Vraag

Bekabeld internet via Experiabox V9 erg traag

• 25 mei 2018
  • 7 reacties
  • 350 keer bekeken

Hallo,

Thuis hebben wij een 20/3 VDSL verbinding via KPN. Deze komt binnen in huis en wordt via de Experiabox V9 verspreid. Mijn computer staat direct naast de router en is via een ethernet kabel verbonden met de router. Ik heb al meerdere verschillende kabels geprobeerd, maar toch blijf ik bij het uitvoeren van een speedtest een snelheid van maximaal 5 MB download en 1,5 MB upload krijgen. Via de Wifi heb ik dezelfde uitkomsten. Hoe kan ik dit oplossen aangezien het nu vrij frustrerend begint te worden.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Hoi Ries, welkom op het forum! Ik heb eens voor je gekeken en ik zie het volgende: er is op jouw adres een glasvezelabonnement actief met een 100 Mbit snelheid. Ik zou dan ook verwachten dat je dat bekabeld ook sowieso haalt. Wat nog zou kunnen is dat jouw speedtest in Megabyte (MB) meet terwijl internetsnelheden over het algemeen in Megabit (Mbit, of Mb) worden gecommuniceerd. 1 MB is 8 Mbit. Maar zelfs dan is 5 MB aan de lage kant, want dat komt uit op 40 Mbit. Ik wil hier graag even verder naar kijken. Je krijgt een priv├ębericht van me, reageer daarop.
Reputatie 7
Badge +30
Toch wel apart dat TS het over een VDSL verbinding heeft en jij over een glasvezelabonnement
Reputatie 7
Badge +27
Dank voor je reactie, Ries! Het blijkt te gaan om de verbinding bij de schoonouders. Die hebben inderdaad VDSL. Ik zat daar ook al wat verbaasd naar te kijken :)

Er komt inderdaad een ruime 20 Mbit binnen. Ik ga er dan ook vanuit dat je speedtest gewoon in Mbit meet. Aangezien 5 MB gelijk zou staan aan 40 Mbit, en dat komt er niet binnen. Mits er verder niets gebruik staat te maken van internet, zou ik verwachten dat de computer die 20 Mbit dan ook zeker zou halen.

Je geeft aan al meerdere kabels te hebben geprobeerd. Kun je eens testen in andere poorten van de Experia Box?
Hoe is de Experia Box aangesloten op het IS/RA punt? Zijn er nog andere apparaten die gebruik maken van internet (computers, mobiele apparaten, tv ontvangers)?
Ondanks alle andere apparaten uitgezet te hebben blijven wij dezelfde snelheid halen. De Experia Box loopt via een UTP kabel naar het IS/RA punt. Andere poorten maken geen verschil.
Reputatie 7
Badge +30
Hoe test je die downloadsnelheid?
Via Speedtest.net
Reputatie 7
Badge +27
Kun je eens een screenshot plaatsen? En wil je het ook nog eens, voor de zekerheid met wat andere tests proberen? Waaronder ook onze test?

Reageer