Beantwoord

Bekabeld internet trager dan zou moeten

  • 30 June 2019
  • 14 reacties
  • 360 keer bekeken

momenteel 3 maand KPN glasvezel internet, WiFi werkt inmiddels redelijk goed alleen de beloofde snelheid van 100mbps haal ik steeds niet bekabeld blijft die steeds tussen de 68 en 81 Mbps hangen alles is rechtstreeks aangesloten ook al andere bekabeling getest werkt niet. Ik hoop dat jullie iets vanaf jullie kant (KPN) kunnen veranderen, voor heen ziggo toen haalde ik keurig dan 200 Mbps momenteel overweeg ik om terug te gaan naar ziggo.
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 1 July 2019, 10:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Wat fijn om te lezen dat de snelheid al een stuk beter is! Heb je de NT, het glasvezelkastje, al eens twee minuten stroomloos gemaakt? Ik ben benieuwd of dat soelaas biedt. Het zou namelijk bekabeld, helemaal met glasvezel, gewoon uitmuntend moeten werken.
Wat fijn om te lezen dat de snelheid al een stuk beter is! Heb je de NT, het glasvezelkastje, al eens twee minuten stroomloos gemaakt? Ik ben benieuwd of dat soelaas biedt. Het zou namelijk bekabeld, helemaal met glasvezel, gewoon uitmuntend moeten werken.
Hoi Marcia,
ja dit heb ik al getest helpt helaas niet ook met het modem geprobeerd
Reputatie 7
Badge +30
Heel vreemd. Heb je het apparaat waarop je de speedtest doet, rechtstreeks op de Experiabox aangesloten of zit daar nog een switch, router o.i.d. tussen? Wil je de laptop/pc eens rechtstreeks op de Experiabox aansluiten en dan nog eens een bekabelde speedtest doen? Wat komt er dan uit?
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb even een eigen topic voor je aangemaakt, @Boker! Het gaat niet echt meer over een wifi probleem 😉.
Ik heb mijn iMac rechtstreeks met het modem verbonden ook met een andere kabel getest
Reputatie 7
Badge +30
Vind je het goed dat ik vanaf deze kant dan eens je modem terugzet naar de fabrieksinstellingen?
Vind je het goed dat ik vanaf deze kant dan eens je modem terugzet naar de fabrieksinstellingen?
Nou liever niet dat heb ik al eens getest.
Reputatie 7
Badge +30
Snap ik ook! Ik gooi morgen nog eens in de groep welke opties er nog zijn en kom er dan bij je op terug. Misschien heeft in de tussentijd @wjb nog een idee!
Reputatie 7
Ik ben benieuwd of we het hier over een EoF of GoF glasvezelverbinding hebben. Fysiek 100Mbps of fysiek 1Gbps.
Ik ben benieuwd of we het hier over een EoF of GoF glasvezelverbinding hebben. Fysiek 100Mbps of fysiek 1Gbps.
Heb je hier iets aan ?

Reputatie 7
Dat zegt nog niet alles, fourstack geeft aan wat mogelijk is, maar dat wil niet zeggen dat daar geen aanpassingen voor gedaan moeten worden.
Wat geeft https://kpn-itns.speedtestcustom.com gemiddeld aan, gemeten vanaf een bekabeld aangesloten computer?
Meet eens zonder dat een televisie aan staat en met dat er een televisie aan staat.
Reputatie 7
Badge +30
Yes, je hebt het bij het rechte eind. @Boker, je staat nu op EoF. Voor jouw informatie: dat betekent dat je 100 Mbit/s maximaal kunt halen. Op het moment dat jij bijvoorbeeld je tv-ontvanger aan hebt staan, dan wordt de bandbreedte die deze nodig heeft, eraf gehaald. Je kunt dan dus nooit meer 100 Mbit/s halen. Ik laat je omzetten naar GoF, dat kan enkele weken duren. Daarna zou je wel minimaal 100 Mbit/s moeten kunnen halen, ook als je andere apparatuur aan hebt staan.
Yes, je hebt het bij het rechte eind. @Boker, je staat nu op EoF. Voor jouw informatie: dat betekent dat je 100 Mbit/s maximaal kunt halen. Op het moment dat jij bijvoorbeeld je tv-ontvanger aan hebt staan, dan wordt de bandbreedte die deze nodig heeft, eraf gehaald. Je kunt dan dus nooit meer 100 Mbit/s halen. Ik laat je omzetten naar GoF, dat kan enkele weken duren. Daarna zou je wel minimaal 100 Mbit/s moeten kunnen halen, ook als je andere apparatuur aan hebt staan.
Dat is goed om te horen ! Krijg ik hier nog bericht over ?
Reputatie 7
Badge +30
Je krijgt een mail met bevestiging hiervan. Ik kreeg een melding dat het meteen uitgevoerd kon worden: je zou volgens mij dus al verschil moeten merken. Mocht dat niet zo zijn, wil je dan aan het einde van de week nog eens een speedtest doen? Ik ben benieuwd of je nu tegen de 100 Mbit/s aanzit.