het interne IP adres van jou PC. In de ARV7519 kan je dit (als dit hetzelfde is dan bij de VGV7519) doen via DATA -> NAT -> Port Mapping. Ook kan je DMZ instellen in de richting van het interne IP van je PC. Alle poorten verwijzen dan direct door in de richting van je PC waardoor de ARV7519 geen enkele hinder meer op mag leveren.

Hoop dat het je met deze informatie lukt om de benodigde poorten door te verwijzen. Ik verneem hier uiteraard graag het resultaat.

Hoi Arjan

Bedankt voor je reactie.

Tot eind vorig jaar had ik alleen ADSL van KPN met modem/router. Hier had ik geen enkele problemen. Bij het overgaan naar all in one pakket en de experiabox was het dus niet meer mogelijk. Zit dus echt in de experiabox en niet in de game.

Ik ga het nog een keer proberen met jouw aanwijzingen. Heb niet zoveel verstand van de techniek, dus kijk ff of ik er uit kom.

P.S. Een server hosten is wel een erg groot woord. Het is basic alleen een multiplayer game starten waaraan anderen kunnen meedoen.

Arjan

Wat bedoel je met "Ook kan je DMZ instellen in de richting van het internet IP van je PC."

Zoals ik al schreef heb niet zo veel verstand van de techniek

Reputatie 3
Badge +4
Beste Marcel,

Graag gedaan! Uiteraard kunnen we niet allemaal evenveel verstand van technische zaken hebben.... Als dit zo was, was ik vermoedelijk werkloos 😉.

Toen je enkel nog een internet verbinding van KPN gebruikte, hoefde de modem welke je toen had niet zo veel te doen als nu. Die oude modem hoefde slechts wat internet verkeer door te geven, de nieuwe moet jou zoveel mogelijk tegen misbruik beschermen en gelijktijdig ook nog eens internet, telefoon en vermoedelijk ook TV leveren. Uiteraard word jou probleem veroorzaakt door de Experiabox maar dat komt doordat deze niet is ingesteld voor de (niet zo standaard) doeleinde waarvoor je deze probeert te gebruiken. Om deze in te stellen dien je de volgende stappen te volgen:

1. Open je webbrowser en breng een bezoek aan je ARV7519 door het volgende IP in te toetsen: 192.168.2.254.
2. Log je voor de eerste keer in, heb je geen wachtwoord nodig maar wel een nieuw wachtwoord op te geven. Heb je vaker ingelogd dan kan het zijn dat dit wachtwoord al aangepast is en dat je dus het aangepaste wachtwoord in dient te geven. Mocht je verbinding door een monteur zijn geïnstalleerd welke ook dit wachtwoord heeft aangepast; zij gebruiken vaak kpn als wachtwoord.
3. Klik bovenin op DATA en vervolgens links in het scherm op NAT gevolgd door Port Mapping.
4. Door onder Configure op het brief icoontje te klikken kan je een nieuwe regel aan de instellingen toevoegen. Vul bij LAN IP het interne IP adres van jou PC in, kies je het protocol type waarvoor je een poort open wenst te zetten (TCP/UDP/Beide) en vul je bij LAN en Public Port de poort in welke je door wenst te zetten. Vergeet niet het vakje onder enable aan te vinken, zonder dit vinkje heeft de instelling alsnog geen effect. Als je dit gedaan hebt dien je onder Configure het ENTER icoon aan te klikken om de regel toe te voegen aan de instellingen van je ARV7519. De juiste poorten dien je even op internet op te zoeken en/of na te vragen bij de maker van het spel.
5. Herhaal punt 4. voor elke poort welke je in de richting van jou PC wenst door te verwijzen.

Met DMZ kan je alle inkomende poorten laten doorverwijzen in de richting van je PC. Hierbij hoef je niet meer handmatig de ene naar de andere poort open te zetten. Enige nadeel hiervan is dat het voor een misbruiker wel eenvoudiger word om jou pc te benaderen. Om de DMZ functie in te schakelen breng je eveneens volgens de bovenstaande stappen een bezoek aan je ARV7519. In plaats van dat je onder het tabblad DATA kiest voor NAT, kies je nu voor FIREWALL en vervolgens DMZ. Vink het vakje Enable DMZ Function aan en vul bij Client PC IP Address het interne IP adres van jou computer in en klik op apply om dit te bevestigen.

Ik verneem hier graag het resultaat 😉.

He Arjan.

Het instellen van de poorten is gelukt. Of het werkt kan ik nog niet testen. Dat wordt zondag avond.

Ik kan DMZ niet vinden onder FIREWALL.

Ik heb alleen de opties:

Access Control

MAC Filter

URL Blocking

Schedule Rule

Onder deze opties zie ik nergens DMZ staan.

Reputatie 3
Badge +4
Beste Marcel,

Ik kom helaas zojuist tot de ontdekking dat de DMZ optie in de ARV7519 inderdaad niet aanwezig is. In de VGV7519 (ExperiaBox V8), welke ik zelf heb en qua software en menu veel op de ARV7519 lijkt, is deze functie wel aanwezig.

Mocht je nou de juiste poorten hebben ingesteld binnen de port forwarding maar alsnog jou PC van buitenaf nog niet kunnen benaderen, kan het nog schelen als je binnen het laatste tabblad (EXTRA) bij UPnP een vinkje voor Enable UPnP IGD Device plaatst en dat zo opslaat door op apply te klikken.

Hoi

Vorige jaar november was het gelukt om met hulp van Arjan de Experiabox in te stellen zodat anderen een door mij opgezette gameserver in Ghost Recon konden benaderen. Echter sinds half januari 2013, na volgens mij na een update van de experiabox,werkt het niet meer. Ook bij een ander spel (Soldiers of Fortune) wat we in december 2012 hebben gestart werkt het in eens niet meer.:@

Bij controle van de instellingen in de Arcadyan staat alles nog net zo. Alle poorten zijn geforward e.d.

Wat is er nu (door KPN) veranderd dat het niet meer werkt. (modem firmware update)

Heeft iemand een idee wat het is en hoe ik het kan oplossen.

Reageer