Beantwoord

Beschikbare internet snelheid

  • 2 June 2019
  • 9 reacties
  • 264 keer bekeken

Volgens kpnnetwerk is het netwerk in onze straat aangepast. Max. Download snelheid was 11-13 mb/s en is nu max 153mb/s.
Als ik nu speedtest loslaat op onze basis aansluiting is de download snelheid nog steeds maar 11 mb/s. Moet er nog wat aangepast worden?
icon

Beste antwoord door Ward_ 3 June 2019, 12:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hallo @JoostSal ,
kijk maar eens op onderstaande site, dan kun je precies het verloop van de aanpassingen zien, slim is je op de nieuwsbrief te abonneren, dan blijf je altijd op de hoogte van de ontwikkelingen in jouw straat/wijk/regio.
Succes.
https://www.kpnnetwerk.nl/
Als ik via kpnnetwerk de beschikbare snelheid bekijk is dat nu maximaal 153mb/s. Bij een basis abonnement dat ik heb zou het max 50 mb/s moeten zijn, maar geen verbetering tov voor de aanpassing.
Reputatie 4
Badge +4
Beste Joostsal,

Als er op KPNnetwerk.nl staat dat u nu 153 mbit/s zou moeten kunnen halen, kan een KPN moderator uw lijn aanpassen. Dit duurt gemiddeld 2 tot 4 weken. Hierna kunt u gebruik maken van sneller internet (153 mbit/s)
Een KPN moderator reageert gemiddeld tussen de 1 en 3 dagen.

Met vriendelijke groet
Ice minelandr
Reputatie 7
Badge +10
@JoostSal Als de werkzaamheden in de kast helemaal klaar zijn (zoals bij jou) dan zijn de klanten van alle providers nog niet aangesloten op de apparatuur in die kast, maar nog steeds op de apparatuur in de centrale.
Alle niet KPN-providers worden dan geïnformeerd dat zij hun klanten kunnen laten overzetten naar de nieuwe apparatuur in de kast maar dit wordt niet pro-actief gedaan door KPN NetwerkNL. Dat mogen ze overigens ook niet. Behalve voor klanten van KPN zelf want daarvoor hebben ze een doorlopende toestemming. Enkele weken na dat informeren zal KPN NetwerkNL dan ook pro-actief de KPN klanten overzetten naar nieuwe apparatuur.
In jouw geval is dat laatste nog niet gedaan en een Webcare medewerker (moderator) kan dan inderdaad met jouw gegevens aan de slag en zelf een verzoek indienen om het sneller om te laten zetten. Daarbij moet een monteur fysiek naar de centrale en naar de nieuwe kast om jouw verbinding om te prikken, dus dat kan wat langer duren. Of dat 2 tot 4 weken duurt kan ik niet zeggen. Het lijkt me korter te kunnen maar ik heb er geen persoonlijke ervaring mee.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Joost, welkom! Het antwoord van Ice en Ward klopt, er moet aan onze kant nog wat gebeuren. Vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan pak ik hier de rest erbij en gaan we aan de slag.
Erik,
Mijn gegevens in mijn profiel aangepast.
Gr.
Joost
Reputatie 7
Badge +30
Top, dank je, Joost! Ik heb het bij dezen aangepast. Het verandert niets aan je abonnement qua prijs, inhoud of contract. We sturen alleen een monteur naar de centrale om je om te pluggen. Dat zal gebeuren op 18 juni. Je krijgt nog een bevestiging per e-mail.

Na de omzetting zal je snelheid omhoog gaan. Je zult dan de volledige snelheid van je huidige pakket gaan halen. Dat is 50 Mbit. In de praktijk kappen we dat niet heel strak af, dus het zal nog wel iets meer worden. Totaal haalbare snelheid op je adres is nu ongeveer 150 Mbit, dus je zou ook kunnen overstappen naar een ander pakket, of een snelheidsoptie toevoegen (100/10 of 200/20). In dat laatste geval zal er dan nog een keer een monteur komen omdat er dan pairbonding nodig is.
Super,

bedankt voor de inspanning.

Joost
Reputatie 4
Badge +4
Beste Joostsal,

Kunt u al van de hogere snelheid gebruik maken?

Met vriendelijke groet,
Ice Minelandr