Beantwoord

Avast geeft veiligheidsmelding over Experia Box

• 24 november 2017
  • 3 reacties
  • 523 keer bekeken

Mijn Avast Antivirus rapporteert dat mijn KPN-router ZTE H220N gevoelig is voor Hackers. Avast geeft aan dat een upgrade nodig is van de Firmware. Nu dacht ik in mijn onschuld altijd dat dit wel automatisch zou gebeuren via KPN, maar kennelijk niet!!!!! Volgens Avast is er dus een veiligheidsupdate aanwezig maar KPN geeft die niet door. Mijn vraag is of anderen ook deze signalen krijgen en wat KPN gaat doen??

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt
icon

Beste antwoord door Erik_ 26 november 2017, 11:50

Hoi Sidonius, welkom op het forum! Laat ik vooropstellen dat onze Experia Boxen automatisch geüpdatet worden. Deze melding van Avast zien we vaker voorbij komen. Zoals Robin al linkt zien we dat in ieder geval soms bij de V9 en de V10. Daar is door onze experts naar gekeken en dat blijkt een false positivie te zijn. Oftewel, de melding is ten onrechte. Er is niets aan de hand. Ik ga er vanuit dat dit dan ook geldt voor de V8 en V7 (jouw Experia Box), maar dat zal ik nog even navragen :)

Aanvulling: Ook voor de V8 en V7 geldt dat het gaat om false positives.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Nou, volgens Avast is er wel meer. Maar Avast heeft geen gelijk

Zie: https://forum.kpn.com/kpn-voel-je-veilig-93/issue-avast-antivirus-netwerk-issue-service-vuln-inner-title-firmwarm-update-experisabox-v9-nodig-438981/index1.html#post544128
Reputatie 7
Nou, volgens Avast is er wel meer. Maar Avast heeft geen gelijk

Zie: https://forum.kpn.com/kpn-voel-je-veilig-93/issue-avast-antivirus-netwerk-issue-service-vuln-inner-title-firmwarm-update-experisabox-v9-nodig-438981/index1.html#post544128
Maar het laatste bericht uit dat topic refereert aan de V9 en V10, niet de ZTE H220N (V7) en V8.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Sidonius, welkom op het forum! Laat ik vooropstellen dat onze Experia Boxen automatisch geüpdatet worden. Deze melding van Avast zien we vaker voorbij komen. Zoals Robin al linkt zien we dat in ieder geval soms bij de V9 en de V10. Daar is door onze experts naar gekeken en dat blijkt een false positivie te zijn. Oftewel, de melding is ten onrechte. Er is niets aan de hand. Ik ga er vanuit dat dit dan ook geldt voor de V8 en V7 (jouw Experia Box), maar dat zal ik nog even navragen :)

Aanvulling: Ook voor de V8 en V7 geldt dat het gaat om false positives.

Reageer