Beantwoord

Automatsche Incasso (AI) datum aanpassen / klacht medewerker KPNchat

• 10 februari 2018
  • 4 reacties
  • 188 keer bekeken

Ik heb vannacht met een paar onderbrekingen in totaal ruim een uur vruchteloos besteed aan het KPN chatten met een incompetente medewerker, ene Michaël.
Ik weet namelijk nu al dat de komende factuur niet automatsch geïnd kan worden, omdat er geen geld op de rekening staat. Dit komt mede doordat de datum waarop ik mijn inkomsten ontvang is gewijzigd.

Ik heb daarom gevraagd of de AI datum van deze factuur en alle toekomstige facturenkan worden verlaat naar de 25e van iedere maand.
Op beide vragen kreeg ik 0 op het request. Dit zou systeemtechnisch niet mogelijk, aldus uw medewerker. Terwijl ik online en in dit forum had gelezen dat dit wèl mogelijk is. Mijn verzoek aan u is dan ook om deze wijziging door te voeren.

Daarnaast zou ik het zeer op prijs stellen als u de desbetreffende Michaël hierover zou willen inlichten. Ook zijn klantvriendelijkheid laat te wensen over. Graag geef ik u de tekst van de live chat, zodat u zich zelf een beeld kunt vormen.

Livechat:
Uw verbinding met de agent is verbroken. Even geduld terwijl wij proberen om de verbinding opnieuw tot stand te brengen...
Deze chat wordt opgeslagen ter verbetering van de dienstverlening.
Michaël: Welkom! Je chat met Michaël. Ik lees je bericht even door, heb je een moment voor mij?
11:28:06 PM
Jij: Hai, ik had u net ook aan de lijn, maar de verbinding werd verbroken.
11:29:20 PM
Michaël: Ja, klopt ik had een bericht gestuurd, maar de chat was ineens verbroken.
11:29:55 PM
Jij: Ik wil de AI laten verplaatsen naar de 25e met ingang van deze maand.
11:30:12 PM
Michaël: Ik zal voor u kijken of dat mogelijk is. Heeft u 3 minuten tijd voor mij? Dan pak ik de gegevens erbij.
11:31:02 PM
Jij: Zeker
11:31:12 PM
Michaël: Ik heb de gegevens en informatie erbij gepakt. En het volgende komt naar voren. Het is niet mogelijk om de eerste incasso datum voor het internet en TV abonnement aan te passen.
11:35:05 PM
Jij: Hij kan niet per AI worden geïncasseerd. Kan de factuurdatum worden aangepast?
11:36:01 PM
Jij: En de toekomstige facturen graag AI per de 25e aanhouden.
11:37:43 PM
Michaël: Goede vraag! Ik zie dat er geen enkele aanpassing op de factuurdatum kan worden uitgevoerd.
11:40:00 PM
Michaël: Daarom is het niet mogelijk om de wens die u heeft uit te voeren.
11:40:17 PM
Jij: Op jullie site staat dat het mogelijk is om de datum te verlaten.
11:40:47 PM
Michaël: Klopt! Wanneer de factuur door de bank gestorneerd is, kunnen we een betaalafspraak maken. Met deze afspraak kunnen we de betaaldatum in de toekomst zetten.
11:42:17 PM
Jij: Maar niet van tevoren? Wat vreemd. Vooral als de klant aangeeft dat bij voorbaat al zeker is dat de AI niet kan plaatsvinden.
11:43:51 PM
Michaël: Nee, helaas die optie hebben we niet. De reden hier van is dat er bij het aan gaan van het contract is afgesproken dat betalingen via de automatische incasso lopen.
11:44:52 PM
Jij: Overigens vind ik het vreemd dat ik de AI datum niet zelf kan aanpassen via de app of site. Jullie lopen wat dat betreft een eind achter
11:44:59 PM
Jij: Er staat geen geld op mijn rekening momentee, dus zal de AI niet kunnen plaatsvinden. Om er iedere maand zeker van te zijn dat er per AI geïncasseerd kan worden, wil ik de AI datum op de 25e.
11:47:13 PM
Jij: Op juli site staat: Betaling eenmalig uitstellen Zit je wat krap bij kas? Dan kan je eenmalig de betaaldatum aanpassen. Betaling eenmalig uitstellen
11:49:47 PM
Michaël: Ik begrijp en waardeer hoe je mee denkt alleen het betaal systeem is daar beperkt in.
11:51:49 PM
Michaël: Zoals ik heb aangegeven kan pas na de eerste herinnering een betaalafspraak gemaakt worden.
11:52:06 PM
Jij: Maar het kan dus wel. Zegt uw website. En in het vervolg de AI op de 25e kan ook niet?
11:52:53 PM
Jij: Ik wil graag de inhoud van deze chat als e-mail van u ontvangen. De chat wordt sowieso bewaard, dat zou moeten kunnen.
11:54:49 PM
Michaël: Nee, het verplaatsen van de AI is technisch niet mogelijk. Pas wanneer de herinnering is opgesteld kunnen we een verzoek doen om een tweede incasso wensdatum op de 25e van de maand in te stellen. De debiteuren afdeling bepaald of je daarvoor in aanmerking komt.
11:55:46 PM
Jij: Ik vind dit echt van de zotte.
11:56:22 PM
Jij: Hier ga ik niet mee akkoord.
11:57:38 PM
Michaël: Ik begrijp je frustratie, maar dit zijn de regels die de debiteuren afdeling heeft opgesteld en hier ook aan vast houdt. Mijn excuses, maar een andere optie is er niet.
11:58:31 PM
Jij: A: je begrijpt het niet.
11:59:00 PM
Jij: B: ik ben geen JE.
11:59:15 PM
Jij: C: schuif het maar op de directeuren en/of het beleid.
11:59:55 PM
Jij: 😨 ik krijg mijn geld op de 24e, dus wil ik de AI in de toekomst op de 25e laten gebeuren.
12:01:05 AM
Jij: Ik heb zojuist online bij programma KASSA gezien dat KPN er meer klachten over heeft. Ik ga me daar ook maar eens aanmelden. Daarom wil ik de tekst van deze chat graag ontvangen.
12:03:13 AM
Jij: Mijn e-mailadres is bekend bij jullie
12:04:28 AM
Michaël: Ik begrijp dat dit beter uitkomt, maar de opties u graag wilt zijn er niet. En kan ik ook niet voor u aanpassen.
12:04:50 AM

Michaël: Welkom! Je chat met Michaël. Ik lees je bericht even door, heb je een moment voor mij?
12:34:46 AM
Jij: Hallo Michael, beetje flauw dat je de verbinding hebt verbroken.
12:35:33 AM
Jij: Ik heb de chat inmiddels zelf al van de server gedownload.
12:35:57 AM
Jij: Ik ga het wel op een andere manier oplossen, met een capabelere medewerker dan u.
12:37:21 AM
Deze chat wordt opgeslagen ter verbetering van de dienstverlening.
12:34:46 AM
Jij: Hallo Michael, beetje flauw dat je de verbinding hebt verbroken.
12:35:33 AM
Jij: Ik heb de chat inmiddels zelf al van de server gedownload.
12:35:57 AM
Jij: Ik ga het wel op een andere manier oplossen, met een capabelere medewerker dan u.
12:37:21 AM
Michaël: Vanuit mijn systeem zag ik staan dat de verbinding vanuit de klant was verbroken. Ik heb getracht het gesprek terug te vinden met de gegevens van het vorige gesprek en samen met nog één collega gezocht. Het gesprek is opgeslagen, maar niet te downloaden.
12:38:01 AM
Jij: Bullshit, ik heb de verbinding niet verbroken.
12:39:03 AM
Michaël: Ik vind het spijtig om te lezen dat u mijn woord niet vertrouwt. Ik ben zeker met volle overgave bezig om het te regelen, maar het lukt ons niet.
12:39:42 AM

Jij: Uw verbinding met de agent is verbroken. Even geduld terwijl wij proberen om de verbinding opnieuw tot stand te brengen... Deze chat wordt opgeslagen ter verbetering van de dienstverlening. Michaël: Welkom! Je chat met Michaël. Ik lees je bericht even door, heb je een moment voor mij? 11:28:06 PM Jij: Hai, ik had u net ook aan de lijn, maar de verbinding werd verbroken. 11:29:20 PM Michaël: Ja, klopt ik had een bericht gestuurd, maar de chat was ineens verbroken. 11:29:55 PM Jij: Ik wil de AI laten verplaatsen naar de 25e met ingang van deze maand. 11:30:12 PM Michaël: Ik zal voor u kijken of dat mogelijk is. Heeft u 3 minuten tijd voor mij? Dan pak ik de gegevens erbij. 11:31:02 PM Jij: Zeker 11:31:12 PM Michaël: Ik heb de gegevens en informatie erbij gepakt. En het volgende komt naar voren. Het is niet mogelijk om de eerste incasso datum voor het internet en TV abonnement aan te passen. 11:35:05 PM Jij: Hij kan niet per AI worden geïncasseerd. Kan de factuurdatum worden aangepast? 11:36:01 PM Jij: En de toekomstige facturen graag AI per de 25e aanhouden. 11:37:43 PM Michaël: Goede vraag! Ik zie dat er geen enkele aanpassing op de factuurdatum kan worden uitgevoerd. 11:40:00 PM Michaël: Daarom is het niet mogelijk om de wens die u heeft uit te voeren. 11:40:17 PM Jij: Op jullie site staat dat het mogelijk is om de datum te verlaten. 11:40:47 PM Michaël: Klopt! Wanneer de factuur door de bank gestorneerd is, kunnen we een betaalafspraak maken. Met deze afspraak kunnen we de betaaldatum in de toekomst zetten. 11:42:17 PM Jij: Maar niet van tevoren? Wat vreemd. Vooral als de klant aangeeft dat bij voorbaat al zeker is dat de AI niet kan plaatsvinden. 11:43:51 PM Michaël: Nee, helaas die optie hebben we niet. De reden hier van is dat er bij het aan gaan van het contract is afgesproken dat betalingen via de automatische incasso lopen. 11:44:52 PM Jij: Overigens vind ik het vreemd dat ik de AI datum niet zelf kan aanpassen via de app of site. Jullie lopen wat dat betreft een eind achter 11:44:59 PM Jij: Er staat geen geld op mijn rekening momentee, dus zal de AI niet kunnen plaatsvinden. Om er iedere maand zeker van te zijn dat er per AI geïncasseerd kan worden, wil ik de AI datum op de 25e. 11:47:13 PM Jij: Op juli site staat: Betaling eenmalig uitstellen Zit je wat krap bij kas? Dan kan je eenmalig de betaaldatum aanpassen. Betaling eenmalig uitstellen 11:49:47 PM Michaël: Ik begrijp en waardeer hoe je mee denkt alleen het betaal systeem is daar beperkt in. 11:51:49 PM Michaël: Zoals ik heb aangegeven kan pas na de eerste herinnering een betaalafspraak gemaakt worden. 11:52:06 PM Jij: Maar het kan dus wel. Zegt uw website. En in het vervolg de AI op de 25e kan ook niet? 11:52:53 PM Jij: Ik wil graag de inhoud van deze chat als e-mail van u ontvangen. De chat wordt sowieso bewaard, dat zou moeten kunnen. 11:54:49 PM Michaël: Nee, het verplaatsen van de AI is technisch niet mogelijk. Pas wanneer de herinnering is opgesteld kunnen we een verzoek doen om een tweede incasso wensdatum op de 25e van de maand in te stellen. De debiteuren afdeling bepaald of je daarvoor in aanmerking komt. 11:55:46 PM Jij: Ik vind dit echt van de zotte.
12:40:02 AM

Jij: Dit is het eerste gedeelte van de chat.... nieti mogelijk zegt u? Onwaarheid?
12:40:47 AM
Jij: Ik voel me hier niet serieus genomen. Zoals gezegd, ga ik dit op een ander niveau oplossen. Goedenacht.
12:42:14 AM
Michaël: Ah wat goed dat u het gesprek gekopieerd heeft. Ik en mijn collega hebben gezocht, maar het ons nu niet mogelijk om het gesprek terug te vinden en te downloaden. Nogmaals, ik ben echt bezig om dit gesprek te sturen alleen gaat het niet lukken. Ik vind het zeer spijtig dat u mijn woord niet geloofd.
Jij: U heeft dit gesprek vanaf het begin niet kunnen sturen en ik geloof u inderdaad niet. Nogmaals, goedenacht
12:43:16 AM
Jij: U heeft dit gesprek vanaf het begin niet kunnen sturen en ik geloof u inderdaad niet. Nogmaals, goedenacht
12:45:57 AM
Michaël: Dat is jammer. U ook een goedenacht.
12:46:15 AM

Admin: topic naar juiste categorie verplaatst
icon

Beste antwoord door Joran 13 februari 2018, 10:42

Welkom IvdB. Jammer om te lezen dat je ontevreden bent over de afhandeling van deze vraag. Ik heb de chatlogs doorgelezen maar zie geen foutieve informatie van Michaël. In ons topic Veelgestelde vragen over het betalen van je factuur wordt het proces uitgelegd onder het kopje "De datum van de incasso komt niet goed uit, kan dit aangepast worden?" Ik hoop dat dit het duidelijker maakt.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +18
De medewerker heeft keurig geantwoord, daar is niets op aan te merken.
Op jouw taalgebruik is zeker wel wat aan te merken, je zet hem gewoon voor leugenaar neer, dat is verre van netjes.
En het is kinderachtig dat je je aan het JE-taalgebruik stoort.
De medewerker heeft zich keurig gehouden, ondanks het aandringende gedram van jou om je gelijk te krijgen.
Deze man verdient een pluim!
Dan bent u niet gewend om op een juiste manier te worden aangesproken of te woord te worden gestaan.
Deze meneer en ik kennen elkaar niet, dus is het wel zo beleefd om iemand niet zonder meer te tutoieren.
Overigens ken ik u ook niet voor zover ik weet....

Deze man heeft -misschien uit onwetendheid, maar toch- gelogen.
Blijkbaar vindt u dat prima, maar ik niet.
Laat u mij in mijn waarde, dan laat ik u in uw waarde.
ik wens u nog een fijn weekend toe. Ik heb ook drie katten overigens.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom IvdB. Jammer om te lezen dat je ontevreden bent over de afhandeling van deze vraag. Ik heb de chatlogs doorgelezen maar zie geen foutieve informatie van Michaël. In ons topic Veelgestelde vragen over het betalen van je factuur wordt het proces uitgelegd onder het kopje "De datum van de incasso komt niet goed uit, kan dit aangepast worden?" Ik hoop dat dit het duidelijker maakt.
Reputatie 2
Sorry, maar ik heb ook totaal niks aan te merken op de chat medewerker van KPN. @IvdBb Ik begrijp dat u gefrustreerd bent, maar uit de chatlog kan ik niet anders opmaken, dan dat u heel gauw geïrriteerd bent, en dat u ook niet goed leest...
De medewerker heeft uitstekend geantwoord.
Dat het systeem de AI datum niet aan kan passen vind ik ook vervelend, maar staat los van de medewerker...

Reageer