Beantwoord

Bericht dat kopernetwerk uitgaat, wat betekent dit voor mij?

  • 17 November 2022
  • 6 reacties
  • 223 keer bekeken

Reputatie 3

Ik kreeg ook een melding dat over 10 maanden kopernetwerk in mijn gebied wordt uitgezet.

Wat betekent dit eigenlijk? Ik gebruik nu ADSL. Betekent dit dat ADSL dan niet meer geleverd kan worden door mijn huidige provider en dat ik dus over 10 maanden geen internet verbinding meer heb?

Word ik gedwongen om op glasvezel over te stappen of kan ik nog steeds voor ADSL kiezen? Ik heb wel al glasvezel in huis, maar slechte ervaringen mee gehad.

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 25 November 2022, 09:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Badge +19

Koper wordt overal op termijn vervangen door glasvezel.  De beste verbinding die er momenteel is. Dus het wordt voor u of glasvezel of naar een kabel zoals Ziggo bijvoorbeeld. Van welk bedrijf is de glasvezelaansluiting?

Reputatie 7
Badge +10

Ik kreeg ook een melding dat over 10 maanden kopernetwerk in mijn gebied wordt uitgezet.

Wat betekent dit eigenlijk? Ik gebruik nu ADSL. Betekent dit dat ADSL dan niet meer geleverd kan worden door mijn huidige provider en dat ik dus over 10 maanden geen internet verbinding meer heb?

Word ik gedwongen om op glasvezel over te stappen of kan ik nog steeds voor ADSL kiezen? Ik heb wel al glasvezel in huis, maar slechte ervaringen mee gehad.

 

Als je glasvezel in huis hebt, gaat je verbinding vroeg of laat over naar glasvezel, of je nu wilt of niet. Glasvezel is de vervanging van de oude koperkabel. Dat is niet voor niet. KPN gaat geen 2 netwerken onderhouden dus de koperkabel gaat uit.

Hoezo slechte ervaringen? Heeft het eerder gewerkt dan?

Reputatie 3

Glasvezel is van kpnnetwerk, maar had een kortstondige abo bij T-Mobile waarbij steeds geschakeld moest worden tussen de partijen. Glasvezel was niet stabiel, steeds aankloppen bij beide partijen, plus voip poort 5060 is geblokkeerd bij T-Mobile.

Mijn ADSL is rete stabiel en nooit problemen mee gehad. Ik haal er 20mbit mee dus goed genoeg voor mij dan de duurdere glasvezel. Plus poort 5060 is vrij voor gebruik bij mijn ADSL provider.

Reputatie 7
Badge +16

Koper wordt overal op termijn vervangen door glasvezel.  De beste verbinding die er momenteel is. ...

Ik wil deze reactie graag nog aanvullen met uitleg van de netwerkbeheerder KPN Netwerk: Koper uit in glasvezelgebieden.

 

Ik haal er 20mbit mee dus goed genoeg voor mij dan de duurdere glasvezel. 

En het is goed om te weten dat glasvezel niet duurder is. Een huidig KPN Internet (en TV) abonnement wordt één op één overgezet: de kosten blijven hetzelfde. 

Ik snap dat je door een slechte ervaring huiverig en kritisch bent. Als er nog vragen of onduidelijkheden zijn, laat het gerust weten!

. . . voip poort 5060 is geblokkeerd bij T-Mobile.

Is dat zo ? Is in gebruik door T zelf ?
Daar kun je wel omheen

Mijn ADSL is rete stabiel en nooit problemen mee gehad. Ik haal er 20mbit mee dus goed genoeg voor mij

Zo had ik het ook jaren, geen enkel probleem, een download duurt wat langer, da’s het enige.

dan de duurdere glasvezel.

Dat is niet het geval

 

Reputatie 3

@KeesYagi

T-Mobile blokkeert 5060. Je kan er omheen mits je gaat rommelen in de configuratie van de Fritz Box en tenzij je beide externe voip nummers te configureren zijn op dezelfde alternatieve poort; helaas is 1 op 6000 mogelijk en de andere op 5066-5090.

 

@Shyrin_

Ik heb al 4 dagen ellende met onstabiele glasvezel dus dan is er genoeg reden voor huiverigheid. ADSL gaf me nooit dit soort ellende. Elke dag al bellen met 0800-0402. Niks aan de hand aan de lijn steeds, maar toch valt het sporadisch uit.

Monteur gisteren langs geweest meting verricht; er was storing in kpn domein en denk je eindelijk opgelost. Het werkte tot...vanochtend richting werk 08:30 opnieuw geen internet thuis. Hoe stabiel is dit werkelijk? Als ik in buitenland ben dan kan ik niet eens mijn cameras of netwerk bereiken. Mij overtuigen dat glasvezel sneller is ok, maar stabieler...dan kies ik toch liever voor mijn ADSL.

Ik zit echt niet op deze ellende te wachten of er een jaar aan vast te zitten.

Als het na 14 dagen (na herroepingrecht) geannuleerd wordt, dan moet ik zeker het hele jaar afkopen?