Beantwoord

Back-up terugzetten Experia Box V10a

  • 30 June 2020
  • 18 reacties
  • 703 keer bekeken

  • Topper
  • 10 reacties

Goedemiddag,

Door een onbekende reden kan ik niet meer inloggen in mijn router. Was eerst nog ingelogd en even later kende hij mijn wachtwoord niet meer. In mijn ogen absoluut niets gewijzigd. Diverse malen geprobeerd, gaat niet lukken. Ik ben nu genoodzaakt de router te resetten. Nu heb ik in februari nog een back-up van de router gemaakt. Weet niet meer hoe ik dit heb gedaan. Mijn vraag is wanneer ik de router heb gereset kan ik deze back-up terug zetten, en hoe.  Ik vraag dit voordat ik alles terugzet.

Alvast bedankt voor jullie reactie

icon

Beste antwoord door Natasja 27 August 2020, 13:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Hallo @wl , als de V10a de mogelijkheid heeft om een back-up te maken van de instellingen en dat bestand heb je nog ergens dan is het ook weer mogelijk in te lezen in de modem.

Reset je modem naar fabrieks-instellingen, log in de modem in en ga naar de rubriek waarin je de back-up weer terug kunt lezen en dan op bewaren/opslaan klikken.

 

Reputatie 7
Badge +24

Volgens mij heeft geen enkele Experiabox van KPN de mogelijkheid om een backup te maken... dus...

Goedenavond,

Ik weet zelf ook niet meer hoe ik deze back-up gemaakt heb, vandaar mijn vraag. Ik nu niet in de router komen, dus ook niet onderzoeken hoe ik dit heb gedaan. Vandaar mijn vraag of jullie het wel zouden weten.

Ik heb/had stille hoop dat dit wel zou kunnen, vandaar. 

Goedenavond,

Ik weet zelf ook niet meer hoe ik deze back-up gemaakt heb, vandaar mijn vraag. Ik nu niet in de router komen, dus ook niet onderzoeken hoe ik dit heb gedaan. Vandaar mijn vraag of jullie het wel zouden weten.

Ik heb/had stille hoop dat dit wel zou kunnen, vandaar. 

Hallo @wl , dit bestand zou je dus weer in kunnen lezen zoals eerder door mij beschreven.

 

Oke, bedankt. Echter voordat ik de router wil resetten had ik graag willen weten onder welke tabblad o.i.d., in de router, deze mogelijkheid aanwezig is. Ik had gehoopt dat iemand van jullie mij een schermafdruk zou kunnen mailen waar ik deze mogelijkheid kon terug zien, zodat ik mij hierop kan voorbereiden.

In ieder geval bedankt voor jou reactie.

Hallo @wl , dat wil ik wel voor je nakijken, maar dat wordt morgen pas een keer.

 

Oke, bedankt voor voor jou aanbod. Ik zie jou reactie graag tegemoet.

Fijne avond nog.

Groeten Willy,

Hallo @wl , ik heb mijn documentatie er op nagezocht en heb helaas (ook) niets terug kunnen vinden inzake opslaan/terugzetten back-up bij de V10a,  misschien dat dat bij eerdere firmwareversies nog wel kon en met de huidige firmwareversies niet (meer).

Jammer, maar helaas.

 

Hallo Jan,

Bedankt voor het opzoeken. Alleen merkwaardig hoe ik destijds deze back-up heb kunnen maken. Ik ga het gewoon proberen en zie wel hoe het gaat.

Mocht het toch lukken laat ik het jullie uiteraard weten.

Groeten Willy

 

Toch nog een vraag:

Ik heb nogal wat apparatuur aan de router gekoppeld w.o. NAS en camera's. 

Is het verstandig deze apparaten eerst af te koppelen, dan resetten, weer opstarten en dan de apparatuur weer op de router aan sluiten? Mogelijk een andere procedure, omdat ik ook bij diverse apparaten poort doorsturing heb toegepast.

Hallo @wl , als alle devices een DHCP-adres krijgen vanuit het modem, maakt het niet uit.

Als je alle devices een vast IP-adres hebt gegeven is het misschien verstandig ze eerst even los te koppelen.

 

Oke, wij gaan het proberen.

Bedankt.

 

Reputatie 6
Badge +9

Dag @wl. Van harte welkom hier. Ik zie dat @JanD en @Nick83 je al uitstekend op weg hebben geholpen. Wat er eerder al is aangegeven klopt: het is niet mogelijk om een back-up te maken van de modeminstellingen. Het terugzetten van je modem naar fabrieksinstellingen zal dus altijd tot gevolg hebben dat je alle extra en/of eigen wijzigingen opnieuw moet configureren. Laat je weten of het is gelukt? 

Goedemiddag,

Hoe kan het zo zijn dat ik deze mogelijkheid wel heb. M.a.w. ik kan toch een back-up maken en dan terugzetten. Ik heb het zelf nog wel niet geprobeerd, huiverig dat er iets mis gaat.

Het even geduurd voordat ik dit kon doorgeven vandaar mijn late reactie.

Misschien heeft iemand ondertussen deze mogelijkheid al uitgeprobeerd. 

 

Reputatie 6
Badge +9

Dag @wl. Geen probleem. Ik heb navraag gedaan binnen de organisatie en het klopt inderdaad dat je sinds de laatste upgrade in de Experia Box V10a een back-up kunt maken van de instellingen. :slight_smile: Wat ik eerder aangaf klopt dus niet met betrekking tot de Experia Box V10a. In dit topic constateerde een andere klant hetzelfde. :ok_hand_tone2:

  Bedankt voor uw reactie 

Reputatie 6
Badge +9

Graag gedaan, @wl. Als je nog andere vragen hebt, stel die dan gerust.

KPN heeft stilletjes de firmware veranderd en het maken en terugzetten van een backup onmogelijk gemaakt. Ik kom van Telfort en die maakten het wel mogelijk, maar KPN heeft Telfort opgeslokt en zonder enig bericht de firmware aangepast. Erg onvriendelijk. En sindsdien een spontane hardreset en dikke problemen met DHCP.

Overweeg naar een andere provider te gaan.