Vraag

Avast software meldt dat er een router update nodig is

• 6 januari 2018
  • 7 reacties
  • 120 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
Hallo
Ik krijg van mijn beveiligings software Avast een mededeling dat mijn netwerk niet veilig is. . Dat er een router update nodig is. Dat alleen een expert dit kan doen.

Wat is hier van waar en wat kan ik hier aan doen ?
Groeten
Peter.

Admin: titel aangevuld zodat je bericht beter is te vinden

7 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Die conclusie sluit ik me bij aan, Peter :-)

Reputatie 3
Badge
De alarmbellen negeren.
Dat begrijp ik tenminste.
Bedankt Robin

Groeten
Peter
Reputatie 7
Badge +30
Nouja r zijn wel mensen die weten wat daarmee bedoelt worden. Ik kan ook wel zeggen "Is niet belangrijk en avast heeft het bij het verkeerde eind" maar dan is er weer een groep die graag de details wil weten.
Reputatie 3
Badge
Hallo Robin
Denk je nu echt dat iemand weet wat je hiermee bedoelt ?
Ik ben maar een gewone gebruiker.
Groeten
Peter
Reputatie 7
Badge +30
Nee 't gaat er om dat UPnP geimplementeerd is op de Experiabox en Avast ziet dan ongeacht of UPnP aan of uit staan.
Reputatie 3
Badge
Hallo Erwin

Ja, ik dacht ook al dat dat niet echt betekent dat er iets aan de hand is.
Voor alle zekerheid heb ik wat screenshots bij gesloten. Als je bij security kijkt is de firewall in orde. ( als dat hier van belang is.)
Verder ondervind ik geen problemen.
Groet
Peter.
Reputatie 7
Badge +18
Ik heb wel eens vergelijkbare berichten voorbij zien komen. Zonder het te willen bagataliseren kan ik je vertellen dat toen, bij navraag is gebleken dat het om 'false positives' ging. De software stond dus te scherp afgesteld en daardoor werd onze eperiabox als onveilig bestempeld.

Hiermee is niet gezegd dat jouw melding onzin is. Kun je een screenshot posten? Wat voor type experiabox heb je trouwens?

Reageer