Benodige kabels bij verplaatsen Xperia box

• 28 oktober 2013
  • 29 reacties
  • 8041 keer bekeken

Hallo,
Ik ga van 8 M/b naar 40 M/b per sec. En heeft daarvoor een ander Xperiabox gekregen van de KPN. Omdat ik de nieuwe Xperia op een ander plek in huis ga hangen moet in de kabels opnieuw leggen en dus ook aanschaffen. Ik zou graag zeker willen weten welke kabels ik moet kopen.
Voor het internet moet ik een UTP CAT5 hebben. Maar zou iemand me kunnen vertellen welke kabel ik het beste kan kopen voor het telefoonsignaal die van de splitter (in meterkast) naar de Wperibox gaat.

Zou ik de CAT 5 kabel ook kunnen gebruiken om de telefoonkabel te verlengen. ik gebruik dan uiteraard een paar aders minder.
Met vriendelijke groet,

29 reacties

Reputatie 7
Ik kan me niet voorstellen dat er een verschil in functionaliteit in zou zitten, want anders had de fabrikant wel een ander productnummer gekozen.

Beide zullen voldoen, zoals ook vele andere wireless-N access points.

Ik heb de TP WE801NDbesteld en gisteren aangesloten alleen vallen mij de volgende dingen op.

1 van de PC’s in het netwerk heeft een vaste verbinding met de Xperia V8 router van de KPN. Wanneer ik het acces point van Toplink aansluit op een van de vrij switchen in huis valt de internerverbinding van deze PC uit. Als ik m’n laptop aanmeld op de Toplink via de WiFi geeft de laptop als melding dat deze verbinding beperkt is, WiFi is ook dan niet beschikbaar. WiFi via de telefoon’s is geen probleem wanneer het wachtwoord van de Toplink is ingevoerd.

Reputatie 7
Kan je mij vertellen hoe je het netwerk op de WA801ND hebt ingesteld?

De DHCP server moet uit staan.

Het IP adres moet ingesteld zijn als 192.168.2.250 of een ander niet gebruikt hoog nummer in de 192.168.2.xxx reeks lager dan 253.

De netmask moet ingesteld zijn op 255.255.255.0.

Er blijken veel laptops nog problemen te hebben met netwerken waar zowel IPv4 als IPv6 actief zijn.

Zet het IPv6 protocol van de wifi netwerk adapter van de laptop eens uit, wellicht dat daarmee dat probleem verholpen is.

Dank, alles lijkt te werken. snelle en goede ontvangst.

Groet.

Reageer