Authenticatie probleem

  • 4 November 2019
  • 11 reacties
  • 445 keer bekeken

Sinds ik het wachtwoord heb veranderd van mijn Experiabox V10A krijg ik constant "Authentication Error” op meerdere mobiele apparaten. Ik ben zelfs een Netwerk beheerder en krijg hier vervelende neigingen van. Ik heb het wachtwoord ook al op de telefoons aangepast maar zelfs dan krijg ik bijna elke minuut zo’n error!.


11 reacties

Reputatie 7

Heb je naast de V10a nog andere wifi toegangspunten in jouw netwerk?

Nee enkel de V10A. er zijn ook geen wifi versterkers in het netwerk

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Bart Jansen. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je steeds deze melding te zien krijgt. Je geeft aan dat je een Netwerk beheerder bent en ga er eigenlijk al een beetje van uit dat de volgende vraag een beetje onnodig is, maar ik moet het toch vragen. Het je het wachtwoord al gecontroleerd en het op een andere apparaat getest? Heb je het draadloos netwerk verwijderd van het apparaat en opnieuw toegevoegd? 

@Vikash Ja  meerdere malen gechecked en zelfs gekopieerd en geplakt en ik hou het zelfde probleem

Reputatie 7
Badge +21

Heb je al geprobeerd om de ExperiaBox te resetten en daarna in te loggen via de webinterface van de V10a om het wachtwoord te controleren? Na het resetten van de ExperiaBox is het standaard wachtwoord om in te loggen (sticker achterop de ExperiaBox) weer geldig. 

Reputatie 7

Na het resetten van de ExperiaBox is het standaard wachtwoord om in te loggen (sticker achterop de ExperiaBox) weer geldig. 

@Vikash,

Maar na het resetten van een Experia Box worden de wifi instellingen vanuit centraal toch weer naar de Experia Box gepusht?

Dan schiet je daar toch niets mee op?

Reputatie 7
Badge +24

Dat pushen van SSID en password vanuit KPN gebeurt volgens alleen als je ooit via de servicetool het wifi ingesteld hebt. Als je dat nooit gedaan heb, dan gebeurt dat pushen ook niet. Zo heb ik dat weleens begrepen, maar helemaal zeker weet ik het niet.

Reputatie 7
Badge +21

Misschien is het inderdaad beter om eerst te controleren of het wachtwoord klopt, door in te loggen op de Experiabox v10A. Omdat het op alle apparaten niet werkt dacht ik zelf aan een reset.

Reputatie 7

Dat pushen van SSID en password vanuit KPN gebeurt volgens alleen als je ooit via de servicetool het wifi ingesteld hebt. Als je dat nooit gedaan heb, dan gebeurt dat pushen ook niet. Zo heb ik dat weleens begrepen, maar helemaal zeker weet ik het niet.

Voor de V7, V8 en V9 is dat zo maar bij de V10 en V10a worden de wifi instellingen sowieso centraal opgeslagen en opnieuw gepusht na een (factory) reset of bij de ingebruikname van een nieuwe Experia Box. Je zult explicitiet de wifi instellingen moeten resetten om terug te keren tot de op de sticker vermelde instellingen.

Reputatie 7
Badge +24

Ok 👍

Reputatie 7
Badge +21

@Bart Jansen We hebben niets meer van je gehoord. Heb je het probleem inmiddels al kunnen verhelpen? Als dit niet het geval is, dan horen we dat graag van je!

Reageer