Beantwoord

Bijna iedere dag hebben we uitval van internet. Rood lampje

  • 20 October 2021
  • 19 reacties
  • 155 keer bekeken

bijna iedere dag hebben we uitval van het internet . 

Vaak in de avond 

Rode lampjes op het modem gaan branden .

Regelmatig een check vanuit KPN laten doen of de verbinding goed is en die is altijd ok.

 

is het mogelijk een andere modem te krijgen ?

 

gr. Pascal

icon

Beste antwoord door Pascal1974 25 October 2021, 09:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Badge +19

Welk type modem heb je nu? 

zo’n Experia V10 geloof ik 

Badge +19

Dat is in principe het beste modem. Gebruik je draadloze verbindingssets of is de tv ontvanger direct met een kabel aangesloten op het modem?

Alles is bekabeld

 

Het gehele internet valt ook weg. Ook het wifi gedeelte .

Lampje DSL brand dan ook rood. Paar seconde en dan komt verbinding weer tot stand 

Soms blijft het langer weg

Badge +19

Ok helder! Een rood lampje geeft vaak een probleem aan tussen het modem en de centrale. Wat je nog kan doen is uitsluiten dat er geen kabelbreuk of kapotte connector is. Het beste kan je dat doen door een paar uur alle bekabeling losctechalen van het modem. Heb je dan nog uitval dan moet er een monteur komen. Heb je dan geen uitval dan weet je dat het in je netwerk zit. Dit is belangrijk om te weten want als blijkt dat de storing wordt veroorzaakt door iets in jouw netwerk dan zijn de kosten voor jou. Een kapot stekkertje kan al dit soort problemen geven. Heb je pairbonding toevallig?

Wat is pairbonding ? Ik heb er niet zo heel veel verstand van namellijk

Badge +19

No problem.  Dan heb je twee lijnen. 

No problem.  Dan heb je twee lijnen. Dan zit er een stekkertje in L1 en in L2.

Hallo @Pascal1974 even een aanvulling op @Joep1965 , bij pairbonding gaan er 2 kabels vanuit het IS/RA-punt  samengevoegd tot 1 kabel aangesloten worden op het DSL-punt van je modem en daarmee kan je internetsnelheid verdubbeld worden via een koperlijn.

Wat Joep met L1 en L2 bedoelt weet ik niet, ik hoop niet dat hij de telefoonpoorten op het modem bedoelt.

 

Er loopt 1 kabeltje vanuit het isra punt naar de modem. Dus dat kan het niet zijn

 

Het vreemde is gewoon.. alles heeft tot 3 weken geleden perfect gewerkt. Er zijn geen veranderingen geweest. Dus vermoeden van een slechte modem op dit moment is groot  

Badge +19

@JanD Ik zat inderdaad fout. Heb het verwijderd.

Badge +19

Een kapotte v10 komt weinig voor.  Kan je inloggen op het modem,  dan gaan naar status en dan naar geavanceerd. Van geavanceerd een screenshot plaatsen hier idm. Zie je dat zitten?

Ga het vanavond ff proberen. Zit nu op mn werk

 

Reputatie 7

Hoi @Pascal1974, dagelijks een wegvallende verbinding klinkt niet goed inderdaad! Je hebt er al over gebeld begrijp ik, maar op dat moment was de verbinding wel goed? Het klinkt als iets wat heel specifiek is, wat moeilijk te vinden kan zijn als je het probleem niet ervaart. In zulke gevallen is het vaak het beste om met 0800-0402 te bellen op het moment dat het speelt. Er kan dan gekeken worden naar wat er op dat moment speelt.

De rode lampjes op de Experia Box geven wel het gevoel dat de verbinding naar het modem wegvalt, maar ik zie geen gegevens op je profiel waarmee ik dat kan controleren. Je kunt ze daar invullen maar de kans is aanwezig dat ik dan ook niet veel meer kan zien

Hoi @Pascal1974, dagelijks een wegvallende verbinding klinkt niet goed inderdaad! Je hebt er al over gebeld begrijp ik, maar op dat moment was de verbinding wel goed? Het klinkt als iets wat heel specifiek is, wat moeilijk te vinden kan zijn als je het probleem niet ervaart. In zulke gevallen is het vaak het beste om met 0800-0402 te bellen op het moment dat het speelt. Er kan dan gekeken worden naar wat er op dat moment speelt.

De rode lampjes op de Experia Box geven wel het gevoel dat de verbinding naar het modem wegvalt, maar ik zie geen gegevens op je profiel waarmee ik dat kan controleren. Je kunt ze daar invullen maar de kans is aanwezig dat ik dan ook niet veel meer kan zien

Ik heb mijn profiel ingevuld . Kan je er verder mee ?

Reputatie 7

Dank je @Pascal1974, ik heb de verbinding daarmee nagekeken. Daarmee zie ik, zoals ik al bang voor was, niet zoveel. Ik zie dat er verbrekingen geweest zijn, maar ze lijken niet uit het netwerk te komen. Bij jouw aansluiting is pairbonding niet van toepassing, er zit maar 1 kabeltje tussen het hoofdaansluitpunt (IS/RA) en de Experia Box. Is het mogelijk om dat kabeltje te vervangen en te kijken hoe de verbinding het dan doet?

Gaan we doen . Gisteren en vandaag gaat het helemaal zonder storingen..

Reputatie 7

Dat kwam overeen met de verbrekingen die ik zag inderdaad. Ik ben benieuwd hoe het gaat als je het kabeltje hebt vervangen, blijft het dan stabiel?

Wat gerommeld met het kabeltje. De verbinding werd verbroken. Echter na het wat steviger indrukken in het Isra punt lijkt het tot nu toe verholpen en ben ik weer een blij man.

We laten het voorlopig hier maar bij. Dank allen voor het reageren !! 

Reputatie 7

Dat klinkt goed inderdaad @Pascal1974! Mocht het toch terugkomen, dan kunnen we verder kijken maar ik hoop dat het niet nodig is :wink: