Begin zat te worden van KPN

  • 14 juli 2012
  • 18 reacties
  • 14952 keer bekeken

Beste,

Sinds kort Klant bij KPN nog geen 2 week om precies te zijn.  Begin er eigenlijk inmiddels erg zat van te worden.

1.  Na 2 week lang aan het lijntje te houden zijn geweest over een pakket die verzonden zou zijn maar kwijt zou zijn bij TNT ( glasvezel modem en 2 tv ontvangers ) bleek deze achteraf helemaal niet verzonden te zijn. Uiteindelijk monteur hier kon niks aansluiten omdat er geen pakket geleverd was. We zouden nog wel 3 a 4 week zonder internet en tv zitten als ik niet boos was geworden op de monteur. 

2. Hij bellen met collega die had nog een modem en 1 tv ontvanger gelukkig. Dus wel internet en tv op het moment. maar 1 tv ontvanger.

3. Nu kom ik er achter dan een externe mail server niet eens te gebruiken is. Zowel poort 25 als 587 schijnen geblokt te zijn.  M.A.W ik kan mijn eigen privé mail server niet gebruiken die ik in het datacenter heb staan. Ik wil niet@kpnmail.nl gebruiken omdat ik mijn eigen domeinen heb hier voor. 

Beste KPN, hoe gaan we dit oplossen. Ik ben mobiel dus wil geen workaround hebben zodat het op een andere locatie niet meer werkt. Graag Z.S.M een oplossing. Of is er iemand anders die mij kan uitleggen hoe ik een prive mail wel werkent kan krijgen op het KPN netwerk?

Groet, 

Wesley


18 reacties

Badge
Ensuring Data Availability

 

Microsoft ensures customer data is available whenever it is needed, with the help of the following features of Office 365 services.

 

Data Storage and Redundancy

Customers’ data is stored in a redundant environment with robust backup, restore, and failover capabilities to enable availability, business continuity, and rapid recovery. Multiple levels of data redundancy are implemented, ranging from redundant disks to guard against local disk failure to continuous, full data replication to a geographically diverse data center.

 

Data Monitoring and Maintenance

Along with avoiding data loss, Office 365 helps maintain data performance.

  • Monitoring databases: Databases are regularly checked for:
  • Blocked processes.
  • Packet loss.
  • Queued processes.
  • Query latency.
  • Preventative maintenance: Maintenance includes database consistency checks, periodic data compression, and error log reviews.
Dedicated Support

The Office 365 development and operations teams are complemented by a dedicated Office 365 support organization, which plays an important role in providing customers with business continuity. Support staff has a deep knowledge of the service and its associated applications as well as direct access to Microsoft experts in architecture, development, and testing.

The support organization closely aligns with operations and product development, offers fast resolution times and provides a channel for customers’ voices to be heard. Feedback from customers provides input to the planning, development, and operations processes.

 

  • Online issue tracking: Customers need to know that their issues are being addressed, and they need to be able to track timely resolution. The Office 365 Portal provides a single web-based interface for support. Customers can use the portal to add and monitor service requests and receive feedback from Microsoft support teams.
  • Self-help, backed by continuous staff support: Office 365 offers a wide range of self-help resources and tools that can help customers to resolve service-related issues without requiring Microsoft support.
Before customers enter service requests, they can access knowledge base articles and FAQs that provide immediate help with the most common problems. These resources are continually updated with the latest information, which helps avoid delays by providing solutions to known issues. However, when an issue arises that needs the help of a support professional; staff members are available for immediate assistance by telephone and via the administration portal 24 hours a day, 7 days a week.

 

SharePoint Online Continuity

The availability of customer data stored on SharePoint Online is ensured through:

  • Data backup: Data protection services help prevent the loss of SharePoint Online data. Backups are performed every 12 hours and retained for 14 days.
  • Meeting service recovery level: Recovery Point Objectives (RPO) and Recovery Time Objectives (RTO) have been set to minimize loss of data and time to service restoration in case of a disaster. Please see the SharePoint Online Service Description document for more information.
Ik weet uit persoonlijke ervaring dat Microsoft deze afspraken nakomt. Bij een klant heb ik meegemaakt dat zij documenten op Sharepoint had verwijderd, terwijl deze er later achterkwam deze documenten nog nodig te hebben. Een enkel telefoontje richting de supportdesk van Office365 en de volgende werkdag waren de documenten weer terug.

Voorstanders van Office365 kijken naar wat de dienst echt inhoudt en kijken naar het belang van de klant. Tegenstanders kijken niet verder dan hun neus lang is en blijven in hun eigen wereldtje hangen en denken vanuit hun eigen perspectief.

Badge
Ik zal er morgen even een doco bijpakken van MS waarin staat wat hun verantwoordelijkheden zijn en wat niet. In deze docu staat specifiek voor Office365 beschreven wat hun rechten en plichten zijn.

@ArjanEHV1983 ben nu niet thuis dus kom hier morgen op terug. Poort 587 moet echt dicht zitten. ik kon niet mailen totdat ik de poort aanpaste naar 2525, daarna werkte het gelijk.  Zelf op mijn fiber aansluiting heb ik geen mail servers of wat dan ook draaien enkel http minecraft en FTP en wat andere zaken. maar niks met mail verder.Ben het trouwens ees met je over Cloud en microsoft over dat office 365 gebeuren.

Reputatie 3
Badge +4
Beste mysteriosb,

Welke voorwaarden van Microsoft ken jij dan? In de algemene gebruikersvoorwaarden vermeld ze namelijk het volgende:

IN GEEN GEVAL ZIJN MICROSOFT EN/OF HAAR RESPECTIEVE LEVERANCIERS AANSPRAKELIJK VOOR ENIGE SPECIALE, INDIRECTE OF GEVOLGSCHADE OF ENIGE ANDERE SCHADE ALS GEVOLG VAN VERHINDERING TOT GEBRUIK, VERLIES VAN GEGEVENS OF GEDERFDE WINST, HETZIJ CONTRACTUEEL, HETZIJ UIT HOOFDE VAN NALATIGHEID OF EEN ANDERE ONRECHTMATIGE DAAD, ALS GEVOLG VAN OF IN VERBAND MET HET GEBRUIK OF DE PRESTATIES VAN INFORMATIE VANUIT DE DIENSTEN.

Deze tekst is onaangepast en letterlijk gekopieerd, zo ook de caps waarin het geschreven in.

Ik heb overigens niets tegen Microsoft en haar producten hoor. Ben zakelijk zelfs partner van ze.

Wesley, kijk eens of je op poort 587 een van onze servers kan benaderen met behulp van telnet. Deze poort zal namelijk echt open moeten zijn.

Of is het zo dat je op je fiber aansluiting een mailserver hebt aangesloten?
Reputatie 7
Badge +3
Beste itsonlyme1

Betreffende je opmerking dat je nog steeds op de code van Spotify wacht het volgende.

Je hebt voorheen een privébericht gestuurd aan onze WebCare Specialist Jeroen, ik stel voor dat je hem nogmaals een privébericht stuurt met je klantnummer, postcode en huisnummer en aangeeft dat je nog steeds op de code wacht.

Jeroen zal het zeker voor je oppakken en zien waar het probleem ligt met het opsturen van de code.

Met vriendelijke groet,

Cornelis

Badge
Gelukkig dat de voorwaarden van onze grote speler Microsoft zo zijn dat zij wel aansprakelijkheid op zich neemt in geval van dataverlies. Daarnaast heeft Microsoft op verschillende strategische plekken op de wereld datacentra waarmee zij voldoende garanties af kunnen geven.

Reputatie 3
Badge +4
Beste mysteriousb,

Het is correct dat cloud technieken voor en tegenstanders kent. De voorstanders kijken echter vooral naar de trend, het "gemak" en de prijs welke deze producten leveren. De tegenstanders verdiepen zich vooral op de techniek, de grote nadelen en de veiligheid van het product.

Voorwaarden aanpassen naar allerlei wetten en regels doen vrijwel alle grote spelers. Neemt niet weg dat ze in hun voorwaarden ook zaken uitsluiten en zo bijvoorbeeld geen aansprakelijkheid nemen voor dataverlies.

KPN heeft in 2007 besloten poort 25 op alle particuliere aansluitingen dicht te gooien. Reden was de grote hoeveelheid SPAM welke vanaf deze aansluitingen werd verzonden. Andere partijen zoals Ziggo zijn kort daarna gevolgd.
Het gaat niet om me mailserver thuis maar om het te benaderen van mijn mailserver in het datacenter. Ik kon op geen enkele manier mail versturen vanaf poort 25 en poort 587, heb speciaal de config aan moeten passen naar 2525. Dat is gelukkig opgelost nu:)

Badge
ArjanEVH1983 heeft je gelukkig van een aantal andere alternatieven voorzien dus wat dat betreft kun je toch nog thuis je mailserver draaien ;)

Dat snap ik maar dat poort 57 ( het alternatief ) ook nog eens dicht zit verbaasde mij echt. Ik weet dat veel providers 25 blokken dus dat was mijn zorg niet.

upload en spotify contact over gehad moest het deze week nog aanzien..

Badge
Dat klopt. Voor Office365 moet je inderdaad betalen. Echter heb ik eerst uitgezocht of dat poort 25 wel of niet open staat voordat ik mij heb aangemeld bij KPN Glasvezel (heb dat namelijk nog niet gedaan). Na even op Google te zoeken kun je via deze link ook zien dat KPN poort 25 blokkeert, dus dat kun je KPN niet kwalijk nemen.

KPN zal ook nooit en te nimmer een poort open zetten voor een consument. Als zij dat eenmaal 1x doet wil iedereen dat dus die redenatie snap ik wel. Waarom poort 25 dicht zit is ook wel te begrijpen. Voor al die mensen die niet goed begrijpen hoe zij een mailserver thuis moeten draaien hoeft KPN niet op te draven.

De rest van je problemen betreft je upload en Spotify kan ik je helaas niet bij helpen. Het is voordeel en een nadeel dat KPN zo'n grote partij is. In dit geval zul je lang moeten wachten, domweg omdat het over een aantal schijven intern gaat bij KPN voordat iets bij de klant terecht komt.

Nogmaals een nieuw account aan moeten maken...

Anyhow.@mysteriousb,

Dit houd in dat ik weer geld tegen iets aan moet gooien wat eigenlijk niet nodig is om een simpel poortje open te zetten. als ik dat ook nog eens allemaal moet komen dan ben ik veel duurder uit dan het pakket wat ik had bij mijn vorige aanbieder. 

Ook merk ik dat mijn upload geknepen wordt. Ik blijf constand rond de 50 MB zitten inplaats van de beloofde 100. download is goed die zit rond de 77 ( heb ook 3 tv ontvangers ).

Wel erg vervelend dat het steeds zo gaat dat je het ene na het andere euveltje tegen komt. 

Ook mijn brief voor spotify is er nog steedds niet. Weet dat ik moet wachten tot donderdag maar aan de telefoon zeggen ze weer dat het een week later is. kan deze code niet gewoon online gegeven worden? Ben al het wachten bij KPN wel zat onderhand. 

Badge
Beste ArjanEHD1983,

Op het stukje techniek dat men cloud noemt heeft iedereen een persoonlijke kijk. Er zijn altijd voor en tegenstanders. Ik persoonlijk ben voorstander van Office365, niet persee van de techniek cloudcomputing.

De manier waarop Microsoft omgaat met Office365 is gewoon openbaar te vinden op internet en spreekt mij zeer aan. Microsoft kijkt daarbij niet alleen naar techniek, maar ook naar wetgeving. Zowel nationaal als internationaal houdt Microsoft zich aan de wettelijke normen. Office365 biedt in mijn ogen gewoon de zekerheid welke een (aantal) fysieke server(s) ook levert.

Reputatie 3
Badge +4
Beste mysteriosb,

Cloud is een trend... Geen oplossing voor allerlei wensen en problemen. Een hele verkeerde trend als je het mij vraagt.

Je data zweeft over een netwerk van servers welke slecht te beveiligen is. Eenmaal binnen in een klein deel hiervan kan je veel schade aanrichten. De data word versplinterd over meerdere fysieke locaties opgeslagen wat er toe leid dat bij een crash dataverlies nagenoeg niet te verkomen is. Amazon en andere grote cloud aanbieders hebben hier al meerdere keren het levende bewijs van laten zien.

Cloud kan in geen geval de zekerheid bieden welke een (aantal) fysieke server(s) kan leveren.
Badge
Een andere optie voor je mailserver zou Office365 kunnen zijn. Dit is een cloudgebaseerde oplossing van Microsoft om je e-mail in "de lucht" te hosten. Werkt altijd synchroon en met bijna elk apparaat dat SMTP ondersteund. Schaalbaar, betaalbaar, geen onderhoud, geen licenties en uitstekend beheerbaar. En bovendien elke maand opzegbaar (mocht je niet tevreden zijn (wat ik met niet voor kan stellen)). Voor de andere punten moet je echt bij KPN zelf zijn. Troost je, er zijn meer mensen die deze problemen ervaren.

Beste mensen,

Moest helaas een nieuw account aan maken. 

Vraag 3 is gelukt moest wel de mail server opnieuw instellen maar dat is het punt niet. Het werkt nu;) Thnx ArjanEHV1983

Jeroen, ik zal jou nog een privé bericht sturen met vragen hier over enz. Alvast bedankt!

Groet,

Wesley

Reputatie 5
Badge +7
Beste itsonlyme,

Allereerst vervelend te horen dat alles niet naar wens is verlopen, excuses daarvoor. Heeft u op punt wel 3 een adequaat antwoord gekregen? Graag wil ik nog voor u de eerste 2 punten oplossen. Kunt u daarvoor in een privébericht uw postocde, huisnummer en telefoonnumer sturen?

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Reputatie 3
Badge +4
Beste Wesley,

Probleem 1 en 2 kan ik niets aan doen. Dit zal je in samenspraak met de klantenservice moeten aanpakken. Mocht je daarbij hulp nodig hebben, bel of Whatsapp me rustig even... Je hebt me nummer 😉.

Poort 25 word door meerdere partijen vanwege SPAM preventie geblokkeerd. Enige oplossing hiervoor is een zakelijke aansluiting nemen. Deze hebben veelal wel de mogelijkheid om poort 25 gewoon te gebruiken.

Poort 587 word voor zover ik weet niet door KPN geblokkeerd. Staat die mailserver in ons datacentrum wel goed geconfigureerd om SMTP verkeer via poort 587 af te handelen? Indien Exim juist staat geconfigureerd, heb je in de firewall poort 587 voor TCP verkeer wel open staan? Anders net als ik poort 2525 hiervoor gebruiken, die word in principe door geen enkele internet aanbieder geblokkeerd. Je kan deze poort binnen Exim toevoegen bij: daemon_smtp_ports.

Reageer