Beantwoord

Betalingsregeling treffen maar niet gehoord worden

  • 18 January 2020
  • 8 reacties
  • 289 keer bekeken

Ik ben al weken bezig met de klantenservice en de klachten afdeling om de uitstel van betaling 4 dagen te verschuiven. Dit kan dus niet met als gevolg dat ik vanaf morgen waarschijnlik zonder internet/televisie zit. Ik snap dat een rekening op tijd betaalt moet worden maar door omstandigheden en doordat we hogere kosten hadden omdat er een monteru van kpn moest komen konden we niet op tijd betalen. De uitstel die we hadden was net te kort en daarom had ik meteen met kpn klantenservice contact opgenomen. Maar omdat het al verwerkt is kan het niet aangepast worden. Nu worden de kosten nog hoger, zitten we straks zonder internet en dat terwijl ik het probeer op te lossen. Waarom zo stug?  Waarom kan het niet 4 dagen verplaatst worden? Overigens is inmiddels een nieuwe factuur binnengekomen en die is al wel betaalt. Het gaat dus om de eenerlaatste factuur. En a.s woensdag is deze voldaan. Alsjeblieft, kpn, wees er voor je klant. Luister en zeg niet star nee, maar denk mee. Overigens vond ik het aanbod van enkel een betalingsuitstel van 3 weken erg mager, kom ik er gister dus achter dat het WEL in termijnen kan, maar dat zetten jullie in het account niet zo neer, daarvoor moet je eerst een aantal keren met de klantenservice praten en fora doorspitten en dan ook nog horen dat het te laat is. Alsof je maanden achterstand hebt. 

icon

Beste antwoord door Susan_ 18 January 2020, 11:27

Bekijk origineel

8 reacties

Badge +19

Wat een vervelende situatie. De afdeling collections is de enige afdeling die gaat over financiële zaken. Die is bereikbaar via 0800-0402 maar alleen op werkdagen tijdens kantooruren.  Als je daar al contact mee hebt gehad zijn er geen andere opties meer en is het betalen of afsluiten. Wellicht is er iemand in je omgeving die jouw faktuur kan en wil betalen. Dat is best een moeilijke stap om te vragen maar dan ben je wel van het probleem af. Een medewerker van kpn zal ook reageren maar dat kan 48 uur duren. 

Bedankt voor het antwoord, Joep. Wat ik dan niet begrijp, waarom heeft de klantenservice dat dan niet voorgesteld om het te bellen? Als dat de oplossing is geweest.. Ik vind het zo slecht.. Ik bedoel een rekening niet op tijd betalen is ook niet goed, maar ik doe mijn best hier om een oplossing te vinden en je stuit hier zo hard tegen een muur. Ik kan niet wachten tot in sept mijn contract verloopt, door dit wil ik echt overstappen. Ik vind dit kei en kei hard. 

Badge +19

Bel maandagochtend meteen om 9 uur. Wellicht is er nog iets te redden. Het is inderdaad hard maar helaas moet dat ook. Ik geloof jou meteen dat jij van goede wil bent maar er zijn duizenden mensen die gewoon niet betalen en dat kost miljoenen. Bij andere providers is het precies hetzelfde.  Ik hoop oprecht dat je eruit komt.

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @Monkeyboots, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Ik heb dit topic meteen even opgepakt, omdat ik vind dat hier inderdaad snel duidelijkheid over moet komen. Maar gelukkig heeft Joep ook al gereageerd, heel fijn! Waar het op neerkomt is dat wij een uitstel van betaling die eenmaal is gemaakt, niet kunnen wijzigen. Of het nou direct nadat het afgesproken is wordt doorgegeven of een paar dagen later, afspraak is in dit geval ook afspraak. Dit heeft onder andere te maken met het systeem, maar ook met dat we een bedrijf zijn en ook blijven. Uitstel of betalen in termijnen is al een optie dat we tegemoet kunnen komen in de betaling, en in overleg is er veel mogelijk. Maar de klantenservice, en ook wij op het Forum, hebben hier vrij weinig mogelijkheden in.. Hoe graag we dat ook zouden willen veranderen.

Wil je toch nog kijken of er nog iets mogelijk is? Dan dien je contact op te nemen met Collections. Zoals aangegeven kan je hen bereiken via 0800-0402 en dan 'Collections' of ‘betalingsregeling’ inspreken en laten doorverbinden. Kunnen zij iets? Dan is het mooi meegenomen! Zo niet, dan is het helaas dit keer niet anders. Maar ik ga voor je duimen dat het opgeschoven kan worden en het zo voor jou iets makkelijker wordt en minder stressen!

Bedankt, ik ga maandagmorgen meteen bellen. Bedankt voor je duidelijke antwoord. Ik hoop wel dat het ooit gaat veranderen, want het is zo onduidelijk aangegeven dat je dus een andere regeling kan treffen dan alleen uitstellen. Als ik dat had geweten dan was ik niet akkoord gegaan en had ik een andere regeling getroffen. 

Reputatie 7
Badge +21

@Monkeyboots, graag gedaan. Heb je inmiddels contact met Collections kunnen krijgen hierover?

Nee ik heb voor mezelf gekozen geen contact op te nemen. Ik weet van mezelf dat ik boos word als ik wederom word geweigerd voor een oplossing, dus heb ik mij erbij neergelegd dat het wellicht afgesloten kan worden. Inmiddels is alles voldaan en staat de rekening niet meer open. Ook ben ik niet afgesloten geweest dus uiteindelijk valt het dus wel mee, maar niet dankzij de klantenservice helaas. Een tip: zet duidelijk neer in het account dat er ook een betalingsregeling getroffen kan worden naast het uitstellen van 3 weken en doe dat ook online. Hoe het nu is ingeregeld is veel te onduidelijk. 

Reputatie 7
Badge +21

@Monkeyboots fijn dat het uiteindelijk met een sisser is afgelopen. Voor een volgende keer handig om te weten inderdaad, een goeie algemene tip. 

Reageer