Vraag

Bekabelde internetverbinding valt weg

  • 17 February 2021
  • 13 reacties
  • 139 keer bekeken

Hi,

 

Al jaren KPN. Ontvang hier max 50mb. Zoon is een fanatieke gamer en gebruikt hiervoor een gamepc. Voorheen gebruikte hij voor het gamen een XBox. Altijd is dit bekabeld geweest. Op beide apparaten valt het internet tijdens het gamen vaak weg. We hebben alles al geprobeerd. Ik gebruik enkel WiFi op mijn laptop of telefoon. Ik wil niet graag overstappen naar een andere aanbieder, maar hier worden wij ook niet vrolijk van. Iemand nog suggesties?

 

Alvast bedankt!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Badge +19

Welk type modem heb je en wat is er allemaal aangesloten op het modem?

Hoi Joep, 

 

Bedankt voor je creactie. Ik heb een Experiabox V9. Kabel direct van moden naar tv en een kabel van modem naar pc.

Grt,

 

Chanel

 

Badge +19

Heb je de kabel al gecontroleerd? Je zal niet de eerste zijn waar 1 ader gebroken of beschadigd is. Zeker de stekkertje zijn kwetsbaar. Of probeer een andere poort. 

Hi Joep, 

 

De kabel is vervangen en ook al andere poorten geprobeerd…Andere modem gekregen, moden gerest, door laten meten door KPN et cetera..

 

We weten het zelf ook niet meer, vandaar mijn post hier.

 

Grt

 

Badge +19

Dan heb je alles wel gedaan.  Dan is het wachten op een moderator.  De wachtijd is momenteel ca een dag of 5 helaas. Waarschijnlijk iets tussen het modem en de centrale. 

Hi Joep 

 

Bedankt voor je reactie. Dank je wel. Ik wacht geduldig af.

 

Grt

 

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @CHANEL2! Daar was ik al. Ik begrijp dat je dit opgelost wil hebben. Je geeft aan dat het modem vervangen is? Dat is dan al enige tijd geleden, of niet?  Een V9 leveren wij niet meer bij een omruilafspraak. Kan het zijn dat je tv-ontvanger vervangen is en niet het modem?

Ongeacht het antwoord, kijk ik graag even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer en klantnummer is voldoende.

 Hoor graag van je! 

Hi Lisa,

 

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb mijn profiel aangepast. Hoop dat je voldoende info hebt.

 

De modem is denk ik een jaar geleden vervangen..en het tvkastje wordt aankomende vrijdag vervangen.

 

Hoop dat je ons kunt helpen.

 

Grt

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt @CHANEL2! Ik heb nog wat extra vragen om een beter beeld te krijgen van de situatie. De enige weggevallen verbindingen die ik tot nu toe zie, zijn de handmatige resets. Het modem is verder constant ‘up’=online. 

  1. Valt de verbinding helemaal weg tijdens het gamen? Of reageert de server/spel/browser ineens even heel traag? 
  2. Als dit gebeurd. Herstelt de verbinding dan vanzelf weer of moet je zelf handelen? Door bijvoorbeeld het modem opnieuw op te starten of te resetten. 
  3. Welke melding verschijnt er in beeld als de verbinding wegvalt? (bijvoorbeeld: geen internet/foutmelding).
  4. Laatste vraag: Valt het beeld op de tv ook weg? 

Alvast bedankt

Hi Lisa,

 

1. De verbinding valt weg

 Zoon spreekt over een lag. 

2.Geen meldingen

3. Tv blijft hangen en of reageert niet op functies van afstandsbediening, live pauzeren  terugspoelen, opnemen pakt hij niet altijd

4. WiFi blijft ook vaak hangen bij gebruik van Chrome ( Videoland)

 

Grt,

 

Chanel

* Chrome is chromecast

Hi,

 

Kan iemand mij verder helpen?

 

Grt

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb gisteren en vandaag even meegekeken. Ik zie geen verbroken verbindingen. Alleen handmatige. Ook is de verbinding stabiel. 

Ik wil graag even inhaken op de 4 punten die je stuurde. 

  1. De verbinding valt weg Zoon spreekt over een lag, maar hij krijgt geen melding te zien. Dan valt de verbinding inderdaad niet weg. De lag zit 'm dan in de verbinding met de gameserver. 
    1. Kan je zoon aantonen waar de ‘lag’ precies plaatsvindt aan de hand van trace-routes? Geen idee hoe dat moet? Check deze site:https://sourceforge.net/projects/winmtr/
    2.  Tip: https://www.bitwizard.nl/mtr/
  2. -
  3. Tv blijft hangen en of reageert niet op functies van afstandsbediening, live pauzeren  terugspoelen, opnemen pakt hij niet altijd.
    1. Dit heeft niet te maken met de internetverbinding, vermoed ik. 
    2. Is de ontvanger bekabeld aangesloten op het modem? 
    3. Krijg je een foutmelding?
    4. Probeer een Frisse start
  4. WiFi blijft ook vaak hangen bij gebruik van Chrome ( Videoland)
    1. Ik heb zelf een haat/liefde verhouding met de Videoland app op dit moment. Kun je andere apps wel goed streamen?

We moeten niet vergeten dat jullie max. snelheid 50/10 MBps over koper is. Prima om samen gebruik van te maken, maar als er gestreamd wordt voor videoland, er tv gekeken wordt en er fanatiek gegamed wordt, dan houdt het ergens een keer op en kan het zijn dat bijv. videoland een keer begint te haperen of moet laden.