Beantwoord

Backoffice neemt geen contact op

  • 6 September 2019
  • 15 reacties
  • 744 keer bekeken

Internet en TV abonnement besteld. Vervolgens melding dat bestelstatus on hold is gezet door backoffice. Nader onderzoek zou nodig zijn. Gebeld, gechat en in winkel langs geweest om foto va isra kastje met rode glasvezelkabel te laten zien. Betreft nieuwbouwappartement. Bij buren links en rechts gewoon aangesloten door KPN.

Helaas geen enkele reactie van KPN backoffice. Medewerkers Frontoffice weten het ook niet meer.

Hoe krijg ik dit opgelost?
icon

Beste antwoord door Joran 11 September 2019, 09:18

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Welkom Ronald! Ik ben benieuwd wat hier aan de hand is. Kun je jouw adresgegevens en (indien bekend) klantnummer toevoegen aan je profiel en een reactie sturen als dat is gebeurd? Hiermee zoek ik uit of ik meer informatie kan achterhalen.
Joran
De gevraagde informatie aangevuld. En nog steeds geen reactie.
Reputatie 7
Badge +28
Dank! Deze afdeling werkt in het weekend niet dus vandaag zal er geen reactie meer komen.

Ik zie niet direct terug waarom de aanvraag op pauze is gezet. Bij een nieuwe aanvraag vragen wij op of er al een FTU (een glasvezelaansluiting) in huis is. Bij jou staat dat goed geregistreerd. Er komt wel een monteur om een NT (het glasvezelkastje) te plaatsen. Verder wordt KPNNetwerkNL aangestuurd om een aansluiting in de centrale te patchen. Tot zo ver is dit vrij standaard. Bij de aanvraag staat nu alleen vermeld dat er meer informatie nodig is. Ik weet niet precies welke gegevens nodig zijn maar ik betwijfel dat dit invloed heeft op de levertijd.

Ik begrijp dat je al via verschillende kanalen contact met ons hebt opgenomen. Er is een terugbelverzoek ingediend en er loopt een klacht die aankomende week in behandeling wordt genomen. Ik vind het erg jammer dat deze onduidelijkheid is ontstaan maar ik ga ervan uit dat dit aankomende week wordt opgehelderd. Omdat de juiste acties al zijn ondernomen lijkt het me beter dit eerst af te wachten.
Beste mensen frontoffice

Dank voor jullie voortvarende hulp.Hoop dat uiteindelijk alles goed komt
Inmiddels weer een aantal dagen verder. Helaas nog niet verder in het proces. Ben nog steeds niet gebeld en de orderstatus staat nog steeds on hold. Vertrek morgen voor geruime tijd naar buitenland. Wat is er nu aan de hand? Ik blijf maar bungelen zonder antwoord en zekerheid.

Het enige dat ik als klant graag wil is op 10 oktober een monteur die tussen 09.00 en 12.00 het nt kastje aansluit op het aanwezige glasvezel israpunt en de wifi en interactieve tv werkend maakt.

Je zou zeggen appeltje eitje. Mede omdat het bij mijn directe buren binnen hetzelfde nieuwbouw appartement wel recent is geinstalleerd. Mijn meterkast en glasvezel zijn identiek.

Wel een simkaar ontvangen evenals abonnemtsnummer en pincode interactieve tv. Helaas niet werkend omdat andere hierboven omschreven proces stagneert.

Ben klant sinds 1989 en had dit niet verwacht/zien aankomen. In die jaren altijd trots geweest op KPN dat vertrouwen staat behoorlijk onder druk kan ik u zeggen.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @Ronald Berkelstate, ik ben er verder ingedoken en ik denk dat er aan onze kant wat onduidelijkheid is gecreëerd. De backoffice die is aangestuurd heeft het probleem met de vastlopende aanvraag al opgelost. De aanvraag loopt weer verder, maar nu met de goede informatie over jouw aansluiting (dat er dus al een FTU aanwezig is).

Ik heb een monteursafspraak toegevoegd op 10 oktober tussen 08:00 - 10:00 (10:00 - 12:00 was helaas geen optie meer). Het komt dus helemaal in orde op de afgesproken datum. We hebben steken laten vallen in de communicatie, daarvoor mijn excuses. Je kunt met een gerust hart naar het buitenland, de aanvraag wordt op tijd geleverd. Als je nog vragen hebt, laat het vooral weten.
Joran

Wat fijn dat je de plooien gladgestreken hebt. Dank daar voor. Wat een prettig gevoel dat 10 oktober alles geinatalleerd wordt.

Een dikke pluim voor jou.

Mvrgr
Reputatie 7
Badge +28
Ik had nog een controle in de agenda staan en alles ziet er prima uit. Ik ben donderdag aanwezig en controleer dan nog even of alles is gelukt. Je mag natuurlijk ook een bericht sturen vanaf de nieuwe glasvezelaansluiting 😉 Fijne vakantie nog!
Beste Joran.

De doos met experiabox en de 2 k4 kastjes voor TV zijn binnen.

Ik ga er dan maar vanuit dat de monteur het kastje tussen isra punt en exeperiabox bij zich heeft.

De inlogcode voor interactieve tv heb ik nog niet ontvangen.

In mijn KPN krijg ik nog steeds de melding adres niet gekoppeld.

We zijn er bijna.

groet R
Reputatie 7
Badge +28
De monteur heeft de NT inderdaad bij zich. Ik ga ervan uit dat het helemaal goed komt. De MijnKPN omgeving is klaar als het abonnement wordt opgeleverd. De inloggevens voor ITV zou je al moeten hebben. Op 10 september zijn er twee mails verstuurd (een met abonnementsnummer, een met pincode). Heb je die niet gehad? Ik kan de gegevens doorgeven maar ze staan ook in MijnKPN zodra die omgeving gereed is.
Reputatie 7
Badge +28
Volgens mij.. is het allemaal gelukt? 🙂 Ik zie een afmelding van de monteur en een prima snelheid. Hopelijk is alles naar wens verlopen!

Klein dingetje dat me opvalt: De Experia Box heeft nog niet de nieuwste firmware. Het kan zijn dat de box straks vanzelf gaat updaten en dat de verbinding even uitvalt. Als dat niet gebeurt raad ik je aan de update zelf te forceren. Dat doe je door de Experia Box een fabrieksreset te geven. Makkelijkst via deze servicetool: Servicetool herstellen fabrieksinstellingen Experia Box | KPN. De firmware die je nu hebt (v5.00.14_build171) bevat namelijk nog een bug die problemen met WiFi kan veroorzaken.
Joran

Inderdaad alles werkt. Vanmiddag was internet even weg. Misschien wel voor firmware update. Kun je dat aub nof fff checken voordat ik iets doe dat niet meer nodig is.

Dank voor je coaching gedurende dit proces. Zeer geruststellend en waardevol.
Na de eerste contacten was mijn vertrouwen wel enigzins gedeukt. Is nu weer volledig terug.

M vr gr
RK.
Reputatie 7
Badge +28
Goed om te horen Ronald! Heel graag gedaan :)

De uitval was niet de firmwareupdate dus wel handig de reset nog even uit te voeren. De verbinding is gisteren een aantal keren weggevallen. Eerst door het monteursbezoek maar aan het eind van de middag nog een paar keer. Ik weet niet zeker waarom dit het geval was. Daarna is het geheel stabiel en zien de metingen er weer prima uit. Ik denk niet dat het reden tot zorg is maar ik controleer maandag of de verbinding dit weekend stabiel is gebleven (los van de reset). Komt vast goed!
Reputatie 7
Badge +28

.. als ik het in de goede week in de agenda had gezet. Sorry dat het iets later is geworden!

Ik zie dat de Experia Box nu de goede firmwareversie heeft. De verbinding is stabiel gebleven op maandag na. Ik neem aan dat dat met de reset te maken heeft gehad? Werkt alles nu naar behoren  @Ronald Berkelstate?

Joran

 

Alles lijkt stabiel en te werken. Update inderdaad gedaan in de nacht zondag op maandag. 

 

Dank je.

Reageer