Beantwoord

Beheerderswachtwoord kpn thuis app

  • 27 November 2020
  • 20 reacties
  • 7505 keer bekeken

Badge

Ik heb hier al veel over gelezen, maar helaas werkt het bij mij niet. 

 

Sinds sept. 2020 wonen we in een nieuwe wijk, hier is glasvezel dus ook glasvezel van kpn. 

Met de daarbij behorende modem. 

Dit is door een monteur aangesloten, en ook de WiFi punten zijn door hem ingesteld. 

Samen met hem een punten gezocht, alles werkte helemaal goed, tot dat ik bepaalde instelling moest veranderen in mijn modem ivm xbox.

Ik kon niet in de modem.komen, achteraf bleek dat er iets niet klopte met het ww dat op de sticker stond op de modem.

Dus ik kreeg een nieuwe, en sinds dien, weg vallend internet, WiFi punten met name de bovenste (zolder) met regeaat op rood. 

Ik heb gedaan wat me werd gezegd, en zolas het ook hier is te lezen, aansluiten op de modem enz enz. 

Maar nog werkt het niet, dus op aanraden van klantenservice, de kpn manager laten draaien ik heb 3x a 4x gedaan de laatste keer was ik tevreden, maar nu weer weg vallend internet metname 1e en 2e verdieping.

 

Dus ik vandaag naar de kon winkel, ik. Moest. Meer regelen ook ivm dubbele betalingen na de verhuizing (dit is geregeld) 

De kpn medewerker vertelde. Me dat ik de WiFi puntem dmv de thuis app moest aansluiten, en nou komt het.... 

Ik heb dus die #beheerderswachtwoord nodig.…

Waar haal ik die vandaan!? 

Modem resetten en dat ww pakken helpt niet. 

Eigen ww aanmaken. Bij adim 

... Ook die werkt niet! 

 

Ik moet eerlijk zeggen kpn, ik ban vandaag (gisteren donderdag 26e) ruim 3u bezig geweest met jullie, en dan heb ik de overige minuten van de afgelopen keren niet mee geteld.

Ik word echt dood en dood moe. 

 

Hoe kan ik 🤬inloggen in de kpn thuis app. 

Want de QR codes kan ik ook niet gebruiken.

Want ik dek dat de monteur ze perongeluk heet meegenomen na instaleren, kan ze namelijk niet vinden

icon

Beste antwoord door Babylonia 7 December 2020, 23:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Als u een V10 modem heeft, laat u de eerste keer het wachtwoord leeg bij het inloggen.

Bij een V10a of box 12 staat er een wachtwoord op de achterkant. Na de eerste keer inloggen moet u deze met als de V10 veranderen.

Met een paperclip kan je de modem weer naar fabrieksinstellingen resetten.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @DDAC-76 

Kijk hier  hoe je de verschillende type modems moet resetten.
Dit verschilt n.l. per modem.

Ik weet niet of de wifi punten een eigen wachtwoord hebben. Zo ja, deze dan eerst afkoppelen.

Badge

Als u een V10 modem heeft, laat u de eerste keer het wachtwoord leeg bij het inloggen.

Bij een V10a of box 12 staat er een wachtwoord op de achterkant. Na de eerste keer inloggen moet u deze met als de V10 veranderen.

Met een paperclip kan je de modem weer naar fabrieksinstellingen resetten.

Hoi Jeroen, 

 

Ik weet niet of ik het duidelijk in.mijn verhaal heb staan, maar deze stap heb ik al gedaan, meerdere keren zelfs. 

En het werkt niet😔

Badge

Hoi @DDAC-76 

Kijk hier  hoe je de verschillende type modems moet resetten.
Dit verschilt n.l. per modem.

Hey Huistijger.... Leuke naam trouwens. 

Ja zolas ik al aan Jeroen had gemeld. 

Deze stappen heb ik al ondernomen.

Thanks voor het meedenken. 

Helaas geen resultaten bij mij thuis. 

Badge

Ik weet niet of de wifi punten een eigen wachtwoord hebben. Zo ja, deze dan eerst afkoppelen.

Hoi, 

Ja dat weet ik ook niet, maar feit blijft dat ik niet kan inloggen in de kon thuis app😔

Hoi @DDAC-76 . Zijn dat van die zwarte versterkers? Daar staat achterop een wachtwoord. Je kunt zelfs met een qr code inloggen.

Zou je dat eens kunnen proberen?

Badge

Hoi @DDAC-76 . Zijn dat van die zwarte versterkers? Daar staat achterop een wachtwoord. Je kunt zelfs met een qr code inloggen.

Zou je dat eens kunnen proberen?

Hoi Erwin, 

 

Nee dit zijn ronde witte, echter heb ik maar 1 QR code die andere klepje, ben bang de de monteur die hier alles had geïnstalleerd deze heeft mee genomen. 

Ok, het zijn dus superwifi's. Maar begrijp ik nu goed dat er een klepje ontbreekt?

Badge

Hoi Erwin, 

 

Klopt het zijn superwifi schijven,

En idd ik mis dus 1 van de klepjes waar de QR code op staat.

ik heb ondertussen wel de schijf waar het klepje van miste verwisseld met die schijf die aan me modem hing, en gek genoeg werkt het.

Althans.... Ik heb nog geen rood ledje gezien. 

Maar het hoort niet natuurlijk. 

Badge

Ok, het zijn dus superwifi's. Maar begrijp ik nu goed dat er een klepje ontbreekt?

DAT gezegd hebbende, zit ik nog steeds met het probleem dat ik mijn beheerderswachtwoord nodig heb om door te gaan. 

 

En dat heb ik nog steeds niet voorelkaar gekregen..... 

Ik word nu wel een beetje moe van kpn, iedereen zegt het zelfde, alleen werkt het niet!! Misschien toch maar overstappen naar ziggo met alle aansluitingen die ik heb, heb alleen maar problemen, @Kpn

 

Je hebt dus één QR code op een van die superwifi's . Dat is in principe voldoende. Met die code zou je moeten kunnen inloggen in thuisapp.  Wat gebeurt er als dit probeert?

De thuisapp is trouwens een overzicht tool en absoluut niet essentieel om jouw spullen aan de praat te krijgen. Als het ‘normaal’ koppelen niet werkt en de superwifi's doen het niet is er vast iets anders aan de hand.  @Babylonia  heeft hier misschien nog tips voor. 

Mocht je er niet uitkomen kunnen we proberen om een wifi monteur in te plannen. 

Badge

Je hebt dus één QR code op een van die superwifi's . Dat is in principe voldoende. Met die code zou je moeten kunnen inloggen in thuisapp.  Wat gebeurt er als dit probeert?

De thuisapp is trouwens een overzicht tool en absoluut niet essentieel om jouw spullen aan de praat te krijgen. Als het ‘normaal’ koppelen niet werkt en de superwifi's doen het niet is er vast iets anders aan de hand.  @Babylonia  heeft hier misschien nog tips voor. 

Mocht je er niet uitkomen kunnen we proberen om een wifi monteur in te plannen. 

Hoi Erwin, 

 

Je bent waarschijnlijk wel bekend met het gezegde "Van kassie naar de muur"

De collega van je in de kon winkel zei me dat ik de app moet gebruiken om de wifi punten te verbeteren. 

Dus ik ben nu een beetje in de war.... 

Waar is die app voor nodig dan? 

 

Waar het mij om gaat is, 

Dat alles weer werkt zoals de monteur het heeft achter gelaten, echter door dat ik niet in de modem kon komen en een nieuwe modem kreeg, merk ik dat alles niet meer zo werkt zoals het was. 

We hebben een nieuwe woning en met nieuw bedoel ik eerste bewoners, het is een bunker dus signalen komen slecht door, en dat merk ik wel met mijn pc op de 1e verdieping. 

Hij moet regelmatig lang denken om een pagina te openen, en als ik dan naar me signaal meter kijk in de balk heb ik 2 en soms 3 streepjes..... En na dat de monteur hier alles had gedaan had ik vollebak wifi signaal. 

Nu heb ik de wifi punten verwisseld zoals ik eerder zei en het is wel wat beter. 

Maar nog niet optimaal

 

Als ik de QR code scann en dat maakt dan ff niet uit hoe, met de QR app of met de camera man mijn S20+ krijg ik alleen dit te zien en verder niks. 

 

5&DX7v6KhY
2
EC6C9A753BB8

 

Dus ik hoor het graag

 

Reputatie 7
Badge +10

Als ik de QR code scann en dat maakt dan ff niet uit hoe, met de QR app of met de camera man mijn S20+ krijg ik alleen dit te zien en verder niks. 

 

5&DX7v6KhY
2
EC6C9A753BB8


5&DX7v6KhY  =  admin wachtwoord

2 naar ik vermoed WPA 2  ?  (Kan ik verder ook niet thuis brengen).

EC6C9A753BB8 = MAC-adres zonder de streepjes (-) of dubbele punten (:) ertussen.

Reputatie 7
Badge +10

Hoe SuperWifi te installeren?
Zelf heb ik de KPN thuisapp nog nooit gedownload of gebruikt.
Heb de SuperWiFi's ook nooit achter een KPN modem/router gehangen. Alleen achter een eigen router. Dus wordt er om die reden ook niets van achterliggende "KPN instellingen” overgenomen.

Hoe het zich zal manifesteren "WEL” achter een Experia Box weet ik dus niet.
(Ga het verder ook niet proberen met een Experia Box).

Dus mijn set-up wijkt om die reden mogelijk dan ook af van hetgeen doorgaans wordt toegepast.

Start:

Misschien is het een goed idee voordat je de SuperWiFi punten instelt.
De gegevens van een Experia Box precies hetzelfde in te stellen voor inlog wachtwoord, en WiFi SSID’s als wat je later van plan bent voor de SuperWiFi’s in te regelen??
Zodat er onderling geen discrepanties zullen zijn, na evt. koppeling met achterliggende gegevens, met wat bij KPN wordt bewaard en naar de SuperWiFi's zou kunnen worden gepusht??

Als je zeker wilt zijn dat „tussendoor“ juist niets vanuit KPN wordt overgenomen, indien wel achter een Experia Box, zou je misschien tijdelijk de internetconnectie kunnen verbreken?
(Stekkertje van de DSL-verbinding of WAN-poort bij glasvezel uit de Experia Box).

Eerste WiFi Punt instellen:
Eerst dan met één WiFiPunt beginnen, met aansluiten op een LAN-poortje.
(Ik heb de SuperWiFi's met een plakkertje genummerd).

Met een reset (omgevouwen paperclip), gaat alles in ieder geval naar de standaardgegevens.
En komt dat overeen met hetgeen men als wachtwoord achterop vindt (dekseltje weg geschoven).

(Indrukken reset totdat led-lampje van status wisselt, dan loslaten). En laat dat gerust 5-10 minuten aangesloten zonder verder iets te doen, totdat het led statuslampje continue groen brandt.

Wachtwoord, let heel goed op de karakters die worden gebruikt.

Hoofd / kleine letters, maar ook speciale karakters als een uitroepteken, wat misschien makkelijk verkeerd wordt gelezen of overgenomen met bijv. een „i“ of een „l“.
Zo mogelijk controleer je dat eerst met een kladblok tekstbestandje, en kopieert het erna.

Foto (met afgeschermde gegevens) Super WiFi.  -- admin wachtwoord om in te loggen 3e regel:

 


Welk IP-adres dat eerste WiFi-Punt krijgt vanuit DHCP „zonder internet“ connectie.
Zou je kunnen controleren als je ingelogd bent in de Experia Box, onder aangesloten Clients.
Je kunt er ook een vast IP-adres aan geven met „DHCP Binding“.
(Wijkt in die zin af van „KPN“ set-ups. Eerder heb ik bijv. iets van 192.168.2.151 voorbij zien komen?).

Dan inloggen naar dat eerste SuperWiFi-punt met het (vaste) IP adres eerder hiervoor gevonden.
- evt. wachtwoord aanpassen
- En doorloop instellingen voor WiFi met een eigen gekozen SSID’s e.d.
   en evt. aangepaste wachtwoorden etc.

Keuze van WiFi kanalen etc. heb ikzelf allemaal op „automatisch“ laten staan.

Tweede WiFi Punt instellen:
Je zou het tweede WiFi-punt kunnen inschakelen, en met WPS knopje e.d. WiFi kunnen overzetten en „pairen“ vanuit het 1e WiFi Punt naar het 2e WiFi Punt.

Heb dat zelf echter niet als zodanig gedaan, maar 1e WiFi-punt uitgeschakeld, en losgekoppeld.
Erna het 2e WiFi-punt bekabeld aangesloten en op precies dezelfde manier dat 2e WiFi Punt ingeregeld, zoals ik eerder dat 1e WiFi punt al heb afgestemd.

Afgezien van een andere naam voor het 2e WiFi-punt zelf,
alle WiFi gegevens hetzelfde gehouden, als dat 1e WiFi-punt.
(En in de Experia Box een ander vast IP-adres gekozen dan van het 1e WiFi-punt).

Combinatie van de twee Super Wifis':
Daarna alles weer uitgeschakeld en afgekoppeld.
Dan dat 1e WiFi Punt weer bekabeld aangesloten, en opgestart.
Als led-status groen is. Het 2e WiFi punt „draadloos“ ingeschakeld. (Alleen van voeding voorzien).
En ook daar gewacht tot led-lampje groen is.

Daarmee was alles ingesteld en werkte het bij mij.
Omdat ik echter een eigen router gebruik, zijn de gegevens van mijn SuperWiFi verder niet veranderd.

Met een Experia Box als basis, zou je „NU pas“ weer opnieuw de connectie van DSL-kabeltje of WAN-poort bij glasvezel kunnen inschakelen?

Of er bij die set-up nu zaken van inlognaam worden aangepast etc. in overeenstemming met eerdere gegevens „in de Experia Box“ en achterliggende gegevens „bij KPN“ is voor mij onbekend, omdat ik die „KPN set-up“ expliciet uit de weg ben gegaan.

Mogelijk komen er hier aanvullende reacties van andere SuperWiFi gebruikers die daar nog een antwoord op kunnen geven?

Reputatie 7
Badge +10

Ter aanvulling de “papieren” beschrijving van Super WiFi punten:

 

 

 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust. 

Reputatie 1

Hoi Erwin,

 

met interesse heb ik dit stuk gelezen. Ik ben alleen benieuwd naar hoe je kunt inloggen op deze wifipunten om de gegevens en dergelijke aan te passen, zodat ik ze achter een andere router kan gebruiken.. 

Reputatie 7
Badge +10

Je refereert naar Erwin, maar de verdere uitleg in het onderwerp komt niet van hem.
Hij zal er naar ik vermoed dan ook geen / weinig antwoord op kunnen geven.

Echter ikzelf heb wel info aangeleverd in dit onderwerp. Krijg een mailtje, als iemand reageert.
Vandaar dat ik er nu opmerkzaam op wordt gemaakt.
 

Ik ben alleen benieuwd naar hoe je kunt inloggen op deze wifipunten om de gegevens en dergelijke aan te passen, zodat ik ze achter een andere router kan gebruiken.. 


Dat is nu net de insteek zoals ik die WiFi punten heb ingesteld, achter een andere router = niet KPN
Ofwel gewoon de informatie volgen zoals eerder in het onderwerp beschreven vanaf  < HIER >
(en vervolgreacties), wat als antwoord voor het onderwerp is aangemerkt.

Meteen vanaf de 2e zin:
Heb de SuperWiFi's ook nooit achter een KPN modem/router gehangen. Alleen achter een eigen router. Dus wordt er om die reden ook niets van achterliggende "KPN instellingen” overgenomen.

Reputatie 7
Badge +10

…...ter aanvulling m.b.t. SuperWiFi’s :

Nog enkele beschrijvingen hoe de set-up achter een eigen router is opgezet,
mocht je op bovenstaande beschrijving nog wat verdere uitleg nodig hebben.
Zodat je alle informatie bij elkaar hebt.

O.a.  < DEZE reactie >  (SuperWiFi aangesloten achter een zeer oude Cisco router)
en een opmerking m.b.t. de uitleg van hierboven eerder beschreven.

Het stukje tekst bij "START” geldt voor de gebruiker in dat onderwerp met wel een Experia Box.
Dat stuk kun je overslaan bij gebruik achter een andere router / provider.


Verwijzing naar de set-up achter < die oude Cisco router >

SuperWiFi als draadloze verbinding “naar de overkant van de straat”
(Vergelijkbaar aanbeveling van een schema van enkele WiFi-punten < HIER >)

Internet speedtesten  (+ vervolgreacties) wat er bij die verbinding naar de overkant van de straat overblijft, en de wijze hoe SuperWifi schijfjes  op een blokje  daarbij zo optimaal zijn bevestigd.

Combinatie getest door achter het 2e draadloze SuperWifi punt op het enige netwerk poortje van die SuperWiFi wat dan vrij is om in te zetten, daar een  managed switch  op aan te sluiten.
Van daaruit het netwerk verder door te trekken, met bekabelde apparaten.
Waaronder een KPN TV-ontvanger.