Back to my mac (Time Capsule)

• 11 juli 2014
  • 9 reacties
  • 1939 keer bekeken

Beste Forum,

Het lukt mij niet om mijn timecapsule met 'backtomymac' in te stellen.

Ik heb de icloud gegevens ingevuld maar hij geeft een foutmelding : 

"Back to my mac isn't working properly because the DNS server isn't repsonding"

'Contact your internet service provider for a different DNS server address, enter it in network preferences and try again'.

Ik heb niet echt een idee hoe ik een ander DNS adres kan verkrijgen, iemand die mij hier mee zou kunnen helpen?

Mvg,

Wick.

9 reacties

Reputatie 7
Hoi Wick, welkom op het forum.

Hoe heb je jouw timecapsule in jouw netwerk achter de Experia Box opgenomen?

In router mode of bridge mode?

Als in router mode, heb je de timecapsule dan ook ingesteld als DMZ Host op de Experia Box?

(Zie ook Gebruik een eigen router achter de Experia Box)

Welke beveiligingsopties heb je ingesteld voor de "Back to my Mac".

Hi WJB, 

Bedankt voor je snelle reply!

Ik gebruik de timecapsule ook als router, dus deze zal in router-modus moeten staan.

Momenteel ben ik niet thuis,  maar vanavond kan ik zien of ik deze als DMZ-host heb ingesteld, en de beveiligings-opties zal ik dan ook moeten checken. (Deze ken ik niet uit m'n hoofd.)

Mvg, 

wick.

Reputatie 6
Badge +9
Heb je iets in de instellingen veranderd? Volgens mij staan ze af fabriek in Brigde Mode.

Ik heb btw geen problemen met back to my mac op een TC 3th gen.

Hi WJB, 

De TimeCapsule (TC) staat nu in DHCP & NAT. (Dus geen bridge mode.)

Ik heb op de experiabox niks verder ingesteld behalve dat ik de wifi uitgeschakeld heb.

Het betreft hier trouwens een Experiabox V9.

Ik heb voor back to my mac naar mijn weten geen 'beveiligingsopties' kunnen instellen.

Als ik bij 'icloud settings' naar back to my mac ga kan ik deze alleen aan of uit-vinken. Als ik op 'details' klik krijg ik de melding  "Back to my mac isn't working properly because the DNS server isn't repsonding".

Ik heb bij Airport Utility > Internet > Connect Using : DHCP.

Het veld DNS server is hier leeg, voornamelijk omdat ik geen idee heb welk ip-adres er hier gevraagd wordt. 

Wick.

Reputatie 7
Heb je op de Experia Box een DHCP binding gemaakt voor jouw Time Capsule en heb je het IP adres van de Time Capsule als DMZ Host ingesteld?

Op de Experiabox staat DHCP wel 'aan' (maar dat is altijd denk ik.) 

Ik heb niks specifieks aangemaakt voor de timecapsule.

Bij 'allocated address' in de experiabox staat wel mijn time capsule vermeld met het mac-address en ip-address. (en remaining lease time etc..)

DMZ host zegt mij ook niks?

Cheers!

Reputatie 7
Noteer het MAC adres van jouw TC en ga vervolgens naar de pagina Network -> LAN -> DHCP Binding.

Maak een DHCP Binding voor dat MAC adres naar IP adres 192.168.2.252 (advies) en reboot jouw TC.

Ga nu naar Application -> DMZ Host.

Vink daar Enable (IPv4) aan, vul het IP adres van jouw TC in (192.168.2.252).

Ik kom al een heel eind in de buurt geloof ik.

Ik heb het net gelijk uitgeprobeerd maar nu kreeg ik deze melding : 

Screen Shot 2014-07-11 at 23.16.25.png

Reputatie 7
Dit zou verholpen moeten zijn als je jouw TC in bridge mode plaatst i.p.v. router mode.

Reageer