Vraag

Avaya VPN telefoon kan verbinding niet maken

• 11 juli 2016
  • 15 reacties
  • 414 keer bekeken

Ik heb een Avaya VPN telefoon thuis en tot rond een maand geleden had ik geen problemen ermee, maar nu kan het een verbinding niet maken. Ik heb een andere telefoon geprobeerd en heb dezelfde uitslag gekregen. Trouwens er zijn geen problemen met ons systeem.

Ik heb wat vragen over hetzelfde problemen op deze forum gezien , maar geen oplossing. Kan iemand me helpen? Ik heb een Experia Box V10.

15 reacties

Dit is van twee jaar geleden, maar klinkt als hetzelfde probleem.

https://forum.kpn.com/internet-9/vpn-verbinding-op-experiabox-zxv10-227217
De gatekeeper op mijn bedrijf.

https://downloads.avaya.com/elmodocs2/ip_office/DOCS3_0/DATA/Additional/mergedProjects/productdescription/ip_phones/h323_overview.htm
Reputatie 7
Badge +30
De gatekeeper = de gateway/Experiabox? Of bedoel je de gateway op je bedrijf?
Ik krijg een foutmelding dat betekent dat mijn telefoon de gatekeeper niet kan bereiken, maar als ik een tracert van mijn PC uitvoer dan kan ik de gatekeeper wel bereiken.
Reputatie 7
Badge +30
Oke, maar krijg je geen foutmelding ofzo?
Reputatie 5
Badge +8
Bedankt voor de handleiding, heb het even snel doorgespit, maar ik kom er weinig uit, wel las ik dat er zoiets is als een .txt-bestand en/of een .cert-bestand wat ingeladen moet worden voor de werking, wij werken met .cert-betanden die overschreven kunnen worden, kan dit toestel ook? Is het mogelijk om je oude "profiel" opnieuw in te laden in het toestel? Verder in de troubleshooting, kan ik niet uitkomen welk stukje evt. voor KPN/Experiabox kan zijn, kan aan de werking van de fabrikant zitten, maar die trekken dan voornamelijke de problemen naar hun eigen.
Hier is wat informatie over mijn telefoon:

https://downloads.avaya.com/css/P8/documents/100014275

The Avaya VPNremote for 4600 Series IP Telephones (VPNremote Phone) is an Avaya H.323
IP Telephone with an integrated virtual private network (VPN) client and an advanced
web-enabled graphical display.

The VPNremote Phone provides enterprise telephony services at a remote or small office home
office (SOHO) location through a secure VPN connection to the user’s Enterprise
Communication Manager infrastructure. The VPNremote Phone uses a high-speed connection
to the Internet and then to the VPN solution in the enterprise network.
Reputatie 5
Badge +8
Ik weet wat VPN is en voIP, maar ik hoor voor het eerst een VPN-telefoon, als ik die twee combineer, dan rest mij 1 vraag: Is er dan niet een bepaalde licentie benodig voor VPN voor Avaya, ik vermoed dat alle instellingen via de telefoon word gedaan, buiten de kpn-modem om, lijkt me dat daar een abonnement oid. afgesloten moet worden??

Ik ben trouwens helemaal niet in thuis in dit soort materie moet ik bekennen, dus zou goed dat ik totaal de verkeerde weg ingeslagen ben.

ps.: toch even snel opgezocht onder vpn-telefoons, en kwam op de volgende site terecht:

http://www.ipoffice.nl/product-group/2712/User-Licenties
OK, sorry, ik dacht dat je VPN bedoelde in plaats van VoIP! Nou ja, het is niet een VoIP telefoon. Het gebruikt een VPN om een verbinding met een IPSec concentrator in ons kantoor te maken.
Reputatie 7
Badge +30

Ik neem tenminste aan dat je met een VPN telefoon toch eigenlijk een VoIP telefoon bedoelt?
ik was er vanuit gegaan dat het om VPN ging en juist niet telefoon :D

Maar als het een VoIP telefoon is, welke foutmelding krijg je? En waarmee verbind je dan (welke provider/server)? Of verbind je via een VPN met een VoIP server?
Reputatie 7
Een consumentenaansluiting, maar tot een maand geleden was het niet een probleem.Da's vreemd. Een IP telefoon wordt al bijna een jaar niet meer ondersteund. Alleen bij zakelijke aansluitingen. Daar is het zelfs bijna een must.

Ik neem tenminste aan dat je met een VPN telefoon toch eigenlijk een VoIP telefoon bedoelt?
Een consumentenaansluiting, maar tot een maand geleden was het niet een probleem.
Reputatie 7
Heb je een zakelijke aansluiting? Een consumentenaansluiting ondersteunt het gebruik van VoIP telefoons niet.
Nee, niks, dus het is echt raar.
Reputatie 7
Badge +30
Maar is er iets veranderd sinds het niet werkt? Nieuwe Experiabox? Overgestapt?

Reageer