Beantwoord

Beklag over slechte wifi en geen diensten

  • 22 July 2021
  • 9 reacties
  • 77 keer bekeken

ik wil mijn beklacht via deze manier uiten

half juni 2021 heb ik in een keer geen internet en geen tv, modem bleek in een keer kapot te zijn v12, (slecht weer destijds)

toen kreeg ik een nieuwe modem v12 tegestuurd, nieuwe werkte echter niet goed==> 1e monteur kwam langs,  die heeft de v12 verwijderd en de v1o aangesloten, paste meer bij de koberbedrading van mijn huis, wel raar want ik had de andere v12 al meer dan een jaar zonder problemen,  monteur heeft de v10 ingesteld, na 2 weken had ik wel tv maar hele slechte wifi met soms wifi snelheid van 1 mps. opnieuw een monteur gestuurd, die gaf aan dat de bedrading van de kpn kast op straat defect was, deze verangen door de 2e monteur,  de 2e monteur trok de internet kabel van mijn zonnepanelen uit zonder overleg, kwam paar dagen achter, wifi bleef slecht, 3e monteur langsgekomen, heeft metingen gemaakt en mijn modem zou op afstand gecontrolleerd worden, paar dagen kwam de monteur weer langs voor oplossing,  2 kastjes van kpn wifi experia vervangen met super wifi. eind van deze week komt de monteur evalueren hoe het gegaan is, contact gehad met kpn service met de vraag of de super wifi kosteloos wordt aangesloten, kpn weigerde echter de superwifi aan te sluiten. ik heb inmiddels 4 monteur over mijn vloer binnen een maand en de vijfde keer volgt deze week, ik heb 4 weken geen internet en geen tv, ik heb ruim een maand geen internet, ik krijg wel voor 2 weken geld terug 32 euro.  ik vind zelf dat ik recht heb op goede wifi en dus hoor ik de super wifi kosteloos te krijgen aangezien de rest niet werkt.

mvg 

dhr ismail

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 22 July 2021, 20:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Fahed1985, welkom op het KPN forum! Goed dat je ons gevonden hebt. Ik vind het jammer om te lezen dat je de afgelopen tijd zoveel problemen met jouw diensten ervaart. Van wat ik begrijp, is het nu vooral een probleem met jouw wifi verbinding waar je nog tegenaan loopt. Het is zeker erg vervelend om een slechtwerkende wifi verbinding te hebben, helemaal in deze tijd waarin we extra afhankelijk zijn van onze internetverbinding. Nu is het zo dat wifi erg afhankelijk is van omgevingsfactoren. Als jouw woning goed geïsoleerd is, zal dit invloed hebben op de verspreiding van het wifi signaal. Ook ander storingsbronnen, zoals een magnetron of babyfoon, hebben invloed op het wifi signaal. Maar wij snappen natuurlijk ook dat je graag een goede wifi verbinding wilt. De beste manier om het meeste uit jouw wifi te halen, is onze vernieuwde Wifi Manager. Mijn collega Maja_ legt je uit hoe de vernieuwde Wifi Manager te werk gaat en hoe je hiermee het beste uit jouw wifi kunt halen. Ik raad je echt aan om hier eens naar te kijken.

Beste kpn. 
 

de wifi manager is heel vaak uitgeprobeerd.  De wifi staat op een open plek. Het probleem is ontstaan binnen dag en nacht.  Toen is de modem kapot gegaan na een slechtweer.  En mijn wifi experia wifi lijken nu ook kapot te zijn geweest aangezien wifi nu wel normaal is bij de super wifi.
mvg 

Reputatie 7
Badge +17

Ah ja, als er noodweer is geweest en de bliksem is ergens ingeslagen, dan kan dit inderdaad invloed hebben gehad op jouw apparatuur. Erg vervelend, maar kan gebeuren. Als ik het goed begrijp werkt alles nu dus weer naar behoren?

Gelukkig werkt nu alles goed. Dit na 4 afspraak monteurs en 2 x modem wissel. Mijn xperia wifi versterkers zijn ook kapot. Nu is er als laatste oplossing de superwifi ingezet en deze werken naar behoren. Nu wil kpn wel dat ik de aanschaf betaal. Alles bij elkaar 88 euro. Daar ben ik niet mee eens. 
wat kan ik hieraan doen  

mvg. 

Reputatie 7
Badge +17

Fijn om te lezen dat alles weer goed werkt. De laatste monteur die langs is geweest, heeft nieuwe apparatuur geplaatst. Dit heeft kosten met zich mee gebracht, maar hier ben je het niet mee eens. Als ik het goed begrijp, heb je de SuperWifi aangeschaft via de monteur. De monteur zal nooit zomaar apparatuur plaatsen en kosten in rekening brengen. Dit doet de monteur in overleg met jou, de klant. Pas na akkoord, gaat de monteur verder. Dat er kosten in rekening zijn gebracht, betekent dus dat je akkoord bent gegaan met het plaatsen van de apparatuur en de kosten die dit met zich meebrengt. Je hebt hiervoor ook getekend. Om die reden kan ik de kosten dan ook niet vergoeden.

Ik vind de manier hoe ik nu word aangesproken niet kunnen. Zonder superwifi zou het probleem niet verholpen worden. Dit heeft de monteur ook erkend.  Hoezo moet ik dan betalen voor internet zonder bereik.  De superwifi is geinstalleerd om uit te proberen.  Ik heb niks op papier getekend, enkel mondeling ingestemd.   Ik heb de beklacht via kpn ingediend. Als reactie kreeg ik per mail tehoren dat ik in korte termijn gebeld zal worden door de manager. Dat is ruim een week geleden.  Ik wil eerst graag gebeld worden door de manager. Dat lijkt mij het meest eerlijke

Reputatie 7
Badge +17

Als de monteur vond dat de SuperWifi noodzakelijk waren, had de monteur ervoor kunnen kiezen om de SuperWifi kosteloos te plaatsen. Ik kan deze kosten achteraf niet vergoeden. Maar ik begrijp dat je inmiddels ook een klacht hebt ingediend. Ik raad je dan ook aan om dit contact af te wachten.

Beste denise. 
 

ik wacht het inderdaad af.  Ik ben vandaag gebeld door manager monteur.  Oplossing komt aldus hij.
dank je wel voor je reactie 

Reputatie 7
Badge +17

Dat is fijn om te lezen. Hopelijk komen jullie er samen uit. :)