Beantwoord

Bevestiging betaling kosten Netflix via uw KPN factuur

  • 14 June 2020
  • 44 reacties
  • 2958 keer bekeken

Goedemorgen,

 

Krijg een mail van kpn met het volgende: 

Bevestiging betaling kosten Netflix via uw KPN factuur

 

Terwijl we nooit netflix kijken, en niets hebben aangevraagd of geactiveerd hebben. Daarbij komt dat we de afgelopen maanden geen tv hebben gekeken. Maar op de factuur staat wel doodleuk:

Netflix - betalen via KPN Factuur € 7,99

 

Dan vraag ik mij weer af, hoe zit het met de privacy van kpn, als jan en alleman wat kan wijzigen zonder mijn toestemming....

 

Groetjes,

 

Jacco

icon

Beste antwoord door Wh321 14 June 2020, 15:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

44 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Weet u zeker dat deze mail van KPN is? Geen spam?

Klik in ieder geval niet op linkjes in de mail. Ga gewoon zelf in de browser naar kpn.com en log daar in.

Je bent niet de enige. Bij mij en een andere klant ook gebeurd. Zie ander topic op forum. Ik heb niet eens Netflix.

 

En mail is geen spam of phising. Want is ook daadwerkelijk in mijn account gewijzigd.

 

Admin edit: mocht je het nog niet gedaan hebben, wil ik je aanraden om zo snel mogelijk het wachtwoord van jouw KPN ID te wijzigen. 

Via Mijn KPN is er een optie om Netflix uit te zetten. Hiermee zeg je het abonnement niet op, alleen de betaling via de KPN factuur. Had je helemaal geen Netflix en moet dat ook opgezegd worden, ga dan naar Netflix.com/youraccount

 

Je bent niet de enige. Bij mij en een andere klant ook gebeurd. Zie ander topic op forum. Ik heb niet eens Netflix.

 

En mail is geen spam of phising. Want is ook daadwerkelijk in mijn account gewijzigd.

Idd is echt een mail van kpn. En het staat idd ook in mijn account.

Heb je toevallig ook al gebeld met klantenservice? Mij werd verteld dat ik de 1e persoon was die er melding van maakte. Heb ze wel gewezen dat er op het forum meerdere meldingen staan.

Maar komt erop neer dat KPN het probleem nu nog niet kent. En heb ook mijn zorgen geuit dat dit zomaar kan gebeuren want je schijnt dit echt als klant zelf helemaal via netflix te moeten wijzigen. Is dus niet 1 druk op een knop. En nogmaals, ik heb niet eens Netflix.

Reputatie 7

En dan te bedenken dat het alleen mogelijk is om Netflix via de KPN te laten lopen door het abonnement via een TV ontvanger af te sluiten.

Bron.

Vraag: Heb je toevallig redelijk recent een TV ontvanger omgeruild?

ff een update: zojuist naar kanaal 200 van de decoder gegaan. Allemaal Spaanse tekst……  Account op Nederlands gezet zodat het goed de lezen was voor mij:wink:  Daarna bij het account gekeken welk email adres er staat. Daarna contact opgenomen met netflix, en doorgegeven dat ze op mijn account zitten. Die hebben dit direct stopgezet. Mijn wachtwoord van mijnkpn direct veranderd. Zo hebben ze het vermoedelijk ook aangevraagd. Nu weer contact opnemen met kpn dat ze op mijn account hebben gezeten…..

Reputatie 7

Mijn wachtwoord van mijnkpn direct veranderd. Zo hebben ze het vermoedelijk ook aangevraagd.

Maar dat zou dus niet kunnen immers dat kan volgens KPN alleen via de TV ontvanger.

 

Ik ga weer bellen

Klantenservice bell

Benieuwd of ze dan zeggen dat ze het probleem kennen of zeggen dat je de 1e bent die het meldt. 

Bij mij notitie gemaakt dat bedrag in ieder geval niet gefactureerd mag worden. Maar ik ben eigenlijk meer benieuwd naar verklaring hoe dit heeft kunnen gebeuren. Maar vrees dat ik daar geen antwoord op ga krijgen.

ik was ook de eerste die het melde, en moest de factuur betalen.

rare lui kpn... betaal genoeg hier voor al mijn abbo`s.

nog 1 tegenvaller en ik ben weg hier. Klantenservice is waardeloos. De een weet nog minder dan de ander.

Ja als ze niks noteren of daadwerkelijk wat met meldingen doen, dan kunnen ze het nog lang volhouden dat nog niemand het gemeld heeft. Als ze nou eens echt gaan uitzoeken wat de oorzaak van dit probleem is, wat erg toevallig ineens meerdere klanten treft in zelfde weekend.

Mochten ze het bij mij toch alsnog factureren en niet crediteren is het voor mij direct einde oefening. Erg vreemde gang van zaken dit.

Vraag mij ook af of dit forum überhaupt bijgehouden/gelezen wordt en er nog iemand van KPN met een echt inhoudelijke reactie kan komen. 

Wat een drama dit, hier hetzelfde probleem. En Netflix kan het abonnement alleen stoppen met het gekoppelde email-adres, dat op te zoeken is via netflix.kpn.com (zo zoekt KPN het zelf ook op). Maar die site ligt er al twee dagen uit voor onderhoud.

Zelf opzeggen via mijnkpn lukt ook niet wegens een “technisch probleem” Hoop niet dat ik nu voor de rest van mijn leven aan een Netflix abonnement vastzit dat ik niet gebruik.

Advies van KPN was nu om tot eind van deze week te wachten om te kijken of netflix.kpn.com het weer gaat doen.

Iemand hier nog andere ideeën om van dat Netflix af te komen?

Kende heel die site (netflix.kpn.com) niet, maar zou dat hele onderhoud niet de oorzaak zijn van dit probleem dat dus meerderen ineens treft? Sowieso benieuwd of daar dan überhaupt een account van mij te vinden is dat ik dus aangevraagd zou hebben.

 

Mocht ik vast blijven zitten aan Netflix via KPN weet ik wel een oplossing om van dat Netflix af te komen en dat is door KPN de deur uit te doen (Netflix zelf zal niet factureren aangezien ik geen account heb). Maar ik hoop en verwacht dat KPN gewoon met een goede oplossing komt en een uitleg. Maar vooralsnog blijft het hier op het forum angstvallig stil vanuit KPN.

 

Maar had jij ook gebeld met de klantenservice?

Ja, had gebeld met de klantenservice van KPN en Netflix.

KPN gaf aan dat ik het met Netflix moest regelen.

Netflix gaf aan dat ik dan het emailadres nodig heb, dat aan het account is gekoppeld (want dat is niet mijn gewone KPN emailadres) en dat alleen via netflix.kpn.com te vinden is. Daar loopt het bij mij nu dus vast.

KPN heeft wel een notitie gemaakt dat het abonnement niet in rekening mag worden gebracht, benieuwd of dat werkt. Moest hier wel zelf om vragen bij de medewerker, dat is niet iets waar ze zelf mee komen.

Hier exact hetzelfde probleem. Sinds vorige week donderdag al mee bezig! Je wordt van kastje naar muur gestuurd. KPN weet niks, Netflix ook niks. Ja Netflix verwijst naar die site netflix.kpn.com maar die ligt er idd al dagen uit. Hopeloos wordt je ervan.

 

Wel een andere tip om direct met KPN klantenservice aan de lijn te komen ipv 86 menuutjes door te gaan en verwijzingen naar websites met sms-jes en ellenlange wachttijden. Inspreken: abonnement wijzigen/opzeggen…..wordt je gelijk doorverbonden!:wink:

Reputatie 7
Badge +20

Dag allen, 

Jullie zien zo maar Netflix via onze factuur. Hier zijn inmiddels meerdere gevallen van bekend.  Ik wil graag melding maken zodat het opgelost kan worden. Het teveel betaalde bij ons op de factuur krijg je dan terug. Daarvoor zou ik graag zien dat jullie je Forumprofielen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant? Ik krijg dan graag een seintje als je dat gedaan hebt zodat ik melding kan maken.

Wat verder nog belangrijk is, wat je zelf moet doen is om even jouw wachtwoord voor Mijn KPN en jouw e-mail te wijzigen voor de zekerheid. 

 

 

Beste Bart_Z,

 

hierbij je gevraagde seintje:wink:

Inmiddels ben ik een stap verder sinds vandaag. Het Netflix acoount (wat bleek op een niet bestaand email adres te staan) is verwijderd door Netflix. Hun advies en volgende stap is om je KPN ID opnieuw te laten aanmaken. De hack is nml hoogst waarschijnlijk via je pincode van je KPN ID gegaan.

 

Ik ga weer bellen :thinking:

Reputatie 7

De hack is nml hoogst waarschijnlijk via je pincode van je KPN ID gegaan.

Maar dat kan volgens KPN dus niet immers...

...en dan zou men dus toegang gehad moeten hebben tot jouw TV ontvanger.

Ik hoop dat @Jacco2020, @henpietdevos, @Wh321 en @Wouterrrrrr ook hun forumprofiel (KLIK) nog even willen aanvullen

Yep dat is het verhaal van Netflix. De KPN klantenservice ging erin mee en hebben mijn pincode gereset. Anyway ik heb nu een ander KPN-ID op een ander email-adres met een andere pincode. Zeker voor het onzekere:wink:

PS hierdoor dus nu ook een verbeterde nick-name :laughing:

Reputatie 7
Badge +20

Het is niet via de pincode gedaan, dat is onderzocht. Lijkt er op dat de mailadressen verkregen zijn door een hack bij een op andere website. Daarom is het erg belangrijk om je gegevens aan te passen.

Reputatie 7

Het is niet via de pincode gedaan, dat is onderzocht. Lijkt er op dat de mailadressen verkregen zijn door een hack bij een op andere website. Daarom is het erg belangrijk om je gegevens aan te passen.

@Bart_Z, Maar hoe zit het dan met…

Is dat dan niet juist, is er nog een andere methode om een Netflix abonnement via de factuur van KPN te betalen?

Reputatie 7
Badge +20

@wjb, dit kon je voor dit ook aanmelden via de website. Alleen dit is meteen dichtgezet toen dit probleem is ontdekt om nog meer gevallen te voorkomen. 

Reputatie 7
Badge +20

@Jacco2020@henpietdevos@Wh321 en @Wouterrrrrr Ik hoor nog graag van jullie, zodat ik melding kan maken zodat ik melding kan maken zodat het opgelost kan worden.