Beantwoord

Bereik van WiFi versterkers mager

  • 23 May 2019
  • 8 reacties
  • 124 keer bekeken

Ik heb een experia v10 en een aantal KPN experia wifi versterkers aangesloten met kabel. Ik vind het bereik van die versterkers aan de magere kant zodat het wifi signaal op plaatsen waar geen utp kabelverbinding is onder de maat blijft. Bij mensen met Ziggo hoor ik geen probleem met wifi versterkers.
Zijn er via KPN versterkers beschikbaar met een beter wifi bereik?

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Anonymous 23 May 2019, 12:03

Bekijk origineel

8 reacties

Hallo @Sikkel , je hebt het hoogstwaarschijnlijk over de zwarte Experia WiFi-apparaten.
Je zou eens bij de WiFi-instellingen van de 2,4- en de 5.0-band kunnen kijken voor een verbeterde ontvangst.
Ik geef hier voorbeelden voor een zo groot mogelijk bereik en niet voor een zo snel mogelijke verbinding:
bij de 2.4-band kies eens voor een vast kanaal, uitsluitend 1, 6 of 11, te beginnen bij kanaal 1.
bij de 2,4-band kies voor kanaalbreedte 20 en niet voor 20/40, niet voor 40 en niet voor AUTO.
bij de 2.4-band kies voor 802.11 N en niet voor B/G/N, niet voor G/N.
bij de 5.0-band kies uitsluitend voor een vast kanaal tussen 36-48
bij de 5.0-band kies voor kanaalbreedte 20, niet voor 20/40, net voor 20/40/80 en niet voor AUTO.
Succes.
P.S. kies bij de 2e Experia Wifi voor een ander vast kanaal dan bij de 1e, de rest blijft gelijk.
Dank voor je reactie. Wordt wel wat complex. Monteur heeft ivm grotere ruimte 5 wifi experia versterkers achtergelaten. Toch nog onvoldoende dekking. Zou met groter bereik opgelost kunnen worden. Misschien nog 1 erbij, maar beter zou zijn als versterkers groter bereik hadden. Er is er een voor buiten meen ik, gaat die verder?
5 stuks? Hoe groot is groot in afmetingen? 1 ruimte of verdeeld over meerdere lagen?
Een ruimte van ongeveer 8x8 meter moet prima gedekt worden ook door een experia wifi mits het een open ruimte is.

Vanwege regelgeving zijn alle fabrikanten aan marges gebonden echter het materiaal dus betere en externe antennes kan veel schelen.
Groot woonhuis begane grond 17 x 8 met bijbehorende woonruimtes plus terras.
Groot woonhuis begane grond 17 x 8 met bijbehorende woonruimtes plus terras.
Die afmeting is inclusief of exclusief dat terras? Beton bouw of gips tussenmuren?

Minimaal 1 exemplaar per woonlaag en 2 beneden waarvan 1 bij de buitenmuur.
Zijn de financieën het probleem niet dan zou ik bij andere merken kijken en de ExperiaWifi niet gebruiken. Gebaseerd op mijn eigen ervaring met deze toestellen.
Reputatie 7
Persoonlijk zou ik ook kijken maar een ander WiFi Acces Point,... De Experia Wifi’s liggen hier nu in de box met verboden middelen.
Afmetingen zijn zonder terras.
Huis uit 1994 met gemetselde spouwmuren en gemetselde binnenmuren.
€ niet een probleem
suggesties??
Allen dank voor de reacties.
Ik zou zeggen kijk en vergelijk zet op papier waar het aan moet voldoen en houd er rekening mee dat een goede dekking geld kost, het verbaasd me enigzins dat die 5 niet genoeg zijn zit de blinde vlek buiten?

Met 3 toegangspunten 1 per woonlaag heb ik onze woning en tuin goed kunnen bedekken.
Het kan wat dat aangaat in de instellingen van die toestellen zitten.

Reageer