Vraag

Bevestiging mail na glasvezel bestelling niet ontvangen

  • 26 March 2020
  • 13 reacties
  • 240 keer bekeken

Hallo KPN,

Ik heb een glasvezel abbo bestelling geplaatst en er werd aangegeven dat er een bevestiging via mail verstuurt zou worden. Ik vermoed dat KPN het naar het verkeerde mailadres heeft gestuurd aangezien ik ook al een brief van jullie heb ontvangen waar er een foutje staat.
Mijn correcte mailadres is te zien op mijn forum profiel en ik zou graag de bevestiging daar nog even willen ontvangen.

Mvg,

Niels van Oudheusden


13 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Goedemiddag @Nielss91, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Op het adres dat je hebt ingevuld in je Forum profiel, zie ik een aanvraag voor een abonnement op jouw naam staan. Deze aanvraag staat op het adres mét toevoeging C, maar is inmiddels ook geannuleerd. Is de toevoeging niet juist geweest? Dan dient er een aanvraag gedaan worden op het juiste adres!

Op het adres met toevoeging C is geen glasvezel leverbaar, volgens Fourstack. Daarnaast loopt er nog een abonnement op hetzelfde adres onder een andere naam. Ik zie in de administratie dat er contact met je gezocht is en het volgende is vertelt: klant gesproken koper niet aanwezig klant moet contact opnemen met kpnnetwerk.nl.

Heb je inmiddels contact gehad met kpnnetwerk.nl? 

Hallo Susan,

Klopt inderdaad, ik had een 50mbit/s (koper) abonnement aangevraagd en die is door jullie geannuleerd. Van KPNnetwerk heb ik begrepen dat jullie geen nieuwe abonnementen meer aangaan via deze oude lijnen.  De maximaal haalbare snelheid zou volgens jullie postcode checker überhaupt maar 25mbit/s zijn. Mijn buurman dhr. F is de naam onder wie je het lopende abbo waarschijnlijk ziet (ook 39C, gesplitste woning) hij heeft echter nog wel internet via de DSL lijn. 

Na wat onderzoek blijkt dat mijn appartement (39C) in het systeem staat als 39B K6. Nu heb ik van KPN netwerk begrepen dat via adrestoevoeging B wel glasvezel beschikbaar is en dat ik opnieuw een aanvraag moet indienen op dat adres. Dit heb ik inmiddels een aantal dagen geleden gedaan en ben nog wachtend op een mail bevestiging.

Helaas duurt dit hele tafereel al een poos. Ik heb inmiddels sinds 1 maart geen internet wat zeer hinderlijk is aangezien ik in de zorg werk en momenteel deels afhankelijk ben van video-consults. 

@Susan_ 
Uit je antwoord kan ik echter opmaken dat mijn 2e bestelling voor glasvezel op 39b dus niet is ontvangen?

Moet ik opnieuw een bestelling plaatsen en zou het op “zeer korte” termijn mogelijk zijn om de aansluiting plaats te laten vinden?

Mvg,
Niels

Reputatie 7
Badge +21

@Nielss91 ik zie geen aanvraag op nummer 39-B of B-K6. Heb je deze aanvraag gedaan via de KPN website (of klantenservice) of via https://www.kpnnetwerk.nl/ ?

@Susan_ 
Via de KPN website.

Reputatie 7
Badge +21

@Nielss91, stond er toen ik mijn vorige bericht typte nog niet in het systeem. Maar, ik kijk nu nogmaals en nu staat er wel een order (glasvezel) voor Hussel 100Mbit/s op het adres met toevoeging B. Heb je daar de bevestiging inmiddels van ontvangen? Anders stuur ik deze even door! De wensdatum staat op dit moment op 24 april.

@Susan_ , Nee ik heb hier de bevestiging nog niet van ontvangen. Ik heb gister echter weer contact moeten opnemen met een kpn medewerker omdat KPN/telfort schijnbaar het abonnement van mijn onderbuurman ging stopzetten….  Hoe het precies zit met de adrestoevoegingen is voor KPN niet duidelijk dus uw collega heeft aangegeven er nu toch echt werk van te gaan maken en mij spoedig contacteert zodra hij meer weet. De situatie is verwarrend aangezien het om een pand gaat waar de appartementen gesplitst zijn. Zo heeft mijn onderbuurman simpelweg adres toevoeging B, en ik bijv Bk6. Ondanks de lastige indeling zou het niet zo lang moeten duren.
Bij adres B staan zelfs 2NT-kastjes zodat er “snel” een extra abbo gerealiseerd kan worden. Dit is hoogstwaarschijnlijk door jullie eigen dochterbedrijf telfort in het verleden geplaatst maar schijnbaar niet vindbaar in jullie systeem.

Vermoedelijk hoeft er alleen een modem geplaatst te worden op het aansluit punt (of het aansluit punt doortrekken naar boven) en vervolgens met de kabel naar het appartement er direct boven wat een kleine afstand is. Een heel snel uit te voeren klusje dus. Als KPN echter pas 24 april komt zou ik dus inmiddels 2 maanden zonder internet zitten. 
Ik wacht het telefoontje van uw collega nog af maar het zou toch echt wel sneller moeten kunnen dan 24 april mag ik hopen.

Mvg en inmiddels wel gefrustreerde,
Niels

Reputatie 7
Badge +25

De situatie is verwarrend aangezien het om een pand gaat waar de appartementen gesplitst zijn. Zo heeft mijn onderbuurman simpelweg adres toevoeging B, en ik bijv Bk6. Ondanks de lastige indeling zou het niet zo lang moeten duren.

Hi Niels. Je ziet helaas wel eens vaker dat het fout gaat zodra appartementen geplitst worden bijvoorbeeld. Dan staat het goed in het kadaster, maar is het niet (goed) doorgegeven aan alle systemen die met adressen werken, zoals het systeem dat de adressen moet koppelen aan het juiste lijntje. Dit klinkt onbenullig, maar is ongelooflijk belangrijk natuurlijk. Ik hoop dat m'n collega je hierbij gaat helpen!

Hallo Paul,

Nou inmiddels de bevestiging voor de 100mbit glasvezel ontvangen, echter niet lang daarna alweer gebeld dat ook dit weer geannuleerd is. Het lijkt er inderdaad op dat het systeem niet helemaal up to date is wat betreft adrestoevoegingen en aansluitpunten. Inmiddels een maand lang van het kastje naar de muur gestuurd, doorverwezen naar de klantenservice / kpn netwerk / mijnaansluiting.nl / front office / haalbaarheidsonderzoek (1740 euro)/ en niemand die me daadwerkelijk vooruit heeft kunnen helpen.
Recentelijk wel contact gehad met ene Dennis van de klantenservice die wel leek te begrijpen dat het natuurlijk geen grote klus kan zijn aangezien letterlijk meerdere ongebruikte NT aansluitingen aanwezig zijn in het pand. Deze zijn nogmaals zeer waarschijnlijk door jullie zelf of een van de dochterbedrijven in het verleden geplaatst met het oog op de toekomst om meerdere appartementen van een glasvezel verbinding te kunnen voorzien. Dus mijn complimenten voor Dennis dat hij in ieder geval meedenkt en ook werk steekt in nog een HBO onderzoek starten met de toevoeging dat er al NT aansluitingen aanwezig zijn.  (op nog geen 10m afstand van het betreffende appartement)

Voor de rest is deze hele periode werkelijk waar afschuwelijk, ik heb nog nooit in mijn leven een dusdanig slechte service meegemaakt en zelfs nu na een maand bellen en onderzoeken nog geen uitzicht op het krijgen van een simpele internet verbinding.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Nielss91, ik bemoei me ook even in dit topic.

Even in het algemeen

Als er een woonwijk wordt gebouwd, dan wordt het adres doorgegeven via de gemeente aan het kadaster (of andersom dat weet ik even niet). 
De nieuwe bewoner wil natuurlijk internet, dit betekent dat er een aansluiting moet komen. Via mijnaansluiting.nl wordt hier een formulier voor ingediend en wordt er een haalbaarheidsonderzoek gedaan, hoe de woning kan worden aangesloten. KPNNetwerkNL gaat glasvezel schieten, want koper aanleggen in 2020 koper zou stom zijn. KPNNetwerk legt dus glasvezel aan. Hierna kan het internet pakket geleverd worden door KPN. 
Het begint dus allemaal bij het registreren van het adres.

Afijn: Wat mij in dit topic duidelijk is geworden dat toevoeging B, B(kamer)6, C, enzovoort allemaal geprobeerd zijn, maar resulteren in een annulering. Wat mij niet duidelijk is, is op welk geregistreerd adres je nu woont? Op welk adres ben je ingeschreven bij de gemeente.

Als het appartement on-officieel gesplitst is in twee aparte adressen, moet dit worden doorgegeven aan de gemeente, anders ben je slechts voor de gemeente én provider een huisgenoot en moeten jullie de aansluiting delen.

Als je naar het Kadaster gaat dan bestaan er 3 toevoegingen. 

  • 39
  • 39A
  • 39B
  • 39C

Welk adres is van jou en ben je de enige die hierop woont of misschien ook iemand anders? Als dit laatste zo is, dan moeten jullie samen doen met de aansluiting, of moet je officieel doorgeven aan de gemeente dat je een eigen adres wilt. 
Als jij op 39B woont, dan gaan we daar een order voor plaatsen op een nieuwe klantkaart, zodat voorgaande bestellingen de bestelling niet dwars kunnen zitten. 
Om hier zeker van te zijn zou ik je er wel bij willen helpen of vraag ik een collega om je terug te bellen. 

Ik hoor dus graag van je hoe het precies zit en wie officieel op welk adres woont. 

Reputatie 7
Badge +17

Nog een kleine toevoeging. Als jullie allemaal op een apart adres wonen…

  • Buurman in kwestie op: 39
  • Buurman overig: 39 A
  • Buurman overig: 39B
  • jij : 39 C

en het blijkt dat de buurman in kwestie is aangesloten op 39C in plaats van 39, dan moeten we dit intern gaan wijzigen. Je buurman is dan gewoon aangesloten op jouw aansluiting en dat hoort natuurlijk niet. 

Ik hoop dat je door de bomen het bos nog kunt zien. Anders laat het maar weten!

Reputatie 7
Badge +17

@Nielss91 Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

Sorry voor het late antwoord. Ik heb inmiddels besloten om maar te verhuizen. Daarnaast wil ik even vermelden dat ik het onvermogen vanuit KPN zijn kant wel begrijp nu.
Het is inderdaad gebleken dat het probleem voornamelijk bij de malafide verhuurder lag. Adrestoevoeging C is inderdaad onofficieel gesplitst wat in het huurcontract niet zichtbaar was.

Ik zou KPN dan ook adviseren indien jullie met een zwarte lijst of iets dergelijks werken om 39C daarop te zetten en zo hopelijk toekomstige huurders te behoeden van dezelfde ellende. Er woont nu nog steeds iemand op 39c die nog wel een traag koper abonnement heeft. Zodra de verhuurder weer een slachtoffer heeft gevonden en deze ook op 39c gaat laten inschrijven en een nieuw abonnement aanvraagt zal de huidige bewoner weer een melding krijgen van annulering van zijn abonnement.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval.

Reageer