Beantwoord

Arcadyan ARV7519 problemen

  • 16 januari 2016
  • 5 reacties
  • 348 keer bekeken

Goedenavond,

Ik heb een alles in 1 pakket van KPN met een Arcadyan ARV7519 modem welke al ruim 3 jaar naar tevredenheid functioneert. De download snelheid was altijd tussen de 10 en 11 Mbit/s.

De afgelopen 3 a 4 dagen doen zich echter een aantal problemen voor: de interactieve TV hapert regelmatig, tijdens het telefoneren (vast) is een luide bromtoon te horen en de internetsnelheid is drastisch omlaag gegaan:

https://

Als mijn interactieve TV aan staat daalt de internetsnelheid nog verder. Voorheen had dit geen of nauwelijks effect op de internetsnelheid.

https://

Ik heb de speedtests diverse malen herhaald met telkens een vergelijkbaar resultaat.

Wat ik geprobeerd heb:

  • Experiabox diverse malen opnieuw opgestart > dit leverde geen verbetering op.
  • Experiabox via de servicetool Fabrieksinstellingen Experiabox naar de fabrieksinstellingen terug gezet > geen verbetering.
  • Servicetool Kwaliteitstest Internetverbinding uitgevoerd > Resultaat: De kwaliteit van uw internetverbinding is niet optimaal.
  • Bekabeling van en naar de Experiabox gecontroleerd: deze is al 1,5 jaar onveranderd en is correct aangesloten. Geen schade aan de bekabeling.
Onderstaand de ADSL status ongeveer 1 uur na een herstart

https://

Alle tips of oplossingen zijn meer dan welkom.

icon

Beste antwoord door Joran 1 februari 2016, 13:26

Het lijkt er op dat de Experiabox zijn beste tijd had gehad. Na het vervangen (en een paar dagen geduld ;)) werkt de verbinding weer op 10,4Mbit!

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Het lijkt me sowieso verstandig om deze Experiabox om te ruilen.

Wat zegt deze site? https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Hoe is de Experiabox aangesloten? Korte kabel? Ronde of platte kabel? Splitter?

Robin
Reputatie 7
Het aantal CRC errors is ook veel te hoog voor één uurtje.

Ik ben ook benieuwd naar de antwoorden op de vragen van .

RobinFlikkema schreef op 16 jan '16 om 09:31u
Hoi,

Het lijkt me sowieso verstandig om deze Experiabox om te ruilen.

Wat zegt deze site? https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Hoe is de Experiabox aangesloten? Korte kabel? Ronde of platte kabel? Splitter?

Robin 
De website geeft het volgende resultaat.

16-1-2016 13-01-27.png

De experiabox is aangesloten op een wandcontactdoos via de meegeleverde ronde kabel en telefoonstekker. De wandcontactdoos is aangesloten via een korte ronde kabel op de lasdop. Ik heb de bekabeling gecontroleert op eventuele beschadigingen of loszittende aansluitingen.

Zoals ik al aangaf is de bekabeling al 1,5 jaar onveranderd en was de internetsnelheid gezien de afstand naar de centrale altijd in orde. Ook bellen en interacteive TV kijken ging eigenlijk altijd vlekkeloos.

Reputatie 3
Badge
Hallo Wiecher, 

Dit gaat zo niet goed blijkbaar. De snelheid die op Fourstack verschijnt is overigens leidend, maar je haalbare snelheid
ligt doorgaans ~2-3 MBit hoger. De oorzaak voor het langzaam in elkaar zakken van de snelheid kan te wijten zijn aan
meerdere zaken. Dit bekijk ik dan graag nader met je om zo tot een oplossing te komen.

Wil je daarom in een privébericht je postcode, huisnummer, een 06-nummer en de naam van de contractant doorgeven?
Mocht je overigens kans zien een foto te maken van jouw aansluitpunt (ISRA) en het stukje bekabeling dat richting de
Experia Box loopt, dan zou dit eveneens zeer welkom zijn om een duidelijk beeld te krijgen van de situatie bij jou thuis.

Reputatie 7
Badge +28
Het lijkt er op dat de Experiabox zijn beste tijd had gehad. Na het vervangen (en een paar dagen geduld ;)) werkt de verbinding weer op 10,4Mbit!

Reageer