Beantwoord

Betalen voor WiFi Experia

  • 2 June 2019
  • 21 reacties
  • 325 keer bekeken

Ik kreeg het advies na een KPN wifi test.
Om een andere expiria box aan te schaffen a 40 euro.waar zijn ze mee bezig bij kpn

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Anonymous 2 June 2019, 12:37

Bekijk origineel

21 reacties

Hallo @Harry 1959 , welke Experia WiFi box heb je nu en hoe lang?
V8 jaar of 2 en 3
Reputatie 7
Badge +21
Een Experia Box is niet te koop, die heb je in bruikleen gekregen van KPN.
Als het nodig is (defect/ouderdom) wordt die kosteloos omgeruild.

Het zal dus inderdaad wel om een Experia WiFi accesspoint gaan.
De Wifi tuner bood die soms gratis aan, maar kennelijk in bepaalde omstandigheden een advies om te kopen.

Edit: aangepast n.a.v. opmerking @Jan-D hieronder
Hallo @Harry 1959 ,
Als je een modem hebt dat defect is heb je recht op een gratis vervangend modem.
Daar het modem in bruikleen verstrekt wordt, wordt deze bij een defect kosteloos vervangen.
De KPN-medewerk(st)er die jouw verteld heeft dat je daarvoor moet betalen, moet terug naar de schoolbanken.
Ik zou gewoon even opnieuw bellen, uitleggen wat je klachten zijn en je niet met een raar antwoord laten afschepen.
Succes.
Een Experia Box is niet te koop, die heb je in bruikleen gekregen van KPN.
Als het nodig is (defect/ouderdom) wordt die kosteloos omgeruild.

Het zal dus inderdaad wel om een Experia WiFi accesspoint gaan.
De Wifi tuner biedt die soms gratis aan, maar kennelijk in bepaalde omstandigheden een advies om te kopen.

Hallo @RBxx , de Experia WiFi-boxen worden niet meer gratis aangeboden, deze actie is op 30 april van dit jaar afgelopen en de zwarte boxen kosten trouwens € 50,- en geen € 40,-.
Hey gaat inderdaad om een Experia WiFi accesspoint.
maar er stond echt 40 euro.
en dat na jaren en jaren klant .ik vind dat geen service
Hallo @Harry 1959 ,
zie onderstaande link:

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1107807/experia-wifi/?pos=0
Ok prima
als de wifi altijd goed was en nu niet meer kan er een probleem in jou v8 zitten
pffff een v8 de v10 is inmiddels al meer als 2 jaar in omloop
ik denk dat een v10 afdoende is om jou wifi probleem op te lossen
het is erg leuk dat kpn jou een experia wifi aan gaat bieden 40/50 euro
ik heb er 2 gekregen om gebruik te maken van het pilot en bugs te melden
een bug (mijn mening) is dat de experia wifi de wifi van de v8/v9 /10 uitschakelt (niet v10a)
hierdoor ondervinden klanten nog meer hinder
als je kpn fon gebruikt krijg je hier ook problemen mee
kpn schaf 2 experia wifi aan en zet er maar een naast de experiabox 2x 40/50 euro in dit geval

ik ken het probleem niet bij jou maar ik denk dat een v10 een oplossing bied
je hebt niet alleen een gast netwerk wifi
maar je kunt ook van het snellere 5GHz gebruik maken
ik denk dat je beter kunt wachten dat een webcare het op pikt hier en jou verder help
normaal word je heel goed geholpen op het kpn forum
Daar had ik ook om gevraagd maar kreeg ik ook niet voor elkaar
gewoon even geduld dat een webcare het hier op pakt en je verder helpt
Ok ik hoop het
Reputatie 7
Badge +21
Als er geen technische noodzaak is (een defect), gaat KPN je modem hoogstwaarschijnlijk niet omruilen. Voor KPN is de V8 nog een gangbaar type.
Voor nieuwe functionaliteit zoals het snellere 5GHz kan je een Experia Wifi kopen (helaas..)
Dat is niet helemaal waar
Als de wifi slechter word in de loop de jaren heb je recht op een vervangende experabox
laten we het even over aan de webcare
Reputatie 7
Badge +21
Zoals ik al zei: geen technische noodzaak. Als de WiFi 2.4GHz problemen heeft, kan het een ander verhaal zijn. Webcare is inderdaad de aangewezen partij hierin.

Succes!
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @Harry 1959, Wat lastig dat je problemen ervaart met je WiFi verbinding en dat de WiFi tuner geen passende/wenselijke oplossing biedt. Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Dan kan ik uitzoeken hoe we ervoor zorgen dat we jouw WiFi verbeteren.
wel een beetje weinig


Een Experia Box is niet te koop, die heb je in bruikleen gekregen van KPN.
Als het nodig is (defect/ouderdom) wordt die kosteloos omgeruild.

Het zal dus inderdaad wel om een Experia WiFi accesspoint gaan.
De Wifi tuner biedt die soms gratis aan, maar kennelijk in bepaalde omstandigheden een advies om te kopen.
Hallo @RBxx , de Experia WiFi-boxen worden niet meer gratis aangeboden, deze actie is op 30 april van dit jaar afgelopen en de zwarte boxen kosten trouwens € 50,- en geen € 40,-.

Fijn dan is deze* reden dus te niet gedaan.

Waarom voert KPN per 1 juni wijzigingen door?
De maandbedragen en tarieven wijzigen om te kunnen blijven investeren in de kwaliteit van diensten en het netwerk. Dit stelt ons in staat om nieuwe introducties te doen (*zoals de wifi belofte) en internetsnelheden te verhogen. Ook een snellere uitrol van glasvezel is hierdoor mogelijk.

Of het moet om de gratis monteur gaan.

Alles boven 20Mb wordt volgens de wifi tool voorwaarden als stabiel gezien

@Harry 1959 welke snelheid haal je bedraad of heb ik daar overheen gelezen?
Ik teken voor zo'n snelheid☺️ zoals vermeld op de screendump.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Harry 1959, Ik kan je een nieuw modem aanbieden, maar ik heb geen invloed op het type modem die je krijgt. Het gaat een V10 of een V10A worden. Wanneer ik de verzendgegevens heb ontvangen, stuur ik je deze gegevens in een privébericht.
Goedemorgen.
Hartelijk bedankt voor de goede service.
Ik ben er zeer tevreden over hoe de klacht is afgehandeld.
Mvrg.
Harry

Reageer