Beantwoord

Bepaalde apps openen niet/traag

  • 11 January 2019
  • 8 reacties
  • 838 keer bekeken

Sinds de overstap naar KPN opent een aantal apps niet meer of traag. Ook foto's openen/versturen via Whatsapp gaat traag. Het gaat bijvoorbeeld om mobile.de omroep Brabant en ED.nl. Foto's marktplaats openen ook traag.

Heb IPv6 al uitgezet, wifi netwerk vergeten en weer aangemeld, telefoon opnieuw opgestart. Experia box gereset.

Bij mijn vrouw, ook met een Samsung, werkt het ook niet. Vrienden met een IPhone hebben geen probleem op ons netwerk. Op andere Wi-Fi netwerken en 4g heb ik geen problemen.

Helpdesk kon mij niet meet verder helpen en hebben mij doorverwezen naar forum.
icon

Beste antwoord door Paul van KPN 21 January 2019, 09:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +25
Hi @Bezzel, welkom hier! Zeer opmerkelijk in ieder geval. Zou je me kunnen vertellen om welke types van Samsung het gaat, en welke versie van Android erop staat? Is er wellicht ook een update beschikbaar die je kan uitvoeren?

Kun je ook je gegevens invullen in je profiel en mij een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik wat metingen uitvoeren.
Hi Paul, bedankt voor je reactie!

We hebben een S9 en A5.
Android versie van mij is 8.0.0.
Alle updates zijn begewerkt.
Heb zojuist mijn profiel bijgewerkt.

Groetjes Bas.
Reputatie 7
Badge +25
Bedankt voor het invullen! Ik heb wat metingen uitgevoerd en het signaal lijkt wel prima te zijn. Mobieltjes gewoon helemaal up-to-date dus daar zal het ook niet zitten denk ik. Wat voor apparatuur heb je nog meer aangesloten op de Experia box? Wellicht een extra router of iets dergelijks?

Zou je als test alle extra apparatuur eens af willen koppelen (WiFi en bekabeld), en dan alleen de 2 Samsungs laten verbinden. We moeten gaan uitsluiten waar het probleem zit.
Misschien een gekke vraag Paul, maar hoe verbind ik rechtstreeks met de experia box? Normaal zit ik op Wi-Fi via mijn linksys router.
Bedankt Paul!
Rechtstreeks via de router van KPN probleem opgelost!
Reputatie 7
Badge +25
Bedankt Paul!
Rechtstreeks via de router van KPN probleem opgelost!

Fijn! Excuses voor de wat late reactie. Als ik nog ergens een keer bij kan helpen dan hoor ik het graag.

Beste Paul, wat was de oplossing voor dit probleem? Ik heb zelf ook zoiets met de KPN Experiabox v10a.

Reputatie 7
Badge +25

Hi @JPAA, welkom. De oplossing was, als ik het me goed herinner, om de eigen router ertussenuit te halen. Dus puur de Experia box gebruiken. Een ander advies dat ik kan geven is om de V10A een keertje een volledige reset te geven (let er wel op dat eigen instellingen komen te vervallen).