Beantwoord

Bepaalde internet site niet meer bereikbaar

  • 24 August 2019
  • 33 reacties
  • 2853 keer bekeken

Hallo,
Sinds gisteren kom ik niet meer op een bepaalde internetsite, zijnde www.wowhead.com. Ik heb zover ik weet alles gecontroleerd, firewall en antivirus. Behalve dat kan ik op meerdere apparaten niet inloggen op deze site en zelfs mijn mobile ook niet (ja ook kpn) .
Ik tast in het duister en de medewerkers van kpn ook, schijnbaar. Heb instelling in mijn exp box aangepast voor wat betreft een pv06 instelling of zoiets. Verschillende resets/restarts, het wil allemaal niet helpen. ik werk met chrome en heb geprobeerd via explorer. Hoop dat ik zo alles heb uitgelegd en wacht jullie reacties graag af.
Enne, een beetje kalm met mij die pcs en ik zijn af en toe niet de beste vriendjes. 🙂
icon

Beste antwoord door Daan_ 27 August 2019, 09:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

33 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Die site reageert nergens op ook niet vanaf kpn of ziggo netwerk.

Denk dat het uit de lucht is...
Badge
Ik heb sinds een paar dagen exact hetzelfde probleem met wowhead.com. Ik heb ook meerdere resets geprobeerd, evenals DNS-instellingen wijzigen, maar niets werkte.
Ik denk dat het een ISP-probleem is, want als ik via een VPN verbinding maak, is het probleem verdwenen en heb ik toegang tot de website.
Ook via mijn mobiele verbinding is de website zonder problemen te bereiken.
Hier hetzelfde probleem. www.wowhead.com laad niet. en ik kan bevestigen dat het met een VPN wel werkt.
Reputatie 4
Badge +3
De site werkt gewoon. Niks aan de hand. Ik heb net geprobeerd.
And I thought it was just me....
I have been having connectivity issues with just wowhead.com in the last week, and since Saturday the website is completely unreachable unless I connect via VPN.
I have done some troubleshooting and also ruled out ARP/DNS/Cookie/Browser issues on our side.
Just as a note: I am a technical support engineer for a major cybersecurity vendor and do this kind of troubleshooting on a daily basis, and can confirm with a professional certainty that the issue is not on the customer end. Please get a technical engineer to look into this.

The SYN packet to the host site is actually going through KPN correctly until it reaches the telia.net domain (ISP provider for SWE/NOR/FIN).
When it tries to leave the domain towards the host (it's the next hop) it gets blocked or dropped somewhere. I thought that maybe my public IP was being blocked for some reason on a firewall in front of the host, as the path taken towards the host is the exact same (see below), and only the source IP changes.
Ping loss is 100% and both VPN and KPN DNS servers return the same resolution for the domain.
Packet captures just show SYN retransmissions with no SYN/ACK response.

I have tried desperately to get in touch with KPN as the launch of Classic is just a few days away and we need access to this website, but the "live chat" button is not working, and the phone number provided (0800 0402) is also not reachable...
If it is possible to reach someone from your TAC then please provide me with directions on how to do this.

This is part of the ticket I have opened with wowhead, on which I am still waiting on a response:
#############
- Connectivity works fine over VPN and devices on 4G (different source IP). As soon as I switch my phone from 4G to my Wi-fi and the source IP is NAT'ed to my public IP it stops working.
- SYN packet is being routed by the ISP and being dropped in the last two hops between ISP and your host:
Connection 1 from VPN:
6 ffm-bb2-link.telia.net [62.115.142.4]
7 ffm-b10-link.telia.net [62.115.137.211]
8 instart-ic-304720-ffm-b10.c.telia.net [62.115.38.150]
9 159.180.79.243
10 159.180.84.14 <- Resolved IP for wowhead.com and classic.wowhead.com

Connection 2 from VPN:
7 adm-bb3-link.telia.net [62.115.136.194]
8 adm-b2-link.telia.net [62.115.115.99]
9 instart-ic-306511-adm-b2.c.telia.net [62.115.45.238]
10 159.180.84.14 <-- direct next hop from telia.net when it hits the 45.238 router on telia

Non-working scenario when using the public IP NAT'ed by KPN:
8 adm-bb4-link.telia.net [62.115.137.64]
9 adm-b2-link.telia.net [62.115.141.195]
10 instart-ic-306511-adm-b2.c.telia.net [62.115.45.238]
11 Request timed out.

Which leads to the following conclusions:
# The SYN packet sometimes takes a different path and could be routed incorrectly when coming from my NAT'ed IP, but the forward lookup tables are based on destination IP, and the DNS resolution remains the same for both working and non-working connections.
# Based on the packet actually hitting the same exact device on the ISP before your host (62.115.45.238), and then not being able to reach your host when the source IP is the one provided by my ISP would indicate that it is being blocked/blacklisted, or not being routed correctly on its way back.
#############

Please let us know if something gets resolved on your end. I am currently doing split-tunneling with my VPN for all my browser traffic just for wowhead.com and it is insanely slow.
Another option would probably be to assign a new NAT IP to the people having these issues, which I have tried but failed to accomplish. I have read in other posts that you use dynamic IP's, but I am unable to release my public IP to get a new one (router restart did not provide a new IP, so maybe we have to leave the router off until the DHCP entry gets released on the KPN side and then start it up again and hope for a new assignment? that timeout value can be as long as 24 hours though so I don't see this as a viable option).
Just got through to the live chat, but apparently we need to wait for an answer here on the forums as they cannot assist with technical issues.
Same, wowhead niet bereiken. Andere vrienden met KPN hebben hetzelfde probleem. Ziggo en Vodafone bereiken de site wel.
Ik heb er ook last van, maar ik kom bijvoorbeeld niet op ifttt.com of bax-shop.nl. Vanaf 4G geen probleem.

Andere DNS servers maakt niet uit.
Apparaat maakt ook niet uit.

Iemand een idee?
Reputatie 4
Badge +3
Alle sites die hier boven genoemd zijn. Geen problemen om deze te bereiken. Volledige toegang toe. DNS 8.8.8.8.

ik gebruik gewoon KPN glasvezel en het werkt. Ik kan de sites bereiken via KPN gsm abonnement op Android. En via T mobile abonnement op IOS.
Hallo,
Sinds gisteren kom ik niet meer op een bepaalde internetsite, zijnde www.wowhead.com. Ik heb zover ik weet alles gecontroleerd, firewall en antivirus. Behalve dat kan ik op meerdere apparaten niet inloggen op deze site en zelfs mijn mobile ook niet (ja ook kpn) .
Ik tast in het duister en de medewerkers van kpn ook, schijnbaar. Heb instelling in mijn exp box aangepast voor wat betreft een pv06 instelling of zoiets. Verschillende resets/restarts, het wil allemaal niet helpen. ik werk met chrome en heb geprobeerd via explorer. Hoop dat ik zo alles heb uitgelegd en wacht jullie reacties graag af.
Enne, een beetje kalm met mij die pcs en ik zijn af en toe niet de beste vriendjes. :-)

Probleem zit niet alleen bij KPN, hier in België met Telenet hetzelfde probleem, 4g werkt perfect,
Hallo,

Ik ben klant bij Telfort en heb hetzelfde probleem.
Alle sites die hier boven genoemd zijn. Geen problemen om deze te bereiken. Volledige toegang toe. DNS 8.8.8.8.

ik gebruik gewoon KPN glasvezel en het werkt. Ik kan de sites bereiken via KPN gsm abonnement op Android. En via T mobile abonnement op IOS.


Helaas kun je op de Experiabox V10a DNS server niet aanpassen.. Vorige week daardoor ook al enige tijd last van een storing gehad, wat niet nodig was geweest.
Via Twitter contact opgenomen met wowhead en kreeg deze reactie:

"FYI: this is an issue with Instart, our Content Delivery Network, we've informed them but we're at their mercy to get it fixed right now. Hopefully they will soon. You can probably verify by trying to visit the other sites hosted by them here: http://ipinfo.io/159.180.84.14 .
Bedankt voor jullie reacties. Zojuist nog even geprobeerd en het lukt nog steeds niet. Het lijkt erop dat ik nog even geduld moet hebben. Mocht ondertussen iemand van jullie een oplossing hebben gevonden hoor ik dat natuurlijk graag.
en ik de laatste week al van alles geprobeerd om weer op de site te kunnen komen. Blijkt dat de site toch wel onmisbaar is tijdens het wow-en.

Beetje jammer, al die tijd er in gestoken en het is blijkbaar kpn... Eerste probleem ooit wat ik met ze gehad heb. Wil het best door de vingers zien als ik deze week de site weer kan bezoeken....
Ik heb er ook last van, maar ik kom bijvoorbeeld niet op ifttt.com of bax-shop.nl. Vanaf 4G geen probleem.

Andere DNS servers maakt niet uit.
Apparaat maakt ook niet uit.

Iemand een idee?

Ik heb geen idee maar heb hetzelfde bij ifttt.com
KPN Webcare heeft ook geen andere oplossing dan herstarten en resetten. (Aangezien je de instellingen van het modem niet kunt back-uppen, doe ik dat laatste liever niet.)
De enige optie die ze nog hadden, is doorverwijzen naar het forum.

Voor de volledigheid: maak ik met de laptop of chromebook verbinding via de hotspot op mijn mobiel, dan is de site wel te benaderen. Wat ik allemaal heb kunnen uitsluiten, heb ik uitgesloten en ik blijf uitkomen bij het modem of de internetprovider. 🤔

Ik heb er ook last van, maar ik kom bijvoorbeeld niet op ifttt.com of bax-shop.nl. Vanaf 4G geen probleem.

Andere DNS servers maakt niet uit.
Apparaat maakt ook niet uit.

Iemand een idee?
Ik heb geen idee maar heb hetzelfde bij ifttt.com
KPN Webcare heeft ook geen andere oplossing dan herstarten en resetten. (Aangezien je de instellingen van het modem niet kunt back-uppen, doe ik dat laatste liever niet.)
De enige optie die ze nog hadden, is doorverwijzen naar het forum.

Voor de volledigheid: maak ik met de laptop of chromebook verbinding via de hotspot op mijn mobiel, dan is de site wel te benaderen. Wat ik allemaal heb kunnen uitsluiten, heb ik uitgesloten en ik blijf uitkomen bij het modem of de internetprovider. 🤔


Het ligt dus niet aan KPN of het modem maar aan de Hosting provider waar wowhead gebruik van maakt.


Ik heb er ook last van, maar ik kom bijvoorbeeld niet op ifttt.com of bax-shop.nl. Vanaf 4G geen probleem.

Andere DNS servers maakt niet uit.
Apparaat maakt ook niet uit.

Iemand een idee?
Ik heb geen idee maar heb hetzelfde bij ifttt.com
KPN Webcare heeft ook geen andere oplossing dan herstarten en resetten. (Aangezien je de instellingen van het modem niet kunt back-uppen, doe ik dat laatste liever niet.)
De enige optie die ze nog hadden, is doorverwijzen naar het forum.

Voor de volledigheid: maak ik met de laptop of chromebook verbinding via de hotspot op mijn mobiel, dan is de site wel te benaderen. Wat ik allemaal heb kunnen uitsluiten, heb ik uitgesloten en ik blijf uitkomen bij het modem of de internetprovider. 🤔
Het ligt dus niet aan KPN of het modem maar aan de Hosting provider waar wowhead gebruik van maakt.

Misschien heb je het gemist in mijn post, maar bij mij (en anderen) gaat het niet over wowhead.
Er loopt nog een ander draadjes waarin bax-shop.nl genoemd wordt. En net als bij Tim, is IfTTT bij mij niet bereikbaar. Heeft dus niets te maken met de hosting provider van wowhead. 😉
Hallo,

Ik heb ook zelfde probleem. Chrome, Firefox en zelfs Internet Explorer werkt niet, incognito mode ook niet. Adblock uit ook niet. Live chat gehad met KPN, KPN blocked niets. Andere vriend met KPN zelfde probleem, vriend met XS4ALL wat via kpn netwerk gaat GEEN probleem.

Mail gestuurd naar Wowhead maar gezien deze post van Manuel1234 "
Via Twitter contact opgenomen met wowhead en kreeg deze reactie:

"FYI: this is an issue with Instart, our Content Delivery Network, we've informed them but we're at their mercy to get it fixed right now. Hopefully they will soon. You can probably verify by trying to visit the other sites hosted by them here: http://ipinfo.io/159.180.84.14 ."

zullen we even geduld moeten hebben.
Ik kan sinds zojuist weer naar www.wowhead.com
Reputatie 4
Badge +3
@Tistor. Het klopt inderdaad dat je DNS op de ExperiaV10a niet kunt aanpassen. Ik heb een Ubiquiti Edgerouter X achterhangen en daar heb ik de DNS 8.8.8.8 zo ingesteld. En ik heb tot nu toe volledig toegang. Op de Experia V10a heb ik alleen een DMZ gemaakt naar de Edgerouter waar alles wordt afgewikkeld. En dus bijvoorbeeld Bax-shop.nl en ifTTT zijn voor mij wel gewoon bereikbaar.
Reputatie 5
Badge +6
De Bax-shop en Wowhead komen uit bij de zelfde provider, een trace route laat zien dat
de voordeur van de provider (159.180.84.14). wel bereikbaar is.

Ik vermoed het volgende, omdat ik vanuit mijn mobiel er wel bij kan:

Een ip reeks van KPN waar de gebruikers hierboven toevallig ook in zitten
wordt geblokkeerd, door die provider, waarschijnlijk doordat iemand
uit die ip reeks van KPN de site heeft geprobeerd te hacken of een DDOS.
Reputatie 4
Badge +3
@Wim. Dat klinkt wel aanneelijk. Ik heb meerdere keren gezegd dat ik nergens problemen mee had met de toegang tor de sites. Dat het een DNS error/block ergens moest zijn met de KPN ipadressen kan ik me voorstellen.
Zojuist kom ik wederom NIET op www.wowhead.com.

Geen idee waarom ik net gedurende een half uur wel weer op de website kon, lijkt me dan sterk dat ip geblocked is. Maar zoals ik al eerder zei, contact gehad met KPN, zij blocken alleen dingen als pirate bay etc.

Ik heb ingelogged op mijn experia box maar kan inderdaad niet de DNS veranderen (greyed out).
Reputatie 5
Badge +6
Via mijn KPN mobiel werkt het allemaal wel deze websites,
via andere providers ook met zelfde PC...., werkt ook....

alleen vanaf mijn vast KPN ip adres werkt het niet...kom tot de voordeur, meer niet

Daarom kom ik tot de conclusie dat het aan mijn vaste KPN ip-adres moet liggen...


Update, het werkt allemaal weer...iemand meegelezen van de IT club ?😀