Ik heb een alles in 1 pakket van KPN met een Arcadyan ARV7519 modem welke al ruim 3 jaar naar tevredenheid functioneert. De download snelheid was altijd tussen de 10 en 11 Mbit/s.
De afgelopen 3 a 4 dagen doen zich echter een aantal problemen voor: de interactieve TV hapert regelmatig, tijdens het telefoneren (vast) is een luide bromtoon te horen en de internetsnelheid is drastisch omlaag gegaan:
https://
Als mijn interactieve TV aan staat daalt de internetsnelheid nog verder. Voorheen had dit geen of nauwelijks effect op de internetsnelheid.
https://
Ik heb de speedtests diverse malen herhaald met telkens een vergelijkbaar resultaat.
Wat ik geprobeerd heb:
- Experiabox diverse malen opnieuw opgestart > dit leverde geen verbetering op.
- Experiabox via de servicetool Fabrieksinstellingen Experiabox naar de fabrieksinstellingen terug gezet > geen verbetering.
- Servicetool Kwaliteitstest Internetverbinding uitgevoerd > Resultaat: De kwaliteit van uw internetverbinding is niet optimaal.
- Bekabeling van en naar de Experiabox gecontroleerd: deze is al 1,5 jaar onveranderd en is correct aangesloten. Geen schade aan de bekabeling.
https://
Alle tips of oplossingen zijn meer dan welkom.
Beste antwoord door Joran
Het lijkt er op dat de Experiabox zijn beste tijd had gehad. Na het vervangen (en een paar dagen geduld ;)) werkt de verbinding weer op 10,4Mbit!
Bekijk origineel