Beantwoord

Bevestigingsmail gekregen over een wijziging, maar ik heb niets gewijzigd

  • 3 August 2021
  • 14 reacties
  • 331 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb een mail gekregen dat ik mijn abbonement heb aangepast, dit is niet het geval. Wat is hier aan de hand?

 

icon

Beste antwoord door kjarli 4 August 2021, 11:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7

Heeft iemand anders toegang tot jouw KPN ID?

Heb jij Netflix toegevoegd aan jouw abonnement?

Heb je het ESPN pakket en/of het Pluspakket?

Reputatie 1

Heeft iemand anders toegang tot jouw KPN ID?

Niet dat ik weet

 

Heb jij Netflix toegevoegd aan jouw abonnement?

Nee

 

Heb je het ESPN pakket en/of het Pluspakket?

Ik heb een pluspakket ja.

Volgens het bericht stap ik over naar een Hussel Internet, terwijl ik gewoon een Alles-in-1 Instap pakket heb. Tenzij ik er voor dezelfde prijs op voorruit ga, of minder ga betalen voor hetzelfde, ben ik niet geintresseerd om een ander abbo te nemen, en ik snap al helemaal niet waarom dit plotsling zonder mijn toestemming gebeurd. Ik zie ook nergens een plekje met “bestellingen” oid waar ik kan inzien wanneer dit is besteld en hoe ik het kan annuleren.

Overigens heb ik al een Netflix account, dus ik weet ook niet wat ik met netflix via KPN moet doen.

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb ook een Alles-in-1 Instap abonnement. Als je meerdere tv ontvangers hebt, en opnemen, en gratis ESPN niet gebruikt, dan kun je beter aanpassen naar Hussel 50, want dat is dan iets goedkoper.

Reputatie 1

Ja, ik zat net te kijken en met een beetje puzzelen kan ik mijn internet verdubbelen voor dezelfde uiteindelijke maandprijs, maar dat neemt niet weg dat deze bestelling zonder mijn toestemming is geplaatst, en in feite niemand behalve ik toegang heeft tot mijn account. Mocht iemand dat wel hebben, dan is denk ik het laatste wat ze zouden doen, alleen mijn internet abbo wijzigen...

Reputatie 1

Samenvatting na een chat met support:
 - Lijkt er op dat mijn login gegevens ergens gelekt zijn, ondanks dat het in LastPass staat en zo gegenereerd is. Wachtwoord is aangepast
 - Mijn abbo wordt nu omgezet naar hussel met 200/200 zonder pluspakket wat uiteindelijk op dezelfde prijs neer komt
 - Nieuwe TV ontvanger
 - Eerste 6 maanden korting bij een minimale looptijd van een jaar

Dus bij deze komt er toch nog wat goeds uit!

Reputatie 7

Samenvatting na een chat met support:
 - Lijkt er op dat mijn login gegevens ergens gelekt zijn, ondanks dat het in LastPass staat en zo gegenereerd is. Wachtwoord is aangepast

Hoe zou dat dan hebben kunnen gebeuren als het wachtwoord een gegenereerd wachtwoord is dat in LastPass opgeslagen is? Weet je überhaupt zelf wel wat het wachtwoord is?

Reputatie 7
Badge +10

Samenvatting na een chat met support:
 - Lijkt er op dat mijn login gegevens ergens gelekt zijn, ondanks dat het in LastPass staat en zo gegenereerd is. Wachtwoord is aangepast

Hoe zou dat dan hebben kunnen gebeuren als het wachtwoord een gegenereerd wachtwoord is dat in LastPass opgeslagen is? Weet je überhaupt zelf wel wat het wachtwoord is?


Ook de vraag of @kjarli het hoofdwachtwoord wel heeft gewijzigd in LastPass. 
Anders zou een lek erg bijzonder zijn. 

Reputatie 1

Samenvatting na een chat met support:
 - Lijkt er op dat mijn login gegevens ergens gelekt zijn, ondanks dat het in LastPass staat en zo gegenereerd is. Wachtwoord is aangepast

Hoe zou dat dan hebben kunnen gebeuren als het wachtwoord een gegenereerd wachtwoord is dat in LastPass opgeslagen is? Weet je überhaupt zelf wel wat het wachtwoord is?

Nee, daar heb ik LastPass juist voor.

 

Samenvatting na een chat met support:
 - Lijkt er op dat mijn login gegevens ergens gelekt zijn, ondanks dat het in LastPass staat en zo gegenereerd is. Wachtwoord is aangepast

Hoe zou dat dan hebben kunnen gebeuren als het wachtwoord een gegenereerd wachtwoord is dat in LastPass opgeslagen is? Weet je überhaupt zelf wel wat het wachtwoord is?


Ook de vraag of @kjarli het hoofdwachtwoord wel heeft gewijzigd in LastPass. 
Anders zou een lek erg bijzonder zijn. 


Dat lijkt mij stug omdat ik 2fa op LastPass heb.

Reputatie 7
Badge +10

Samenvatting na een chat met support:
 - Lijkt er op dat mijn login gegevens ergens gelekt zijn, ondanks dat het in LastPass staat en zo gegenereerd is. Wachtwoord is aangepast

Hoe zou dat dan hebben kunnen gebeuren als het wachtwoord een gegenereerd wachtwoord is dat in LastPass opgeslagen is? Weet je überhaupt zelf wel wat het wachtwoord is?

Nee, daar heb ik LastPass juist voor.

 

Samenvatting na een chat met support:
 - Lijkt er op dat mijn login gegevens ergens gelekt zijn, ondanks dat het in LastPass staat en zo gegenereerd is. Wachtwoord is aangepast

Hoe zou dat dan hebben kunnen gebeuren als het wachtwoord een gegenereerd wachtwoord is dat in LastPass opgeslagen is? Weet je überhaupt zelf wel wat het wachtwoord is?


Ook de vraag of @kjarli het hoofdwachtwoord wel heeft gewijzigd in LastPass. 
Anders zou een lek erg bijzonder zijn. 


Dat lijkt mij stug omdat ik 2fa op LastPass heb.

 

Heb je niet de optie dat je een melding krijgt bij bv. een te makkelijk te raden ww, op meerdere websites hetzelfde wachtwoord, gelekt wachtwoord en al zeker een sms/melding wat betreft de 2fa?

Daar zijn juist password managers voor bedoeld en zo werken ze ook.
 

Het is oprechte interesse omdat de opmerking een 'gelekt' wachtwoord ik echt bijzonder vind om de reden dat er een gegenereerd wachtwoord(-en) wordt aangemaakt plus een gegenereerd hoofdwachtwoord. 

Reputatie 1

Heb je niet de optie dat je een melding krijgt bij bv. een te makkelijk te raden ww, op meerdere websites hetzelfde wachtwoord, gelekt wachtwoord en al zeker een sms/melding wat betreft de 2fa?

Daar zijn juist password managers voor bedoeld en zo werken ze ook.
 

Het is oprechte interesse omdat de opmerking een 'gelekt' wachtwoord ik echt bijzonder vind om de reden dat er een gegenereerd wachtwoord(-en) wordt aangemaakt plus een gegenereerd hoofdwachtwoord. 

Ja, dat is haveibeenpwned, hier krijg ik meldingen van als er iets gelekt is. Mijn 2fa gaat via google authenticator overigens, en zowel mijn gmail als LastPass hebben 2fa, dus er zou geen mogelijkheid moeten zijn dat hierop is ingelogd. Voor google zou ik overigens een melding krijgen dat er iets aan de hand was, dit heb ik in het verleden een keer gehad waardoor ik 2fa in eerste instantie heb aangezet.

Daarom snap ik ook niet dat dit nu gebeurd is, aangezien het aan mijn kant toch aardig beveiligd lijkt te zijn.

 

Reputatie 7

Ja, dat is haveibeenpwned, hier krijg ik meldingen van als er iets gelekt is.

Maar dat is het "lekken" van email adressen vaak met bijbehorende wachtwoorden. Dat is dus wat anders dan het lekken van het wachtwoord van jouw KPN ID. Ik neem immers aan dat je nergens hetzelfde wachtwoord voor gebruikt en al helemaal niet als je jouw wachtwoorden laat genereren.

Reputatie 1

Ja, dat is haveibeenpwned, hier krijg ik meldingen van als er iets gelekt is.

Maar dat is het "lekken" van email adressen vaak met bijbehorende wachtwoorden. Dat is dus wat anders dan het lekken van het wachtwoord van jouw KPN ID. Ik neem immers aan dat je nergens hetzelfde wachtwoord voor gebruikt en al helemaal niet als je jouw wachtwoorden laat genereren.


Lijkt me stug dat LastPass 2x hetzelfde wachtwoord gegenereerd heeft en dat juist dat specifieke wachtwoord gelekt is

Reputatie 7

Ja, dat is haveibeenpwned, hier krijg ik meldingen van als er iets gelekt is.

Maar dat is het "lekken" van email adressen vaak met bijbehorende wachtwoorden. Dat is dus wat anders dan het lekken van het wachtwoord van jouw KPN ID. Ik neem immers aan dat je nergens hetzelfde wachtwoord voor gebruikt en al helemaal niet als je jouw wachtwoorden laat genereren.


Lijkt me stug dat LastPass 2x hetzelfde wachtwoord gegenereerd heeft en dat juist dat specifieke wachtwoord gelekt is

Precies en daarom is dat antwoord van die KPN medewerker in de chat zeer twijfelachtig. Als er echt misbruik van jouw KPN ID gemaakt is dan moet er dus haast wel een ander "lek" geweest zijn.

Reputatie 7
Badge +10

Ik neem aan dat je nu geen dubbele kosten voor Netflix betaald?

Check dit voor de zekerheid nog even in je Netflix account 

Daar kun je ook de facturatie gegevens checken.
Ook kun je een ‘rapport’ (persoonsgegevens) downloaden waar je alle logins/ipadressen/kijkgeschiedenis etc.  kunt zien.