Beantwoord

Beste 5Ghz channel

• 15 juni 2016
  • 5 reacties
  • 19937 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +12
  • Expert
  • 1228 reacties
Hallo,

Overal op internet lees ik dat 1, 6 en 11 de beste channels zijn voor de 2.4Ghz band. 

Nu vroeg ik me af hoe dat zit met de 5Ghz band. Heeft deze ook 'betere' channels?

Niemand in mijn omgeving gebruikt de 5Ghz band volgens inSSIDer. Alle channels zijn dus in principe leeg. 

Ook heb ik nog de keuze voor 20Mhz, 40Mhz, 80Mhz en zelfs 160Mhz.

Welke van deze instellingen zijn aan te raden?

Al mijn draadloze apparatuur ondersteund 802.11ac.

Ik hoop dat iemand mij van meer informatie kan voorzien over 5Ghz internet.

Groet,

hrh

icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 15 juni 2016, 22:22

Zo hoog mogelijk en de grootste bandbreedte, zolang je apparaten deze kanalen/bandbreedte ook aankunnen
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Zo hoog mogelijk en de grootste bandbreedte, zolang je apparaten deze kanalen/bandbreedte ook aankunnen
Reputatie 7
Helaas zijn er nog niet zo veel 5GHz wifi accesspoints die een DFS certificatie voor Europa hebben.

Zonder zo'n certificaat mogen ze alleen op kanaal 36 t/m 48 gebruikt worden.

Op de kanalen vanaf 100 mag een hoger zendvermogen gebruikt worden en dat heeft natuurlijk ook een positieve invloed op de snelheid en reikwijdte.

Van welk merk en type is jouw Wifi accesspoint?

Reputatie 7
Badge +12
RobinFlikkema schreef op 15 jun '16 om 22:22u
Zo hoog mogelijk en de grootste bandbreedte, zolang je apparaten deze kanalen/bandbreedte ook aankunnen Als ik je goed begrijp moet ik hem op 160 Mhz zetten en dan het hoogste kanaal. En dan kijken of alle apparaten het kunnen ontvangen?

wjb schreef op 15 jun '16 om 23:08uHelaas zijn er nog niet zo veel 5GHz wifi accesspoints die een DFS certificatie voor Europa hebben.

Zonder zo'n certificaat mogen ze alleen op kanaal 36 t/m 48 gebruikt worden.

Op de kanalen vanaf 100 mag een hoger zendvermogen gebruikt worden en dat heeft natuurlijk ook een positieve invloed op de snelheid en reikwijdte.

Van welk merk en type is jouw Wifi accesspoint?

Het gaat om een Asus RT-87U. Een vrij nieuw type dus. Zou deze dit kunnen?

En hoe zit dat met de Experia Box V10? Want deze geeft de hogere 5Ghz channels toch ook aan om in te stellen?

Reputatie 7
Als jij op die Asus RT-AC87U kanaal 100 kunt kiezen dan is deze DFS goedgekeurd.

De V10 en de KPN Wifi "versterker" zijn ook beide DFS goedgekeurd.

Reputatie 7
Badge +12
Oke uitstekend. Ga ik dat doen!

Reageer