Beantwoord

Bandsteering i.c.m. gastnetwerk

  • 15 July 2020
  • 17 reacties
  • 344 keer bekeken

Bandsteering kan niet aan staan als het gast netwerk wordt gebruikt. Hoe zet ik het uit in de V12 modem?, zodat ik gast netwerk tóch kan gebruiken. 

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Draatsom 16 July 2020, 15:34

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7

Bandsteering kan niet aan staan als het gast netwerk wordt gebruikt. Hoe zet ik het uit in de V12 modem? 

Waarom zou bandsteering niet aan kunnen staan als het gastnetwerk gebruikt wordt?

Je kunt bandsteering overigens ook niet uit zetten op een V12.

De modem geeft een melding dat het niet kan. Zet ik het gast netwerk tóch aan dan zet ie het normale netwerk uit

 

Er wordt een melding gegeven én er is een keuze voor het gast netwerk ingebouwd. Als simpele ziel zou ik dan denken dat ik het gast netwerk zou kunnen gebruiken.... 

Reputatie 7
Badge +24

Kunt u daar een schermafdruk van plaatsen?

Reputatie 7

De modem geeft een melding dat het niet kan. Zet ik het gast netwerk tóch aan dan zet ie het normale netwerk uit

Kan je eens een screenshot plaatsen van de melding die je krijgt want ik kan zonder problemen een gastnetwerk op mijn V12 aanmaken en daarbij blijft de "gewone" wifi uiteraarde operationeel.

De modem geeft een melding dat het niet kan. Zet ik het gast netwerk tóch aan dan zet ie het normale netwerk uit

Kan je eens een screenshot plaatsen van de melding die je krijgt want ik kan zonder problemen een gastnetwerk op mijn V12 aanmaken en daarbij blijft de "gewone" wifi uiteraarde operationeel.

@wjb je gebruikt toch een edge router

Of beviel dit niet en heb je nu een v12 experiabox 

Nee alleen deze modem. Niks anders. Ik ben ook nog maar nét klant. Kom bij TMobile vandaan. Alles werkte daar

 

Dit is de screen shot van de melding

Reputatie 7

De modem geeft een melding dat het niet kan. Zet ik het gast netwerk tóch aan dan zet ie het normale netwerk uit

Kan je eens een screenshot plaatsen van de melding die je krijgt want ik kan zonder problemen een gastnetwerk op mijn V12 aanmaken en daarbij blijft de "gewone" wifi uiteraarde operationeel.

@wjb je gebruikt toch een edge router

Of beviel dit niet en heb je nu een v12 experiabox 

Ik gebruik nog altijd een EdgeRouter maar ik heb als reserve sinds kort een V12 in mijn meterkast hangen. 

Reputatie 7

Dit is de screen shot van de melding

De namen (SSID's) van 2.4GHz en 5GHz moeten wel hetzelfde zijn om bandsteering te kunnen gebruiken. Zijn die bij jou wellicht verschillend?

Reputatie 7
Badge +24

Je geeft het gastennetwerk toch wel een andere naam dan het reguliere WiFi netwerk? 

Ja een andere naam voor het gast netwerk. Staat overigens standaard ingesteld met de toevoeging_guest. Maar ook geprobeerd met een hele andere naam.

De namen van de gewone 2.4 en 5ghz zijn hetzelde. Ik blijf de melding houden. Als ik eea negeer wordt mijn eigen netwerk uitgezet, terwijl het gasten netwerk niet aan gaat. Ik moet dan bedraad alles weer aanzetten... 

De modem geeft een melding dat het niet kan. Zet ik het gast netwerk tóch aan dan zet ie het normale netwerk uit

Kan je eens een screenshot plaatsen van de melding die je krijgt want ik kan zonder problemen een gastnetwerk op mijn V12 aanmaken en daarbij blijft de "gewone" wifi uiteraarde operationeel.

@wjb je gebruikt toch een edge router

Of beviel dit niet en heb je nu een v12 experiabox 

Ik gebruik nog altijd een EdgeRouter maar ik heb als reserve sinds kort een V12 in mijn meterkast hangen. 

Mm  

Hoe kom je dan aan die v12 je had al een v10 toch 

Ik zelf heb nog een v10 als backup mocht mijn fritzbox het begeven 

 

 

Reputatie 7

Hoe kom je dan aan die v12 je had al een v10 toch 

Van KPN gekregen zodat ik in ieder geval kan meepraten als er een issue met die V12 is.

 

Ik zelf heb nog een v10 als backup mocht mijn fritzbox het begeven 

Ik heb zelf een V7, V8, V9, V10 en V12.

De enige die mist is de V10a. De V11 is mijn eigen EdgeRouter. :wink:

Grappig @wjb dat jij het mag testen

Lijkt mij ook een leuk project trouwens 

Een v12 testen Naast mijn fritzbox 

En netgear r9000 router 

Of topic sorry hiervoor ts

 

Reputatie 7
Badge +17

@Draatsom Welkom hier op het KPN Forum! Bedankt voor je vraag. Sorry voor de late reactie. Je bent er tussendoor geglipt. 
Oehh.. ik vermoed dat je de melding krijgt omdat je 
Enable Radio SSID & Enable 2.4GHz SSID tegelijkertijd ‘aan’ hebt staan. Dit weet ik echter niet zeker. Zou je Enable 2.4GHz (onderste) eens [UIT]  willen zetten? Gaat de melding dan weg? 
Als het probleem blijft bestaan, dan vraag ik het met alle liefde aan onze experts. :blush:

Reputatie 7
Badge +17

@Draatsom Ik heb helaas niets meer van je gehoord, dus ik vermoed dat je het antwoord op je vraag via een andere weg hebt gekregen. Laat het vooral weten als ik iets voor je kan betekenen.

Reageer