Beantwoord

Betalingen en overstappen van Telfort naar KPN

  • 18 February 2020
  • 4 reacties
  • 55 keer bekeken

Ik zat vorig jaar bij Telfort. Via de telefoon hebben ze me overgehaald om over te stappen naar KPN. Alles zou hetzelfde blijven. Want Telfort werd immers KPN. Dat zeiden ze. Ik betaalde bij Telfort  ca 13,75 per maand. Nu kijk ik mijn eerste vier rekeningen bij KPN na en betaal ik nu haast al meer dan bij Telfort een heel jaar. Allereerst ben ik die 5 euro korting kwijt. Dat zou gekoppeld zijn aan je Telfort Vast Internet Abonnement. Ondanks dat dat bij Telfort bleef zou ik die 5 euro korting houden. Dat ging dus niet goed en gaat nog steeds niet goed. Ze hebben me twee keer 5 euro teruggegeven maar doen dat niet structureel. telkens moet ik bellen en dan zeggen ze me dat ik ook met internet moet overstappen. Dat heb ik nu zogenaamd gedaan. Maar tegelijk sturen ze me bericht dat dat al automatisch gaat. Mag ik zeggen dat het een puinhoop is en dat ik nu onterecht veel meer betaal dan voorheen? Mag ik ook verlangen naar een andere provider die er niet zo'n puinhoop van maakt?

En gaan ze het nog een keer oplossen?

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 25 February 2020, 13:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Welkom op het forum, Jeroen. Begrijp ik goed dat je echt bent overgestapt naar een KPN mobiel abonnement? In dat geval zou je nog wel Telfort Compleet moeten behouden. Wel zal je het KPN abonnement daarvoor moeten aanmelden. Ik neem aan dat je dit ook wel gedaan hebt. Dan kijk ik dit graag verder voor je na. Vul daarvoor je forumprofiel in en laat hier even weten als je dat gedaan hebt.

Ik heb geen Telfort compleet maar alleen internet. Bovendien was de mededeling vanuit de helpdesk zo ongeveer : ik regel alles voor u, u stapt over naar kpn, de prijs blijft nagenoeg hetzelfde en u houdt uw korting. Niet dus. Inmiddels heb ik weer contact gehad met jullie helpdesk ivm nu overstappen van telfort vast naar kpn vast. Hou mijn hart vast hoe dat nu weer gaat. Het lollige is dat ik al lang bericht heb gehad dat dat automatisch gaat. Na contact met de helpdesk sturen ze wel een monteur en lijkt het dus helemaal niet automatisch te gaan. Communiceren is ook een vak.

 

Hallo @JeroenMu , de migratie van de thuisabo's van Telfort naar KPN wordt in de loop van het jaar in gang gezet.

Als je nu met je thuisabo naar KPN overstapt is dat een bewuste keuze en raak je je emailaccounts van Telfort definitief kwijt. Bij de auotomatische overstap worden de accounts meegenomen en blijven ze behouden.

 

Reputatie 7
Badge +30

Telfort Compleet, of eigenlijk Combivoordeel, is de term voor als je meerdere abonnementen bij Telfort hebt. Als jij daar zowel Internet als mobiel had, dan krijg je €5 korting. Die korting blijft als je met mobiel overgaat naar KPN. Alleen moet het mobiele abonnement dan wel weer opnieuw aangemeld worden voor Telfort Compleet. Als je het forumprofiel invult, kan ik dit voor je controleren en herstellen indien nodig.

 

Wat betreft overgaan met je vaste abonnement, het gaat inderdaad automatisch als je gewoon afwacht tot die migratie start. Naar verwachting zal dit na de zomer ergens zijn. Als je voor die tijd actief overstapt, dan krijg je een nieuw abonnement bij KPN en wordt je Telfort abonnement opgezegd. Waarbij je dan dus ook dingen als mailadressen kwijtraakt.