Beantwoord

authenticatieprobleem en nieuwe modem

  • 12 August 2020
  • 8 reacties
  • 293 keer bekeken

Hoe kom ik aan de nieuwe Box12 KPN modem?

sinds een maand of 2 moet ik thuis steeds opnieuw inloggen in de WiFi met mijn smartphone.

bij andere WiFi netwerken waar ik kom is dat niet het geval en de andere apparaten hebben bij mijn WiFi dat probleem niet.

Ik heb het idee dat de huidige experiabox te weinig vermogen heeft om de WiFi goed te bedienen.

Bovendien betaal ik extra voor extra snelheid bij up en download en denk ik dat een nieuwe modem zo langzamerhand wel op zijn plaats is.

groeten Jan

 

icon

Beste antwoord door jan snijders 17 August 2020, 20:06

Bekijk origineel

8 reacties

Badge +19

Welk modem heb je nu?

Reputatie 7
Badge +24

U heeft dus maar bij 1 apparaat problemen. De andere apparaten functioneren wel goed? Dan lijkt me dat het probleem in dat ene apparaat zit. En niet in de Experiabox. 

Alleen mijn telefoon heeft dit probleem nooit eerder gehad en in andere wifinetwerken gebeurt het niet.

en ik gebruik de experia v9.

 

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u het netwerk op het toestel al eens vergeten, toestel opnieuw opgestart en daarna opnieuw toegevoegd? Heeft u de Experiabox al eens gereset? 

Het is niet zomaar te zeggen dat u een KPN Box 12 krijgt bij vervanging. Kans is aanwezig dat u een v10 of v10a krijgt. 

Ik heb het netwerk vergeten en opnieuw telefoon opgestart. Ik heb KPN mijn netwerk op afstand enkele keren laten verbeteren en al deze maatregelen gaven geen verbetering. Vreemd is dat dit eerder niet gebeurde en sinds enkele maanden meerdere keren per uur terwijl in andere WiFi omgevingen mijn telefoon dit gedrag niet vertoont.

Als er een vervangende box gestuurd wordt vind ik het echter niet meer dan logisch dat we meteen naar het beste toestel de KPN Box 12 overstappen, we hebben hier immers een glasvezelaansluiting.

Ik heb met de kpn thuis app het netwerk bekeken en daar bleek dat de wifiversterkers wel aanstonden, maar niet in het netwerk te zien waren. Ik heb ze opnieuw opgestart en nu heb ik al een paar dagen geen authenticatie probleem meer.

Blijft alleen nog de vraag hoe lang moet je nog met de experia v9 doen terwijl er een Box 12 is. Voor nu ondervind ik geen probleem meer, maar wat is het beleid van KPN hierin?

Reputatie 7
Badge +24

Als het weer werkt: houden zo en niets meer aan veranderen 👍

Reputatie 7
Badge +21

Blijft alleen nog de vraag hoe lang moet je nog met de experia v9 doen terwijl er een Box 12 is. Voor nu ondervind ik geen probleem meer, maar wat is het beleid van KPN hierin?

 

Hallo @jan snijders , daar doet KPN moderator Paul een duidelijke uitspraak over in dit topic.

Het pro-actief ruilen van een modem gebeurt zelden (zou ook heel duur zijn en totaal niet in lijn met een circulaire ambitie). Dus echt alleen bij een defect, of bijvoorbeeld als ze technologische vooruitgang in de weg staan omdat ze dan niet meer werken of iets dergelijks. Als iemand nu een V8 of V9 heeft, dan is dat in principe prima, maar ze worden niet meer geleverd aan klanten. 

Reageer