Beantwoord

Betrouwbaarheid netco fourstack

Beste forumleden,

Ik vraag mij af hoe betrouwbaar fourstack is.

Verder zou ik graag weten, wat voor een afstand (ongeveer) bij een snelheid van 

(beschikbaar bijna 17Mbits en daadwerkelijk 15Mbits) hoort te zijn. Maar als ik naar grafieken kijkt,

klopt dit volgens mij niet!?

volgens opgaaf van een kpn medewerker, zou ik op 2,6 km zitten. (Adsl2)

met vriendelijke groet,

Majem

icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 13 januari 2016, 14:16

majem schreef op 13 jan '16 om 14:06u

Beste forumleden,

(beschikbaar bijna 17Mbits en daadwerkelijk 15Mbits) hoort te zijn. Maar als ik naar grafieken kijkt,

met vriendelijke groet,

Majem

Hoi,

Ik zou willen zeggen dat fourstack in 98% van de gevallen klopt. Bij upgrades is de snelheid die fourstack geeft vaak lager dan de daadwerkelijke snelheid.

Je bent klant bij KPN? Je kan in de Experiabox inloggen (klik), en dan kan je de Attainable en Actual rate zien. Dit zijn de waarden die de Experiabox kan halen, en haalt. Ik verwacht niet dat je op 2.6km zit.

Die 15-17Mbit/s. is dat ADSL 2+?

16,5Mbit/s ADSL2+

2000-2100 Meter

14,9Mbit/s ADSL2+

2200-2300 Meter

16,5Mbit/s VDSL2

2000-2100 Meter

11,2Mbit/s ADSL2+

~2600 Meter

Zelf zit ik op 2308 meter en haal ik ~14Mbit/s daadwerkelijk, en fourstack geeft ook 14Mbit/s aan.

Robin
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +30
majem schreef op 13 jan '16 om 14:06u

Beste forumleden,

met vriendelijke groet,

Majem

Hoi,

Ik zou willen zeggen dat fourstack in 98% van de gevallen klopt. Bij upgrades is de snelheid die fourstack geeft vaak lager dan de daadwerkelijke snelheid.

Je bent klant bij KPN? Je kan in de Experiabox inloggen (klik), en dan kan je de Attainable en Actual rate zien. Dit zijn de waarden die de Experiabox kan halen, en haalt. Ik verwacht niet dat je op 2.6km zit.

Die 15-17Mbit/s. is dat ADSL 2+?

16,5Mbit/s ADSL2+

2000-2100 Meter

14,9Mbit/s ADSL2+

2200-2300 Meter

16,5Mbit/s VDSL2

2000-2100 Meter

11,2Mbit/s ADSL2+

~2600 Meter

Zelf zit ik op 2308 meter en haal ik ~14Mbit/s daadwerkelijk, en fourstack geeft ook 14Mbit/s aan.

Robin
Dit zijn mijn gegevens, volgens fourstack haal ik 9 Mbits op Adsl

SnelheidModem09-01-2016.jpg

Reputatie 7
Badge +30

majem schreef op 13 jan '16 om 14:28u

Dit zijn mijn gegevens, volgens fourstack haal ik 9 Mbits op Adsl

https://

Deze waarden komen bijna overeen met mijn V10, zie de foto onderaan dit bericht.

Die 9Mbit/s geeft fourstack ook bij ons in de straat weer voor niet-KPN klanten. Zodra je de V10 een poosje aan hebt wordt dit volgensmij bijgewerkt, althans zo was het bij mij wel.

Je zou misschien nog een heel klein beetje meer snelheid kunnen halen door een andere kabel te gebruiken tussen het IS/RA en de Experiabox, mits de huidige kabel lang, of een platte kabel is.

Robin

V10

Dan kon ik beter geen klant zijn, was voor de aanmelding een stuk beter:(

Ook ziet fourstack mijn huisadres niet bij de alternatieven gegevens.  vreemd!

mbt tot kabels, meer kan ik niet doen, is al een korte ronde kabel.

Reputatie 7
Badge +30
Sorry, je laatste bericht snap ik niet helemaal. Maar wat was er nu beter voor de aanmelding? Welke aanmelding?

Robin
Voor dat ik klant was, was fourstack hoger. Sinds ik klant ben is het volgens fourstack minder geworden.

Reputatie 7
Badge +30

majem schreef op 13 jan '16 om 15:14u

Voor dat ik klant was, was fourstack hoger. Sinds ik klant ben is het volgens fourstack minder geworden.

Wat stond er voorheen dan?

17 Mbits bij vdsl

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Het is wel gek dat 'ie verdwenen is, maar als ADSL2+ 16Mbit als Attainable heeft dan zou je misschien 17-18Mbit als Attainable bij VDSL halen. Maar dan zou je verbinding sowieso een beetje instabiel zijn.

Misschien dat WebCare de daadwerkelijk afstand binnenkort kan bekijken en bepalen of VDSL leverbaar is.

Robin
Hoi Robin,

Moet ik hiervoor zelf actie ondernemen (Vdsl)

Ps modem heeft zich vannacht gereset, waardes lichtelijk verbeterd!

Actual Rate(Up-Down) 1028-15630 kbpsAttainable Rate(Up-Down) 1295-17028 kbps Groet,majem
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Nouja WebCare ziet dit topic vanzelf, en het is eigenlijk aan hun of ze VDSL willen leveren. Zelf verwacht ik geen verbetering met VDSL.

Robin

Reageer