Beantwoord

beelden van de campingwebcam ontvangen met V9 net als met Fritzbox! 7581 QW

• 2 april 2018
  • 17 reacties
  • 334 keer bekeken

Rara hoe kan dat………
Thuis heb ik internet van xs4all en als modem een Fritzbox! 7581 QW. Mijn vriendin en ik zitten naast elkaar en kunnen beide de campingwebcam in Wallendorf bezoeken (http://wallendorf-eifel.de/webcam), zowel in de 2.4 Ghz mode als in de 5 Ghz mode.
Als wij bij haar zijn, KPN abonnement met Experia Box V9, kunnen wij beide de beelden van de camping webcam niet ontvangen, de site wel. We gebruiken Win 10 en Edge. Mijn vriendin gebruikt soms ook Explorer 11 en ook daarin zijn de beelden niet te ontvangen.
Als ik mijn telefoon als modem inschakel kan ik ze wel weer ontvangen. Wij hebben beide niets geblokkeerd in de modem of op de pc.
Reeds 2x met KPN helpdesk gebeld en gechat maar krijg na het steevaste: “wilt u de modem een harde reset geven” en daarna kan ik mededelen dat het euvel niet verholpen is, het verhaal dat KPN mij niet verder kan helpen, m.a.w. zoek het lekker zelf uit.
Heeft iemand wellicht een oplossing ???

Zeer bedankt alvast.
icon

Beste antwoord door Barbereczka 19 april 2018, 13:39

Dag Robin en Justin, vandaag weer op het adres van mijn vriendin getracht de webcam te bereiken en zowaar een wonder, het lukte ineens zonder dat ik ook maar iets gewijzigd heb.
Ik heb de afgelopen keer de hardware eigenschappen van de wifi vastgelegd en nu weer. Het enige verschil is dat ik nu een IPv4 adres heb dat eindigt op een 7 en toen stond er als laatste een 4, dit gaat dus automatisch. Ook de DNS-server is hetzelfde. Zou dat de oorzaak kunnen zijn ???

Groetjes Jan
Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Hoi Barbereczka, welkom op het forum! Inderdaad een gek probleem!

Mijn eerste vermoeden is dat het ip-adres van jouw vriendin op de een of andere manier geblokkeerd is door de website van de camping. Je kunt het beste contact opnemen met de camping en dit daar navragen. Laat je me weten wat daar uitkomt?
Jan de vriend van Barbara beantwoord dit !!!! Dank voor je reactie Justin !!
Waarschijnlijk heb ik het probleem niet goed uitgelegd. Als beide laptops bij de FritBox! modem wel de beelden kunnen ontvangen en tevens via de telefoon wifi, daarentegen kunnen beide laptops dat bij de Eperia V9 niet ontvangen. De Site wel maar de camara beelden niet, daar kont een kruisje. Het ligt er dus niet aan dat de IP adressen geblokkeerd zijn. Overigens contact met de eigenaar van de site leert dat er niets geblokkeerd is. Verdere hulp wordt zeer op prijs gesteld.
Vr, gr, Jan
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Jan, bedankt voor je reactie! Ik heb de website wat beter bekenen en zie nu dat de url van de webcam de volgende is: http://eifelcam.goip.de:49500/pda.cgi?user=gast&password=gast&page=image&cam=1

Dit is dus een andere website dan de site van de camping zelf. Kun je eens via command prompt (windows toets + R -> /cmd) een tracert uitvoeren naar eifelcam.goip.de?
Dag Justin,
Het klopt dat dit een andere website is dan van de camping, de website wordt ook gebruikt voor info over het dorp en de streek en is particulier. Als ik tracht om jouw link te openen krijg ik het volgende: 
Kan deze pagina niet bereiken
Probeer dit
Zorg dat u het juiste webadres hebt: http://eifelcam.goip.de:49500
Zoek naar "http://eifelcam.goip.de:49500" op Bing
Vernieuw de pagina
Als ik echter via mijn telefoonmodem dit doe dan krijg ik wel het beeld.
De andere optie: Ik kom na (windows toets + R) niet verder dan het zwarte scherm met C:\users\janwh en bij /cmd wordt de melding gegeven: is not recognised enz. enz.
En nu ?? Ik heb de indruk dat ik iets verkeerd doe met de /cmd. Dit vul ik in het scherm wat zich opent na de Win+R. Ik hoor graag van je.
Reputatie 7
Badge +30
In dat zwarte scherm met C users janwh typ je "tracert eifelcam.goip.de" en dan ENTER
Justin of Robin,
Bedankt voor de ondersteuning, ik wordt waarschijnlijk te oud (72) om dit soort dingen in EEN keer te begrijpen hahahahaha. De uitkomst bij /cmd is: unable to resolve target system name eifelcam.goip.de.
Reputatie 7
Badge +30
Die /cmd heb je niet nodig. Als je eenmaal in dat zwarte scherm zit kan je gewoon "tracert eifelcam.goip.de" typen.

Maar volgensmij is dit gewoon een probleem met de DNS naam. En de KPN DNS server is daar iets strenger in.
Het aanpassen van de DNS server kan een oplossing bieden.
Dank Robin,

Als ik de laptop middels cmd ping dan krijg ik als resultaat:

C:\Users\janwh>ping 8.8.8.8
Pinging 8.8.8.8 with 32 bytes of data:
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=15ms TTL=61
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=10ms TTL=61
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=9ms TTL=61
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=9ms TTL=61

Ping statistics for 8.8.8.8:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 9ms, Maximum = 15ms, Average = 10ms

En als ik middels google 8.8.8.8 invoer is het resultaat:
Details for 8.8.8.8
IP:
8.8.8.8
Decimal:
134744072
Hostname:
google-public-dns-a.google.com
ASN:
15169
ISP:
Google
Organization:
Google
Services:
None detected
Type:
Broadband
Assignment:
Static IP
Blacklist:

Continent:
North America
Country:
United States
Latitude:
37.751 (37° 45′ 3.60″ N)
Longitude:
-97.822 (97° 49′ 19.20″ W)
Geolocation Map

De vraag is nu of je zo kunt zien of het aan het dns adres ligt.
Moet ik en of kan ik ongestraft het DNS adres wijzigen ??
Justin of Robin of anderen, kan iemand mij daar een antwoord op geven en zo ja, hoe moet ik dat doen ??
Reputatie 7
Badge +30
Ik had verwacht dat Justin zou reageren 😃 Maar: https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/alternatieve-dns-instellen
Reputatie 7
Badge +22
@Robin, bedankt voor je reactie! 😉

@Jan, is het op die manier gelukt de DNS-server aan te passen? Ik ben benieuwd of dat ervoor zorgt dat je de beelden van de webcam wel kunt zien.
Ik ben deze week niet op de locatie waar de Experia V9 modem staat, vanaf 17 april wel. Dan ga ik de wijzigingen in de DNS aanpassen en laat jullie zeker horen of dat gelukt is. Nu al reeds hartelijk dank voor de ondersteuning !!!!!!!
Reputatie 7
Badge +22
Geen probleem! 🙂 Succes volgende week. Mocht dat niet de oplossing zijn, dan weet je ons te vinden.
Dag Robin en Justin, vandaag weer op het adres van mijn vriendin getracht de webcam te bereiken en zowaar een wonder, het lukte ineens zonder dat ik ook maar iets gewijzigd heb.
Ik heb de afgelopen keer de hardware eigenschappen van de wifi vastgelegd en nu weer. Het enige verschil is dat ik nu een IPv4 adres heb dat eindigt op een 7 en toen stond er als laatste een 4, dit gaat dus automatisch. Ook de DNS-server is hetzelfde. Zou dat de oorzaak kunnen zijn ???

Groetjes Jan
Reputatie 7
Badge +22
Fijn dat het weer werkt, Jan!

Begint het IPv4 adres met 192.168? Dat is het interne adres dat de Experia Box uitdeelt aan jouw apparaat. Dat heeft geen invloed op de verbinding naar de site met de webcam.

Waar de oorzaak van het probleem dan wel lag? Ik heb eerlijk gezegd geen idee. In ieder geval mooi dat je die beelden weer kunt bekijken.
Dag Justin,
De beide internet adressen van de Exp. en de Friz! beginnen met 192.268. Daarna verschillen ze. De Ipv4-DNS servers beginnen op beide modems ook zo, daarna verschillen ze.

Ok het werkt nu weer. Zeer bedankt voor jullie hulp en sluiten maar,
Vriendelijke groet, Jan
Reputatie 7
Badge +22
Graag gedaan! 🙂 Ik heb jouw reactie van eergisteren nu als antwoord gemarkeerd.

Reageer