Beantwoord

Bestelling (Hussel internet) niet op tijd gereed voor installatie

  • 10 January 2020
  • 21 reacties
  • 313 keer bekeken

Beste Forum-admins/leden,

 

Op 17 december heb ik Hussel Internet (500 mbit/s) + KPN 4K Ultra HD pakket besteld. De uiterste oplever/aansluitdatum zou 16 januari zijn. Nou vond ik dat sowieso al erg lang maar nu krijg ik net het bericht dat de aansluitdatum van mijn internetaansluiting vertraging heeft opgelopen. Hoezo duurt zoiets meer dan een maand? Bovendien wordt er ook geen nieuwe aansluitdatum doorgegeven. 

Ik woon in een nieuwbouwhuis waarbij de glasvezelaansluiting er al is in de meterkast. Buren hebben al internet via kpn (was binnen 3 weken geregeld/actief na aanvraag).

Dit is alles behalve een goede start (zacht uitgedrukt) aangezien ik straks zonder internet kom te zitten. Hoe kan de aansluitdatum bespoedigd worden?

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 26 February 2020, 19:12

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Het kan verschillende redenen hebben, de vezels kunnen in huis wel afgemonteerd zijn maar moeten misschien onder de grond in een distributiepunt nog gelast worden of in de POP nog afgemonteerd worden.
Of misschien, als het nieuwbouw in een bestaande wijk is, is de POP vol en moet er apparatuur bijgeplaatst worden.

Vul, als je dat nog niet gedaan hebt, je forumprofiel even aan met je gegevens. Dan kan de webcare medewerker die jouw topic gaat behandelen direct jouw gegevens erbij pakken en misschien ook zien waar het nu vastloopt.

Hi, hierbij wat toevoegingen n.a.v. je bericht:

Of misschien, als het nieuwbouw in een bestaande wijk is, is de POP vol en moet er apparatuur bijgeplaatst worden.

Het betreft een nieuwbouwwoning in een nieuwe wijk.

 

Het kan verschillende redenen hebben, de vezels kunnen in huis wel afgemonteerd zijn maar moeten misschien onder de grond in een distributiepunt nog gelast worden of in de POP nog afgemonteerd worden.

Maar hebben we dan hier gewoon te maken met geen capaciteit van monteurs? Bij kennissen van mij die 4 huizen verder in mijn rijtje wonen was alles binnen 3 weken geregeld. Het kan dus wel gewoon binnen het afgesproken termijn..

 

Vul, als je dat nog niet gedaan hebt, je forumprofiel even aan met je gegevens.

Ik heb mijn klantnummer + adresgegevens erin staan. Neem aan dat de admins hier voldoende aan hebben.

 

Bedankt iig voor je suggesties

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Bouke81, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Zoals ik het begrijp uit de notities hebben we geprobeerd je te bereiken, maar is dat helaas niet gelukt. Via sms heb je dit waarschijnlijk te horen gekregen. In ditzelfde bericht staat dat je, omdat het om nieuwbouw en glasvezel gaat, contact kan opnemen via een bepaald nummer. Maar ik raad aan om te bellen met KPN netwerk NL. Zij kunnen je meer vertellen hierover, het misschien wel gereed melden en ook nieuwe data inzien.

Dat je kennissen verderop al wel aangesloten zijn kan te maken hebben dat ze in 'blokken' werken en dat jullie huis niet in ditzelfde blok is ingepland. Maar voor informatie op dit moment moet je echt nog bij KPN Netwerk NL zijn helaas.
 

Begin deze week heb ik telefonisch contact opgenomen. Ze konden me niks vertellen qua nieuwe aansluitdatum want dat zou op “projectbasis” plaatsvinden. Ook niet eens een indicatie.

Is deze trage procesgang gebruikelijk? Iemand enig idee hoe lang het duurt dat een monteur op “projectbasis” langskomt? Ik vind het nog steeds supervaag dat ze in hetzelfde huizenblok 4 huizen verder alles binnen 3 weken geregeld hebben met dezelfde aansluiting en bij mij kunnen ze niks zeggen over een aansluitdatum. Dat is toch niet uit te leggen aan de klant?

 

Ps. Ik heb nu een noodpakket met 50gb internet dongle + digitenne.

Reputatie 7
Badge +21

@Bouke81, het enige wat wij kunnen doen is afwachten tot het moment dat wij de melding binnenkrijgen. Op dat moment nemen wij direct contact met jou op over hoe nu verder.. 

@Bouke81, het enige wat wij kunnen doen is afwachten tot het moment dat wij de melding binnenkrijgen.

Ja dat hoorde ik ook al vorige week aan de telefoon. Daar heeft een klant toch niks aan? Ik weet totaal niet waar ik aan toe ben aangezien niemand, KPN of KPN Netwerk, mij kan vertellen wanneer en monteur langskomt. Inmiddels is mijn ziggo abbo afgelopen en zit ik met een noodpakket waar Netflix kijken of een andere streamingdienst zo goed als niet mogelijk is.

Ik snap het vooral niet omdat (en nu val ik in herhaling) mijn buren wel alles binnen de uiterste aansluitdatum werkend hebben gekregen. Het argument “we werken in blokken” begrijp ik als het iets langer duurt maar nu weet ik gewoon überhaupt niet wanneer de aansluiting zal plaatsvinden.

Reputatie 6
Badge +8

Klinkt wel bekend dit. KPN & KPN Netwerk NL die naar elkaar wijzen en zelf wordt je niets wijzer. Hier de afgelopen maanden met de oplevering mijn glasvezel lijn ook mee te maken gehad. Omdat het via een Pre Order via KPN Netwerk NL geregeld was, kon KPN er niets mee en bij KPN Netwerk NL zeiden ze doodleuk dat alles al klaar was.

Uiteindelijk uit frustratie de hele Pre Order laten annuleren en via de KPN site een nieuwe aanvraag gedaan. Binnen 10 dagen aangesloten.

Update: zojuist deze mail ontvangen:

 

Wij hebben reeds een dossier uitgezet naar de uitvoerder om u aansluiting gereed te melden. Zodra we hier een terugkoppeling op hebben laten we het u direct weten.

 

Hopelijk komt er nu eindelijk gang in..

Reputatie 7
Badge +21

@Bouke81, eindelijk weer een hoopvol bericht! Morgen wordt er vanuit KPN weer naar gekeken, dat zie ik op de planning staan. Hopelijk gaat het vanaf dat moment een stuk sneller, en met meer communicatie! Ik hou het in ieder geval ook in de gaten.

@Bouke81, eindelijk weer een hoopvol bericht! Morgen wordt er vanuit KPN weer naar gekeken, dat zie ik op de planning staan. Hopelijk gaat het vanaf dat moment een stuk sneller, en met meer communicatie! Ik hou het in ieder geval ook in de gaten.

 

Hoi Susan, enig idee wat de uitkomst is van “het er naar kijken”? Op mijn (vervolg)vraag aan KPN netwerk m.b.t. wanneer de aansluitdatum nou zal zijn krijg ik namelijk geen antwoord.

Reputatie 7
Badge +21

@Bouke81, de verwachte plandatum is op dit moment 7 februari. Dat is wat wij hebben doorgekregen, maar ook wij zijn nog steeds afhankelijk van KPN Netwerk NL en hun communicatie. 

@Bouke81, de verwachte plandatum is op dit moment 7 februari. Dat is wat wij hebben doorgekregen, maar ook wij zijn nog steeds afhankelijk van KPN Netwerk NL en hun communicatie. 

Beste Susan, kan jij inzien of er iets gebeurd is deze week? Er is in ieder geen contact met me opgenomen. 
Er moet überhaupt ook nog een monteur komen  om een ntu op de ftu te plaatsen. Kan dat in ieder geval al in gang worden gezet?
Vanaf volgende week wacht ik al 2 maanden. Hoe moeilijk kan het zijn. Ik weet niet of moderators hier zelf een keer gebruik hebben gemaakt van de internet dongle maar dan snap je dat “even Netflix kijken” al niet te doen is. 

Reputatie 7
Badge +21

@Bouke81 zeker zijn ze ermee bezig geweest! Morgen voor 18.00 zal er opnieuw een kijkje genomen worden of alles nu goed staat en gereed is. Wanneer dat zo is kunnen we een monteur inplannen. Ik heb deze vraag toegevoegd (over de monteur) aan het ticket dat open staat voor jouw order. Dus dat zal meegenomen moeten worden morgen.

@Bouke81 zeker zijn ze ermee bezig geweest! Morgen voor 18.00 zal er opnieuw een kijkje genomen worden of alles nu goed staat en gereed is. Wanneer dat zo is kunnen we een monteur inplannen. Ik heb deze vraag toegevoegd (over de monteur) aan het ticket dat open staat voor jouw order. Dus dat zal meegenomen moeten worden morgen.

Bedankt voor het checken @Susan_ . Kan je wederom weer even kijken wat de status nu dan is? Is het “kijkje [...] of alles nu goed staat en gereed is” succesvol gebleken? Ik heb in ieder geval vanuit KPN of KPN Netwerk niets meer gehoord. 

Zojuist reactie gekregen op mijn reminder mail naar KPN Netwerk:

Wij hebben helaas geen reden mogen ontvangen waarom het niet gelukt is om afgelopen week de aansluiting te realiseren. wij hebben wel zojuist de terugkoppeling ontvangen dat het aansluiten van uw adres nu ingepland is in week 8. Onze uitvoering zal nog contact met u opnemen om hier voor een afspraak te maken.

 

Sorry hoor, maar wat een clusterfuck. Hoezo wordt het ineens weer 2 weken opgeschoven. Waar ik eind vorige week nog ijdele hoop had dat het op relatieve korte termijn geregeld zou worden begin ik nu echt te twijfelen of dit nog goed komt.

En dat naar elkaar blijven wijzen is ook gek van te worden: nu ligt het zogenaamd weer aan de uitvoerders. Ik als KPN-klant zou geen last moeten hebben van deze kafkaiaanse kast-naar-de-muur procedure, ongeacht of het nou aan KPN, KPN Netwerk of een zzp-er ligt.

Update:

Vanochtend uit het niets een Whatsappje gekregen van Fibercell met de vraag of ze om 8:00 konden langskomen. De monteurs zijn nu dus langsgeweest; heb nog niet uitvoerig alles kunnen checken aangezien ik naar werk moest maar ik heb nu in ieder geval een aansluiting godzijdank.

Reputatie 7
Badge +17

Oh wauw @Bouke81 !  Excuses voor de late reactie. We hebben helaas te maken met ziekte op de werkvloer en jou topic is daarbij over het hoofd gezien. Fijn om te horen dat er (dan wel onverwacht) een monteur is langs geweest die de boel heeft aangesloten. Hoe bevallen de diensten tot nu toe en kunnen wij nog iets voor je betekenen? We horen graag van je! 

Reputatie 7
Badge +21

@Bouke81 ik weet niet zo goed wat ik hierover moet zeggen.. In ieder geval fijn dat eindelijk iemand is langsgekomen ook al was dit zo plots en niet echt gecommuniceerd. Heb je het inmiddels allemaal kunnen testen en werkt alles zoals het zou moeten?

Goedemiddag, ja inmiddels werkt alles naar behoren. Het WiFi signaal raakt niet tot de zolderverdieping maar omdat het een nieuwbouwhuis is kan ik dat nog wel begrijpen.

Ik zit nu echter met de volgende verrassing, namelijk dat mijn Hussel Mobiel rekening hoger uitvalt dan mijn contract. Komt dit omdat mijn Hussel Internet pas een stuk later  is geactiveerd en ik nu door jullie toedoen geen korting krijg?

 

Contract:

   Contract 
Abonnement   € 38,50 € 31,00  
·         1 jaar € 38,50
·         Onbeperkt GB data  
·         Onbeperkt min/sms  
·         Hussel Mobiel Korting (7,50 euro) € -7,50
Extra's  € 8,99
·         KPN Spotify Premium € 8,99
Eenmalige kosten (via eerste factuur)  € 25,00
·         Aansluitkosten € 25,00
   
Totaal  €   64,99

 

Rekening:

Periode 20.01 - 31.01  
Hussel onbeperkt data en onbeperkt bellen/sms  €        20,71
Korting  €        -5,81
Spotify premium  €          3,48
   
Periode 01.02 - 29.02  
Hussel onbeperkt data en onbeperkt bellen/sms  €        53,50
Korting  €      -15,00
Spotify premium  €          8,99
   
Eenmalig  
Aansluitkosten  €        25,00
   
Totaal  €        90,87

 

Als ik naar de rekening van puur het gedeelte “Hussel onbeperkt data en onbeperkt bellen/sms” kijk in de maand februari komt dat uit op € 38,50 (53,50 - 15) i.p.v. € 31,- zoals dat in mijn contract staat. Hier is dus geen korting afgehaald.

 

TLDR: volgens mijn berekening krijg ik een te hoge rekening voorgeschoteld omdat de hussel internet korting er niet is afgehaald. Ik hoor graag wat jullie hierover denken.

 

vr gr Bouke

Reputatie 7
Badge +24

Hi Bouke, ik neem het even over van Susan. Ik zie al waar dit fout gaat, de Husselkorting van € 7.50 staat daar niet bij. Ik heb dit nu alsnog aangezet met terugwerkende kracht vanaf 20 januari. 

   


TLDR: volgens mijn berekening krijg ik een te hoge rekening voorgeschoteld omdat de hussel internet korting er niet is afgehaald. Ik hoor graag wat jullie hierover denken.

Helemaal juist. Dit laat ik verrekenen op je volgende factuur. 

Hoi Alex, bedankt voor het rechtzetten. Gr Bouke

Reageer