Beantwoord

Beƫindiging contract

  • 9 May 2019
  • 8 reacties
  • 519 keer bekeken

Mijn contract loopt tot september 2019. Nu KPN een deel van mijn favorieten zenders niet meer door gaat geven maar wel de prijs opdrijft (meer betalen voor minder zenders) kan ik dan kostenloos veranderen van provider.
icon

Beste antwoord door Susan_ 10 May 2019, 11:44

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +21
In verband met de wijzigingen heb je het recht om je Internet of Internet en TV abonnement tot en met 31 mei 2019 kosteloos te beƫindigen. (bron)
Dat klopt maar volgens KPN kan de beƫindigingsdatum niet ingaan op de gewenste datum ook al heb je voor 1 juni 2019 opgezegd. Als een andere provider pas half juni jou kan aansluiten en KPN beƫindigt direct per 1 juni de verbinding zit ik mooi 2 weken zonder tv, telefoon en internet.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Lawaaipapagaai, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Op het moment dat je wil opzeggen, vanwege de zender-en prijswijzigingen, kan dat inderdaad. Echter heb je dan niet de mogelijkheid om een wensdatum aan te geven, je hebt gewoon nog een maand opzegtermijn. Zeg je op 31 mei op, dan zal je verbinding rond 30 juni / 1 juli worden opgezegd. In die tussentijd is er vast wel een provider die je diensten wil leveren.

Je kan ook een maand voordat je abonnement afloopt aangeven dat je overstapt. Sommige providers regelen die overstap dan voor je, en dan zit er als het goed is nog geen dag tussen de overname van de nieuwe provider. Dat betekent wel dat je pas per augustus 2019 de overstap kan regelen en per september 2019 overgaat. Je kan dan wel aangeven dat je later wil overstappen, maar dat zal waarschijnlijk niet de insteek zijn.
Klantenservice KPN zegt dat als ik opzeg per 31 mei er 1 juni wordt afgesloten. Dus als ik het nu begrijp heb ik een opzegtermijn van 1 maand en daar moet KPN zich ook aan houden. Dan ga ik overstappen naar Online.nl die heeft hetzelfde zenderaanbod maar er verdwijnen per 1 juni geen zenders en het is goedkoper dan KPN
Badge +19
Ik raad je aan om nog wat ervaringen te lezen over de provider waar je naar toe wil. Het netwerk is dan weliswaar hetzelfde maar de bijbehorende apararuur, denk aan modem, is echt wel anders.
Bij een nieuwe provider duurt het ook ca. 1 maand doorgaans.

Als je vandaag (10 mei) opzegt dan eindigt je abonnement per 10 juni. V.a. die datum kan je nieuwe provider je aansluiten. Tenzij je over gaat naar bv Ziggo. Dat kan redelijk snel want dat is een andere 'kabel' (coax ipv dsl). Blijft onverlet de opzegtermijn van 1 maand bij KPN.
I.v.m. de wettelijke opzegtermijn is per 1 juni opzeggen al niet meer mogelijk.

Heb je vaste telefoon dan en wil je het nummer houden dan kan ook Ziggo, i.c.m. de overstapservice, je niet eerder dan 10 juni (v.a. vandaag gerekend) aansluiten.

Ik raad je aan om nog wat ervaringen te lezen over de provider waar je naar toe wil. Het netwerk is dan weliswaar hetzelfde maar de bijbehorende apararuur, denk aan modem, is echt wel anders.
Hier sluit ik me bij aan. Denk ook aan ervaring(en) met helpdesk enzo. Kosten helpdesk (bij KPN gratis) en bereikbaarheid (bij KPN 24/7).

En heb je nu bonded DSL: dat leveren andere providers niet. Alleen KPN en XS4ALL. Maar die laatste is voor TV hetzelfde aanbod als KPN.
Reputatie 7
Badge +21
Klopt, je hebt 1 maand opzegtermijn. Tot en met 31 mei heb je de kans om eerder weg te gaan bij KPN dan wat in je contract staat (september 2019). Dus denk er even goed over na, en maak je beslissing en geef het aan ons door! 😉 Denk hierbij ook om je vaste nummer (indien je die hebt) die je eventueel wil meenemen. Dit moet expliciet genoemd worden, anders gaan daar problemen mee komen.
Wil je wel eerder, dan maak je geen gebruik van de overstapservice. Highly overrated, die service. Dan krijg je gewoon tijdelijk een ander nummer van Ziggo tot de beƫindigingsdatum bij KPN en dat doet KPN ook omgekeerd. Wij hebben tijdelijk een ander nummer van KPN gekregen, toen we internet en telefonie toch weer van Ziggo naar KPN deden en er een foutief verzoek was gedaan. Daarnaast blijft je telefoonnummer toch nog wel een tijdje in 'quarantaine'. Dat wordt echt niet direct vrijgegeven voor een ander.

Het is allemaal niet zo streng als men wil doen laten blijken.

Reageer