Beantwoord

Betalingsachterstand, uitgestelde betaling bij blokkade?

  • 9 July 2019
  • 12 reacties
  • 829 keer bekeken

Hallo,

Ik heb bij u een betalingsachterstand en ben inmiddels geblokkeerd. Wegens een financiële tegenvaller is het voor mij niet mogelijk om per direct de betaling te doen. Ik heb vandaag een mail van u ontvangen dat ik voor 19-07 betaald moet hebben , anders wordt het contract beëindigd. Ik zou wel graag klant willen blijven bij KPN, maar kan pas de betaling voldoen op 24-07. Dit is dus 4 dagen later. Is er een mogelijkheid om de datum een week te verzetten zodat ik en de gehele betaling kan doen, en klant kan blijven bij u?

Ik hoor het graag!

Klantnummer ***

Met vriendelijke groet,
Linda van Opijnen

Admin: klantnummer verborgen i.v.m. privacy, titel aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 9 July 2019, 12:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo Linda, welkom op het forum! Wat een vervelende situatie. Ik heb gekeken of ik hiervoor een betaalafspraak kon maken, maar helaas heb ik die optie niet meer. Ik raad je dan ook aan om even telefonisch contact op te nemen, tijdens kantooruren, met 0800-0402. Je kunt dan doorverbonden worden met de afdeling Collections. Wellicht dat zij dit uitstel nog wel kunnen regelen. Ik kan dat echter niet garanderen.
Hallo Erik.

Erg jammer dat er om die 4 dagen een beëindiging van het contract gemaakt zal worden. Ik zal dan ook op zoek moeten naar een andere provider. Bedankt voor de moeite

Linda
Hallo Erik,

Ik kon er helaas met de afdeling collections niet uitkomen. Of beter gezegd, de medewerkster die ik heb gesproken heeft het nagevraagd en ze konden niks betekenen. Ik heb zelf niemand van de bewuste afdeling gesproken. Nu krijg ik een brief waarin wordt vermeld dat als ik nu niet betaal het contract beëindigd word. Maar, wat mij niet verteld is telefonisch, er wordt gesproken over een eindfactuur met een afkoopsom. Dit schijnen de abonnementskosten te zijn van de looptijd van het contract. Nu zag ik in mijn KPN dat de einddatum van mijn contract 12-07-2019 is, het jaarcontract is voorbij dus kan maandelijks opzeggen, dus ik mag er vanuit gaan dat een afkoopsom voor mij niet van toepassing is, of maximaal een maand (opzegtermijn) zal zijn.

Ik vind het jammer dat het zo moet, maar het is niet anders.

Graag hoor ik van je of ik bovenstaande betreffende de afkoopsom juist heb en dit dus niet van toepassing is voor mij

mvg Linda
Reputatie 7
Badge +30
Wat jammer om te horen dat er geen oplossing mogelijk was, Linda 😞

Bij contractbeëindiging worden inderdaad de resterende maanden ineens als afkoopsom in rekening gebracht. Maar als jij al buiten contract bent, dan is dat voor jou inderdaad niet van toepassing. Een beëindiging vanuit betalingsachterstand wordt per direct gedaan, dus ook geen maand opzegtermijn. Je krijgt een slotfactuur met daarop het openstaande bedrag, en dat is het.

Meer informatie kun je ook in dit topic vinden.
Hallo Erik,

bedankt voor je snelle reactie. Zou jij voor mij kunnen kijken of bovenstaande ook voor mij van toepassing is? Dat ik niet later voor verrassingen kom te staan. Als einddatum heb ik staan 12-07-2019, ik heb een jaar een contract bij jullie gehad. Hij gaat dan niet automatisch over naar nog een jaar ofzo? Ik wil het heel graag zeker weten..

mvg Linda
Reputatie 7
Badge +30
Zeker, Linda! Ik heb gekeken en je jaarcontract is inderdaad geëindigd op 12 juli. We verlengen een contract nooit automatisch, dat mag ook niet. Dus op die datum is het automatisch een maandelijks opzegbaar abonnement geworden.

Alleen bij een afsluiting vanwege achterstand wordt het op de afkapdatum per direct beëindigd. Ik zie in de notities hier staan dat dit op de 23e zal zijn. Maar, ik zie ook dat er op 15 juli een brief naar je is verzonden. Heb je die ontvangen, anders kan ik een kopie per e-mail naar je sturen. Deze brief is wat we ook wel de brandbrief noemen. Degene waarin we aangeven dat we gaan afsluiten. En in die brief zie ik staan dat het bedrag voor 28 juli bij ons binnen moet zijn. Dat zou dan moeten lukken.

Als jij dan, zodra je kan, via deze betaalpagina betaalt, is er nog een goede kans dat we je nog weer kunnen heraansluiten. Dit gebeurt dan de eerstvolgende werkdag. Het kost dan wel eenmalig €25 aan heraansluitkosten (wat op de eerstvolgende factuur verwerkt wordt).

Als het niet op tijd binnen is, dan beëindigen we definitief. Dat gaat per direct en daar krijg je dan een brief over met daarop de nog openstaande kosten. Daar zitten dan bij klanten binnen contract de resterende maanden bij, maar dat is dan voor jou niet van toepassing. Bij jou is het dan alleen de kosten van de achterstallige facturen.
Hallo Erik,

bedankt voor je reactie. Helaas is het bericht abrupt afgesloten met “daar zitten dan...” wat zou hier komen te staan?
Reputatie 7
Badge +30
Excuses, Linda! Ik heb het bericht aangepast.

"...bij klanten binnen contract de resterende maanden bij, maar dat is dan voor jou niet van toepassing. Bij jou is het dan alleen de kosten van de achterstallige facturen." is wat er mistte.
Hallo Erik,

bedankt voor je terugkoppeling! Ik had gesproken met een collega van de klantenservice, echter voelde dat niet goed. Ik had inderdaad begrepen dat ze mij tijd konden geven tot de 23e, echter niet tot de 24e. Ik heb gevraagd of ze echt niet 1 dag erbij konden doen maar dat was absoluut onmogelijk. Kortom ik zou dus zonder contract komen te zitten. Toen heb ik maar meteen een contract met Ziggo afgesloten en dan de 24e het achterstallige bedrag aan jullie ga overmaken. Toen kreeg ik opeens de brief waarin stond dat ik tot de 28e! de tijd had, beetje te laat, dat had dan toch ook via de telefoon verteld kunnen worden? Dan was er niks aan de hand geweest en ik klant bij jullie gebleven..

is het trouwens zo dat eerst het contract bij KPN verbroken moet worden voordat ik een andere provider aan kan sluiten? Zo ja, kan dit dan verspoedigd worden? Ik heb de spullen al binnen..

jammer dat het zo is gelopen!

mvg Linda
Reputatie 7
Badge +30
Je hebt helemaal gelijk. De brief was bij ons in het systeem al inzichtelijk vanaf het moment van de dagtekening. Dus dit had jou al verteld kunnen worden. Ik heb hem zelf gemist omdat ik ervan uit ging dat alle relevante info hierover jou al verteld was, juist omdat er ook met de Collections afdeling is gesproken. Dat blijkt dus nu niet zo te zijn, waardoor ik ook niet meer op tijd jou die info heb kunnen geven.

Ik snap dan ook volkomen dat je de overstap hebt gemaakt. Ziggo levert via een andere kabel (coax) dan wij, dus als je de spullen al hebt kun je aansluiten. Of er dan al signaal is op de coax weet ik niet. Die datum zou in je Ziggo bevestiging moeten staan.

Heel jammer inderdaad dat dit zo gelopen is. Ik wens je dan voor nu in ieder geval veel plezier bij Ziggo, en ik hoop dat we je in de toekomst toch nog een keer weer mogen verwelkomen.
Hallo Erik,

Bedankt. Ik ga het aansluiten. Maar is het niet mogelijk dat KPN momenteel het signaal van Ziggo onderbreekt? Want dat is de melding die ik krijg bij het aansluiten van WiFi. Ik weet namelijk niet of er contact is geweest tussen jullie en of het wel mogelijk is om 2 aansluitingen tegelijkertijd op 1 adres te hebben..

mvg Linda
Reputatie 7
Badge +30
Je kunt twee aansluitingen hebben op hetzelfde adres mits deze van verschillende kabels gelijk maken. En dat is het geval. Ziggo maakt gebruik van de coax-kabel, en wij zitten op andere soort kabel (die heeft niet echt een naam verder). Dus wij kunnen dat signaal niet onderbreken. En het kan ook prima naast elkaar bestaan. Er zijn, bijvoorbeeld, mensen die internet via ons hebben, maar tv kijken via Ziggo.

Op het moment dat jouw Ziggomodem is aangesloten zendt deze ook wifi uit. Je kunt dan op al je apparaten verbinding maken met dat netwerk. Daarmee kun je dan vervolgens weer gewoon internetten.