Vraag

Bekabeld internet werkt niet op PC

  • 24 February 2019
  • 9 reacties
  • 361 keer bekeken

Bekabeld internet werkt niet op mijn pc terwijl die bij mijn vorige provider het perfect deed

-windows 7
-alleen bekabeld optie voor deze pc (oudere dell)
-experiabox v10a

al met iemand van kpn telefonisch naar laten kijken of de goede poorten open staan maar hij kwam niet verder. Iemand ideeen?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van het forum of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Beste @Jeroen104, welkom! Werkt het internet bekabeld wel op andere apparaten? Weet je dat? En werkt het via de wifi wel? Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik ook met je mee.
Reputatie 7
Badge +30
Bedankt voor het invullen van je gegevens! Ik zie niet meteen iets raars.Wel zie ik dat je gebeld hebt en dat je daadwerkelijk alleen met deze windows 7 pc geen bekabelde verbinding kunt maken en dat andere apparaten wel werken. Dat klopt toch?

Wat gebeurt er als je een browser opent? Welke melding krijg je dan? Kan je wellicht een screenshot meesturen?
Reputatie 5
Badge +6
Krijg je wel een ip adres ?, kan je controleren door een CMD box te openen,
en het commando: C:\ipconfig in te tikken.

Als er wel een ip adres is, is dit dan een adres is de reeks 192.168.2.xxx (xxx = iets tussen 001...253)
kan best zijn dat je vorige provider een andere reeks had, en je PC een
vast adres heeft buiten genoemde reeks en daardoor internet niet kan vinden.
Reputatie 7
Badge +30
Je hebt niet meer gereageerd, zie ik. Ben je er inmiddels achter wat er aan de hand is? Als je nog vragen hebt, laat het gerust weten.
Krijg je wel een ip adres ?, kan je controleren door een CMD box te openen,
en het commando: C:\ipconfig in te tikken.

Als er wel een ip adres is, is dit dan een adres is de reeks 192.168.2.xxx (xxx = iets tussen 001...253)
kan best zijn dat je vorige provider een andere reeks had, en je PC een
vast adres heeft buiten genoemde reeks en daardoor internet niet kan vinden.

dit krijg ik te zien, klopt dit?
Je hebt niet meer gereageerd, zie ik. Ben je er inmiddels achter wat er aan de hand is? Als je nog vragen hebt, laat het gerust weten.
Nee nog niet achter. De telefonische hulp wist ook niet de oplossing
Hallo @Jeroen104
haal bij de instellingen de netwerkadapter eens virtueel weg, dus niet uitschakelen, maar verwijderen.
Daarna de pc opnieuw opstarten en windows installeert de adapter opnieuw, eventueel de nieuwste drivers downloaden indien beschikbaar en alles moet weer kunnen werken.
Succes☺️
Hallo @Jeroen104
haal bij de instellingen de netwerkadapter eens virtueel weg, dus niet uitschakelen, maar verwijderen.
Daarna de pc opnieuw opstarten en windows installeert de adapter opnieuw, eventueel de nieuwste drivers downloaden indien beschikbaar en alles moet weer kunnen werken.
Succes☺️

Heb ik gedaan maar heeft helaas niet geholpen. PC installeerde de driver wel weer opnieuw maar nog steeds geen internet....
Reputatie 7
Plaats hier eens een screenshot van de IPv4 instellingen van die netwerkadapter.