Bij XS4all hogere snelheid leverbaar dan bij KPN

• 25 februari 2018
  • 4 reacties
  • 394 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +1
ALs op ik op fourstack kijk zie ik dat de maximale snelheid voor internet ongeveer 32MBps is. Ik betaal tot 80 en begrijp dat dit het hoogst haalbare is en eigenlijk niet gehaald kan worden. Bij de postcodecheck van KPN wordt ook aangegeven dat een hogere snelheid (pair bonding) niet mogelijk is. Per ongeluk klik ik via een sit op XS4ALL en doe daar de postcode check. blijk dat daar de snelheid wordt aangegeven van 64 MBps. het dubbele. Navraag gedaan bij KPN-winkel en XS4ALL bied dit wel. Dit vind ik een vreemde gang van zaken. De dochter biedt een hogere snelheid dan het moederbedrijf.

Admin: titel aangepast zodat je bericht beter is te vinden

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Nou, je kan voor XS4All kiezen en kijken of ze daadwerkelijk die snelheid leveren (trouwens geen MBps maar Mbps). Waarschijnlijk gaan ze dan een extra aderpaar voor je inlassen. KPN doet dat niet.
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Beerzwaan. Welkom op het forum.
Dit komt inderdaaad wel eens voor en ik kan me goed voorstellen dat het verwarrend is. XS4All is een dochter maar hun service en levering staan volledig los van KPN. Zij kunnen dus soms andere zaken die bij KPN niet lukken.
Ik wil je wel aanraden om goed te controleren hoe die snelheden genoemd worden en desnoods na te vragen bij XS4All, mocht jij hier iets voor voelen.

Reputatie 1
Badge +1
Erwin en Robin,
Bedankt voor jullie reactie. Destijds in de KPN-winkel navraag gedaan en die vond het vreemd en was ervan overtuigd dat wat XS4ALL kon leveren ook KPN kon leveren. Maar hoe kan een dochter meer leveren dan het moederbedrijf. Maar ook was al eens aangegeven dat de snelheid verhoogd zou worden tot 100Mbps ergens eind 2016 maar toen weer ingetrokken.
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Beerzwaan. De planning van updates in wijkcentrales is erg grillig. Sinds kort is er een verandering in beleid gekomen. 'lange termijn' planningen zijn niet langer te vinden via de fourstack site . Ze staan er nu alleen nog op als in de planning ligt dat ze binnen een paar maanden gerealiseerd gaan worden. Geeft dit nu absolute zekerheid dat je wijkcentrale ge-upgrade wordt? Neen, maar de kans dat het niet doorgaat is wel kleiner.

Reageer