Bewaart KPN WiFi-wachtwoorden van klanten?

• 5 maart 2014
  • 8 reacties
  • 2632 keer bekeken

Het volgende overkwam mij:

- modem/router internetaansluiting ging kaduuk, was al bijna 10 jaar oud
- KPN op zondag gebeld, op dinsdag kon ik nieuw model Experiabox in de buurt ophalen, keurig snel
- servicemedewerker zei nog: u moet wel alle apparaten instellen op nieuwe netwerknaam en het WiFi-wachtwoord van het nieuwe modem
- apparaat aangesloten, begint met update (stond in handleiding dat dat mogelijk zou gebeuren)
- na update: geen enkel apparaat was aangesloten (geen PC's of telefoons), ik zet internetradio als eerste aan en die begint meteen te spelen; vreemd, er was toch een nieuw draadloos netwerk?

- in de setup van de internetradio stond bij controle nog de oude netwerknaam
- naam netwerk en wachtwoord blijken hetzelfde als voorheen bij het oude modem te zijn

Mijn vraag dus: bewaart KPN WiFi-wachtwoorden van klanten?

8 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Ja !
Reputatie 4
Badge +4
En zo'n 45 veiligheidsdiensten over de wereld !
Makkelijk als je je wachtwoord bent vergeten !
OK, uit dat volmondige antwoord blijkt dat je er wat vanaf weet, dus:

- hoe doen ze dat?

- waarom doen ze dat?

Reputatie 4
Badge +4
Beetje giswerk. ....
maar de modem is van kpn en alles wat je doet zien ze, dus dat is niet heel moeilijk !
en waarom tja....
als mensen hun wachtwoord niet meer weten of met update dat de juiste gegevens terug worden gezet !
Reputatie 1
Badge
Bushalte schreef:
OK, uit dat volmondige antwoord blijkt dat je er wat vanaf weet, dus:

- hoe doen ze dat?

- waarom doen ze dat?

- hoe doen ze dat?

Dat doet KPN niet, dat doe je zelf dmv de bijgeleverde KPN assistent, op het moment dat je die gebruikt schrijft dat programma de naam en ww naar het netwerk van KPN (geocdeerd uiteraard en KPN kan er zelf ook niet bij)

- waarom doen ze dat?

Klantenservice om precies die reden, als iemand zijn modem vervangt dan hoef je niet alle apperaten opnieuw aan te melden en/of de gebruikersnaam /ww opnieuw in te stellen op het netwerk.

Ronald,

Wet niet of ik tien jaar geleden KPN Assistent heb gebruikt, sindsdien zeker niet en het staat ook op geen enkele PC meer. Al ik ondertussen dus netwerknaam en/of wachtwoord zou hebben veranderd, zou ik dan in het nieuwe modem mijn oude instellingen terug hebben gekregen? Denk eerder dat KPN zelf dingen uit het modem vist en bij een nieuw modem terugplaatst.

En of het service is? Normaal gesproken zou het verstandig zijn om af en toe nieuwe wachtwoorden in te stellen, een nieuw apparaat is daar ook een mooi moment voor. Gemak - of helpdesktijd - gaat hier boven veiligheid.

Reputatie 7
Ik heb de afgelopen jaren ook een paar keer een nieuw modem gehad (nu een V8), nooit de KPN Assistent gebruikt en moest zelf telkens alles opnieuw instellen. Dit om het geheel nog wat vager te maken.

Reputatie 1
Badge
Bushalte schreef:
Ronald,

Wet niet of ik tien jaar geleden KPN Assistent heb gebruikt, sindsdien zeker niet en het staat ook op geen enkele PC meer. Al ik ondertussen dus netwerknaam en/of wachtwoord zou hebben veranderd, zou ik dan in het nieuwe modem mijn oude instellingen terug hebben gekregen? Denk eerder dat KPN zelf dingen uit het modem vist en bij een nieuw modem terugplaatst.

En of het service is? Normaal gesproken zou het verstandig zijn om af en toe nieuwe wachtwoorden in te stellen, een nieuw apparaat is daar ook een mooi moment voor. Gemak - of helpdesktijd - gaat hier boven veiligheid.

Nee dat kunnen ze echt niet, het is echt de KPN assistent die dat doet.

Reageer