Vraag

Auping app aansluiten op Experia Box v10

  • 11 November 2019
  • 10 reacties
  • 182 keer bekeken

hi,

net een auping bed gekocht met een zogenaamde auping connect app. De app is gedownload maar het apparaat aan het bed kan geen wifi verbinding maken. Raar want Wifi is prima want de rest van de apparaten doet het wel, auping geeft als oplossing aan router NIET in te stellen op mixed WPA/WPA2 msaar enkel op WPA2. Router staat ingesteld op WPA2, toch wordt router niet gezien door apparaat dat bd moet besturen bed. Nog suggesties waar het nog mee aan kan liggen ??

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board


10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U heeft echt een Experiabox v10 en niet v10a? U heeft geen Experia WiFi versterkers of andere wifi accespoints?

Wat u kunt proberen is het 5 GHz. netwerk een andere naam te geven. Dat heeft standaard dezelfde naam als het 2,4 GHz. netwerk. Dat zorgt soms voor verstoring.

Om dit te doen kunt u bij de v10 inloggen op de Experiabox via: https://192.168.2.254 

Een andere optie is om dit te doen via 1 van de service tools op deze pagina: https://www.kpn.com/service/servicetools.htm De bovenste: "Pas je wifi naam en wachtwoord aan".

hi Nick,

dank voor de snelle reactie!! het is inderdaad een V10 en niet v10a.

Als ik inlog op de router hebben 5 en 2,4 GHz inderdaad dezelfde naam 

als ik naar de site ga voor aanpassen naam en wachtwoord zoals jij suggereert is het niet duidelijk welke van de 2 dan een andere naam krijgt, bovendien lijkt het me dat dan alle andere apparaten ook opnieuw worden ingesteld op deze nieuwe naam…..;-( … en daar zit ik eigenlijk niet op te wachten...

Reputatie 7
Badge +24

Als je inlogt op de router, en je kunt daar de 5 GHz netwerknaam aanpassen, dan heb je die servicetool niet nodig.

Als je alleen de 5 Ghz naam wijzigd, dan blijft alles gewoon werken en hoeft je geen apparaten opnieuw in te stellen.

mmmm, maar 1 naambox bij 2,4 en 5 GHz

 

 

o yess gevonden onder een andere pagina…….

Reputatie 7
Badge +24

Haal dat plaatje maar weer gauw weg, want wat daar op staat hoeft niemand te weten :grin:

nog 1 vraagje waarom zou ik naam 5 GHz veranderen? Denk liever 2,5 GHZ naam te veranderen … ik neem aan dat de rest van de werkende apparatuur op de 5GHz zit???????

Reputatie 7
Badge +24

o yess gevonden onder een andere pagina…….

Ow mooi! Ik heb zelf geen v10, dus ik weet niet precies hoe het eruit ziet en wat precies de mogenlijk heden zijn.

Reputatie 7
Badge +24

nog 1 vraagje waarom zou ik naam 5 GHz veranderen? Denk liever 2,5 GHZ naam te veranderen … ik neem aan dat de rest van de werkende apparatuur op de 5GHz zit???????

Dat weet ik niet wat voor apparatuur u verder in  huis heb. Als dat mobiele telefoons, tableds en laptops zijn, dan zou dat te overwegen zijn.

Maar sommige apparatuur, zoals een draadloze netwerk printer werkt soms alleen op 2,4 GHz.

nou ik geef het op !!! naam veranderen van de 2.5 GHz is gelukt, ik kan erop aanloggen maar nog steeds geeft app aan dat er geen internetverbinding is…. auping smart box zie ik wel op de telefoon dus kastje geeft wel signaal af….. heb er zelfs aan gedacht om de auping app te verversen …. blijft dat kastje en app elkaar niet kunnen vinden …. krijg je ervan als bedfabrikanten ICT dingen gaan doen zonder een degelijk partner #KPN ICT consulting#we helpen graag  ;-) !!   

@Nick83 super dank voor de tips jammer dat het niet lukte! 

 

Reageer