Beantwoord

Asus laptop met realtek RTL8723BE en KPN experia box v10 ZXHN H369A

we hebben een experia box v10 op kantoor. van ZTE model ZXHN H369A. mijn collega's hebben gewoon goede verbinding. mijn mobiel en iPad ook. alleen de verbinding met mijn laptop wordt heel vaak verbroken. mijn asus pc heeft een realtek RTL8723BE en werkt prima met Wi-Fi thuis en alle andere Wi-Fi s (cafés en buren etc. ) behalve die op kantoor. reeds geprobeerde oplossingen:
1. verwijderen uit voorkeursnetwerken. en wachtwoord opnieuw invoeren. na 15 of 20 min wordt het weer verbroken.
2. opnieuw opstarten of adapter uit/inschakelen helpt af en toe wel. ook niet altijd. na 10-15 min weer verbroken.
3. driver installeren voor RTL8723BE. het heeft ook ongeveer 10 min gewerkt.
4. instelling router gecheckt: alles is gewoon standard instelling. niks aangepast. mac filtering staat niet aan.
5. Wi-Fi kanaal gecheckt. thuis heb ik hetzelfde(9-12/13?) . het werkt prima thuis. alleen op kantoor niet.

ik heb af en toe verbinding. na 10-15 min wordt het verbroken. ik zie dat mijn pc probeer opnieuw te verbinden. maar het lukt gewoon niet. Wi-Fi signaal is gewoon goed. weet iemand nog andere oplossingen die ik kan proberen. alle suggesties zijn welkom!

bedankt allemaal!
groeten
sven

3
icon

Beste antwoord door sven w 23 augustus 2017, 11:18

kanaal aangepast naar 13. tot nu werkt het prima 😁
Bekijk origineel

7 reacties

ik heb ook dit problem. zouden jullie ook naar mijn post willen kijken? super bedankt!

https://forum.kpn.com/internet-9/asus-laptop-met-realtek-rtl8723be-en-kpn-experia-box-v10-zxhn-h369a-436072

*Admin: bericht verplaatst van Laptop wel WiFi verbinding, PC zo goed als niet? en toegevoegd aan je eigen topic. Op meerdere plekken dezelfde vraag stellen is niet nodig 🙂
o ja trouwens zijn er niet heel wifi signalen aanwezig in de buurt. met wifi analyser kan ik zien dat de wifi van de buurman kanaal 1-6 gebruikt. die van ons 7-12/13 of zoiets. dus geen overlap. wat zou de reden kunnen zijn dat de verbinding zo vaak wegvalt? super bedankt allemaal.
Reputatie 7
Badge +30
5) heb je hem ook gewijzigd? Naar bijvoorbeeld 1 of 11?
5) heb je hem ook gewijzigd? Naar bijvoorbeeld 1 of 11?super bedankt voor je snelle reactie Robin. Nee ik heb niks aangepast want ik zie geen overlap van de kanalen met de buurman. Misschien kan ik het beter toch proberen dan? Welk kanaal moet ik kiezen dan?
kanaal aangepast naar 13. tot nu werkt het prima 😁
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Eigenlijk wat het de bedoeling om juist niet 13 te gebruiken omdat dat vaak problemen geeft. Maar als alles werkt met 13, tja, wie houd je tegen.
Hoi,

Eigenlijk wat het de bedoeling om juist niet 13 te gebruiken omdat dat vaak problemen geeft. Maar als alles werkt met 13, tja, wie houd je tegen.

eerst met 11 geprobeerd (eigenlijk bijna alle kanalen). het bleef wegvallen. het werkt met 13... weet niet of het zo blijft.

Reageer