Beantwoord

Behoud van bestaande situatie met los Huawei 4G modem na 19-01-2020

  • 22 October 2019
  • 29 reacties
  • 1145 keer bekeken

Reputatie 3
Badge

Erwin_ @williamb : Ik begrijp je zorgen. En ik moet het stellige antwoord dat mijn collega heeft gegeven ontkrachten.

SIB4G wordt wel uitgefaseerd op plekken waar een DSL verbinding aanwezig is. Hoe dat voor jou gaat uitpakken ga ik voor je onderzoeken.

Mijn voorstel is dat je hier een apart topic voor aanmaakt en mij een seintje geeft. Dan pak ik die met prio op. Ik zal ook het verzameltopic updaten als er meer informatie is. 

 

Dit kwam naar boven in een ander topic:

Net even gebeld naar het in de brief genoemde nummer. Volgens de medewerker is de brief ten onrechte naar ons gestuurd en blijft de huidige situatie (losse 4g sim + 4G modem) gewoon werken. We hoeven niet over te stappen naar de hybride variant. Medewerker was erg zeker van zijn zaak dus ik hoop het maar.

Kan iemand van dit forum iets doen om mij dezelfde oplossing te bieden ?, dus gewoon behoud van de huidige situatie en niet de hybrideoplossing met abonnementswijziging of helemaal geen oplossing ?

Ik heb gebeld met het nummer van de brief en werd uiteindelijk doorverwezen naar het gewone klantenservicenummer → eindresultaat 4G stopt en je moet het doen met ADSL. Reden: na de laatste reset (DLM?) zit mijn ADSL verbinding boven de 30 MBPS snelheid. Dat is in het verleden wel vaker geweest en dan schakelt ie in de komende weken gewoon weer rustig terug naar onder de 30MBPS.  Afgezien van dat regeltje bij KPN (moet < 30MBPS) , helpt mij dat niet bij de upload!  (die ik nodig heb voor camerasysteem, externe backups etc. etc.)
Daarnaast heb ik minder dan een jaar geleden ook flink geïnvesteerd om de huidige oplossing goed te laten werken, 45 meter bestrating open gegraven om een kabel erin te leggen en dan een paal van 11 meter overeind gezet om daar met een externe antenne die ik ook zelf heb gekocht het 4G signaal stabiel en snel te kunnen ontvangen en dat zou dan nu allemaal voor niks zijn, omdat me deze mogelijkheid wordt ontnomen.

Lang verhaal kort:  kan iemand me helpen, zodat ik weer een simkaart krijg die het na 19 januari blijft doen om in mijn bestaande Huawei 4G modem te stoppen ?

gr,

William

icon

Beste antwoord door williamb 5 December 2019, 11:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

@williamb . Is er al contact gelegd? 

Reputatie 3
Badge

@Erwin_   Nee helaas nog niet.
Niemand gebeld en ook niks via post of mail. Zou het erg waarderen als jij het voor me op kunt volgen, want volgens de "normale procedure” lijkt het niet te werken..

 

Off-Topic (denk ik)

Heb wel maandag 25-11-2019, 4 mails gehad met onderwerpen zoals "bevestiging wijziging gegevens”, "wijziging van uw klantgegevens” en "wijziging van uw betaalgegevens”. Als ik erin kijk kan ik er niet uit halen wat er nu gewijzigd is, wel staat er dat het naar aanleiding van contact met mij is gebeurd, maar ik heb op geen enkele manier contact gehad, dus geen idee waar dit over gaat

Reputatie 3
Badge

even om alles netjes af te sluiten, zodat meelezers weten hoe het is afgelopen..

Lang verhaal kort: De mindere uploadsnelheid van ADSL t.o.v. 4G moet ik op de koop toenemen, want blijkbaar is downloadsnelheid bindend voor de beslissing en krijg ik daarom niet langer dit 4G abonnement. Ook de teniet-gedane investeringen voor goede 4G ontvangst moet ik accepteren. Kreeg wel een 1-malige kleine vergoeding voor het ongemak aangeboden, wat op zich netjes is.

Het goede nieuws is dat bij mij nu de ADSL snelheid op dit moment structureel hoger dan vroeger, blijft nu al weken hoog zonder dat hij terugschakelt naar onder de 30 MBPS, dat verzacht de pijn.

Tenslotte zijn de mailtjes die ik gehad heb niet terug te vinden in het systeem volgens de mensen van 0800-0402, maar zeggen te zien dat er de laatste maand niets is veranderd in het systeem, dus was het advies deze mailtjes te negeren.

 @Erwin_  in ieder geval bedankt voor je ondersteuning in deze.

Gr,

William

Ik werd beslist niet vrolijk van het aantal reminders dat we hebben moeten sturen  (en jij al helemaal niet, gok ik) maar ik ben blij dat er uiteindelijk wel een gesprek is geweest.  Dank voor de update en ik ben blij dat je met de huidige situatie kunt leven.