Beantwoord

Betere WiFi verbinding in betonnen nieuwbouw huis

  • 21 October 2019
  • 14 reacties
  • 590 keer bekeken

Wie o wie kan me een beetje op weg helpen?

 

Ik woon in een nieuwbouw huis met een glasvezel aansluiting en heb een Experia V8 in gebruik van KPN. (Deze staat in de gangkast, waar de glasvezel binnen komt.)

Doordat ons huis een soort van betonnen bunker is, hebben we vaak slechte wifi verbindingen. In de huiskamer lijkt er soms een soort van vertraging op te treden. (Kan dat?)

Op de 1e verdieping heb ik nog net een signaal, en ik kan verbinden, echter is er geen website mee te bezoeken. Op de 2e verdieping zie ik het signaal van de Experia box niet eens meer.

Ik heb op de 1e verdieping een WAP die bekabeld is aangesloten. Als ik hiermee verbind, dan werkt dat op zich redelijk. Alleen mijn telefoon (en ook die van mijn vrouw) switchen niet automatisch hiernaar toe. (Wat redelijk frustrerend is.)

Zijn er binnen KPN mogelijkheden om hier een oplossing voor te vinden? 

Mocht er meer informatie nodig zijn, laat het gerust weten!

 

Alvast bedankt voor de input.

icon

Beste antwoord door Joep1965 21 October 2019, 15:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Badge +19

Heb je de Wi-Fi tuner al gedaan?https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/flow

Nopes, deze kende ik nog niet. Ga ik vanavond eens even uitproberen! Dank voor je snelle reactie!

Heb de tuner doorlopen en ga met versterkers aan de gang. Komen woensdag binnen. Bedankt voor de tip! Ben benieuwd.

Reputatie 7
Badge +24

Wat is een "WAP" ? :rolling_eyes:

WAP -> Wireless Access Point

Reputatie 7
Badge +24

Ja, dat bedacht ik me later ook. Maar ik was de term nog niet eerder tegen gekomen.

Badge +19

Goed nieuws @Krossie maar wel bekabeld aansluiten. Er moet er 1 naast de experiabox want het Wi-Fi van de experiabox wordt uitgeschakeld. Laat je even weten hoe het afloopt?

Hi Joep,

 

Ik dacht er 1 in de huiskamer en 1 in de slaapkamer neer te zetten. Beiden kunnen bekabled aangesloten worden.

 

Ik zal vanavond of morgen even een update geven!

Zo, beide versterkers zijn geinstalleerd en het scheelt echt een hoop!

 

Woonkamer en slaapkamer zijn nu prima in orde! 

Badge +19

Kijk daar worden we blij van!! Helemaal tevreden zo?

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Krossie, leuk dat je ons forum gevonden hebt, welkom hier!

We hebben hele behulpzame forumgebruikers, dat blijkt nu wel weer extra. Wat fijn om te lezen dat je dankzij de hulp van @Joep1965 bij de WiFi Tuner uit gekomen bent, waardoor je nu voor versterkers gekozen hebt en je verbinding stukken beter is :relaxed:  Super. Net als Joep ben ik wel benieuwd of je zo helemaal tevreden bent?

Laat het hier gerust weten als je nog vragen hebt.

Hi Joep en Alexa.

 

Met de verbinding in huis ben ik nu zeker tevreden! Ik heb nog niet heel veel tijd gehad om er ook daadwerkelijk gebruik van te maken, maar zo op het eerste gezicht werkt alles naar behoren. De verbindingen zijn een stuk stabieler en sneller.

 

Ik heb nog wel een andere vraag, maar dat heeft op zich niets met de wifi te maken. Ik zou graag op mijn modem instellen dat deze een ander DNS adres zou meegeven met de DHCP leases, dit lijkt alleen niet mogelijk te zijn. Is er hier nog iets voor te bedenken?

 

Dank je wel!

 

Badge +19

Bij je laatste vraag moet ik afhaken. Ik heb daar echt geen verstand van.

Reputatie 7

Ik zou graag op mijn modem instellen dat deze een ander DNS adres zou meegeven met de DHCP leases, dit lijkt alleen niet mogelijk te zijn. Is er hier nog iets voor te bedenken?

Dat is helaas niet mogelijk met de Experia Box V8.

De enige Experia Box die dit ondersteunt is de Experia Box V10 (zonder a).

 

De alternatieve oplossing is om een eigen router achter de Experia Box te plaatsen voor alle apparatuur uitgezonderd de TV ontvangers of de Experia Box te vervangen door een eigen router.