Beantwoord

Bijzonder lage snelheid KPN

  • 19 December 2019
  • 10 reacties
  • 233 keer bekeken

Sinds enkele dagen ervaar ik een zeer storende lage snelheid op de KPN lijn.

 

Situatie in huis:

-Tv ontvanger woonkamer

-Tv ontvanger slaapkamer

-Pc op zolder.

Bovenstaande allemaal direct verbonden met een Cat 5e kabel aan de experiabox.

Normaal haald ik downloadsnelheden bij Steam, Origin en andere downloadprogramma's tussen de 4 en 5MB.

De laatste dagen haal ik echter nog maar 3 MB met downloaden waarbij het zelfs niet eens meer mogelijk is om fatsoenlijk Videoland/Netflix te kijken in normale kwaliteit. ( Ik dien de downloads te knijpen om nog Videoland/Netflix te kunnen kijken.)

 

Paar weken geleden bericht ontvangen dat wij een verbeterde verbinding zouden gaan krijgen, altijd fijn want zelfs de downloadsnelheid die ik eerst had kwam niet eens in de buurt waarvoor ik betaalde…

Als we inloggen bij KPN staat er nog wat merkwaardigs:

Er kan maar 100 MB geleverd worden, maar ik kan wel voor +9 per maand 200 MB krijgen terwijl ik de 100 niet eens kan halen…

Dan halen we het leuke tooltje fourstack er even bij:

Geweldig zou je zeggen maar:

Niks is minder waar.

Ik moet wel opmerken dat op de experia box de knop: services wel oranje brand, dit schijnt een veelvoorkomend probleem te zijn en soms staat die weer opeens op groen.

 

Wat ik zou willen weten is:

  • Waarom haal ik snelheid van mij abbonement niet, dit is of 80MB of 100MB volgens mij, oke de afstand naar de wijkcentrale is 1100m maar dit mag het verlies niet goedpraten.
  • Wanneer komt er dan wel die snelheidsverhoging?
  • Waarom wordt er zo onduidelijk gecommuniceerd over 'extra's' zoals die snelheidsupgrade.
icon

Beste antwoord door Frietjuh 24 December 2019, 10:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi Frietjuh en welkom op het forum! Fijn dat er een upgrade is geweest en logisch dat je wilt weten waar je aan toe bent. Super dat je je profiel aan hebt gevuld! Ik zie dat er bij je abonnement tot 100 Mbit/s mogelijk is, mits de verbinding dit toestaat. Als ik je verbinding doormeet zie ik ook dat je 24 Mbit/s binnenhaalt, dat komt overeen met het lijntype waar je nu op zit. Echter is er een sneller verbindingstype beschikbaar waarmee je 200 Mbit/s kunt halen (of de volle 100 Mbit/s die in je abonnement inbegrepen zit). Er zijn nu twee opties:

  1. Zaterdag is mijn collega weer aanwezig die de lijntypes kan wijzigen, ik kan dit zelf helaas niet. Ik kan dit zaterdag met hem oppakken, ben je dan ook eventueel bereikbaar om gebeld te worden? Het kan zijn dat hier een monteur voor langs moet komen en dan lijkt het me handig om hier contact over hebben zodat ik weet wanneer ik deze in kan plannen. :slight_smile:  
  2. Mocht je interesse hebben in sneller internet van 200 Mbit/s (€8,99 per maand), dan kun je deze optie ook aanzetten via je MijnKPN. Daarmee gaat de aanvraag voor het wijzigen van je lijntype ook lopen en zo heb je alles zelf in de hand. 

Laat je me weten welke optie je kiest? Ik hoor het graag! 

Hoi Frietjuh en welkom op het forum! Fijn dat er een upgrade is geweest en logisch dat je wilt weten waar je aan toe bent. Super dat je je profiel aan hebt gevuld! Ik zie dat er bij je abonnement tot 100 Mbit/s mogelijk is, mits de verbinding dit toestaat. Als ik je verbinding doormeet zie ik ook dat je 24 Mbit/s binnenhaalt, dat komt overeen met het lijntype waar je nu op zit. Echter is er een sneller verbindingstype beschikbaar waarmee je 200 Mbit/s kunt halen (of de volle 100 Mbit/s die in je abonnement inbegrepen zit). Er zijn nu twee opties:

  1. Zaterdag is mijn collega weer aanwezig die de lijntypes kan wijzigen, ik kan dit zelf helaas niet. Ik kan dit zaterdag met hem oppakken, ben je dan ook eventueel bereikbaar om gebeld te worden? Het kan zijn dat hier een monteur voor langs moet komen en dan lijkt het me handig om hier contact over hebben zodat ik weet wanneer ik deze in kan plannen. :slight_smile:  
  2. Mocht je interesse hebben in sneller internet van 200 Mbit/s (€8,99 per maand), dan kun je deze optie ook aanzetten via je MijnKPN. Daarmee gaat de aanvraag voor het wijzigen van je lijntype ook lopen en zo heb je alles zelf in de hand. 

Laat je me weten welke optie je kiest? Ik hoor het graag! 

 

Goedemorgen, 

Ik heb voor optie 2 gekozen, aangezien ik toch graag de 200MBit/s wil ontvangen via Mijnkpn.

Router is opnieuw opgestart en heb de sms ontvangen dat de nieuwe dienst in gebruik is echter ontvang ik nogsteeds dezelfde snelheid, zou je weer een meting willen doen en willen vragen of jouw collega morgen contact met mij op wil nemen?

 

Mocht er in de tussentijd wat veranderen dan post ik dit meteen.

 

Reputatie 7
Badge +17

Hmm, gek dat de snelheid hetzelfde is gebleven. Ik zie in mijn metingen ook dat je nog op het langzamere verbindingstype zit en het gekste van alles: volgens mijn systemen is er helemaal geen verbinding met de Experiabox op dit moment. Zou je deze anders eens willen resetten? Ik ben benieuwd of het dan wel goed gaat. Mocht je dan nog geen verschil merken in je internetsnelheid, wil je mij dan laten weten hoe de lampjes op je Experiabox branden en of al je diensten verder goed werken (op de snelheid na)? 

Hmm, gek dat de snelheid hetzelfde is gebleven. Ik zie in mijn metingen ook dat je nog op het langzamere verbindingstype zit en het gekste van alles: volgens mijn systemen is er helemaal geen verbinding met de Experiabox op dit moment. Zou je deze anders eens willen resetten? Ik ben benieuwd of het dan wel goed gaat. Mocht je dan nog geen verschil merken in je internetsnelheid, wil je mij dan laten weten hoe de lampjes op je Experiabox branden en of al je diensten verder goed werken (op de snelheid na)? 

Zojuist zoals gevraagd de experiabox gereset, ervoor waren alle lampjes groen behalve de services knop.

Na het resetten hetzelfde, alles groen behalve de services knop.

Ik ontvang zowel voor als na de reset gewoon, internet en tv.

Snelheid is nogsteeds zoals vanouds 😞.

Reputatie 7
Badge +17

Dan vermoed ik dat het services lampje in deze wel met een reden oranje brandt. :confused:  Het lijkt niet helemaal lekker te gaan met de verbinding, daardoor zal de snelheidsupgrade ook niet goed doorlopen. Ik heb een nieuwe Experiabox naar een PostNL punt bij jou in de buurt laten sturen, je ontvangt hierover een SMS ter bevestiging op het 06-nummer eindigend op 6925. De nieuwe Experiabox zal er morgen na 15:00 liggen. Vergeet niet om de oude Experiabox in een willekeurige doos te verpakken en deze (met stroomtoevoer) mee te nemen naar het PostNL punt voor de omruil. Schrijf hier ook het ordernummer en het retouradres (KPN Antwoordnummer 10119 2400 VB Alphen aan den Rijn) op en neem een geldig legitimatiebewijs van de contractant mee. Mocht je de SMS met de omruilinstructies niet hebben ontvangen, laat je het me dan weten? 

Dan vermoed ik dat het services lampje in deze wel met een reden oranje brandt. :confused:  Het lijkt niet helemaal lekker te gaan met de verbinding, daardoor zal de snelheidsupgrade ook niet goed doorlopen. Ik heb een nieuwe Experiabox naar een PostNL punt bij jou in de buurt laten sturen, je ontvangt hierover een SMS ter bevestiging op het 06-nummer eindigend op 6925. De nieuwe Experiabox zal er morgen na 15:00 liggen. Vergeet niet om de oude Experiabox in een willekeurige doos te verpakken en deze (met stroomtoevoer) mee te nemen naar het PostNL punt voor de omruil. Schrijf hier ook het ordernummer en het retouradres (KPN Antwoordnummer 10119 2400 VB Alphen aan den Rijn) op en neem een geldig legitimatiebewijs van de contractant mee. Mocht je de SMS met de omruilinstructies niet hebben ontvangen, laat je het me dan weten? 

Update:

Vandaag zou de nieuwe experiabox klaar liggen bij het postkantoor, helaas was deze blijven hangen bij PostNL ivm de kerstdrukte….

Klantenservice gebeld en naar de XL winkel in Arnhem gegaan en daar een nieuwe experiabox meegekregen.

Medewerker nog even meegekeken en gezien dat alles voor de 200Mbit geregeld is en haalbaar moet zijn.

Thuis aangekomen nieuwe box geinstalleerd maar wederom de lage snelheid, klantenservice op advies van medewerker XL winkel gebeld en deze sturen maandag een storingsmonteur langs.

Klantenservice was wel zo vriendelijk om totdat de storing is opgelost  50GB data op het mobiele abbonement te zetten.

 

Wordt dus vervolgd...

Weer een mooie vervolging,

 

Monteur zou tussen 10 en 12:00 komen, 12:30 nog niemand gezien en maar gebeld met de klantenservice en de afspraak is zonder een reden ineens vervallen…. Zeer leuk weer. Er is geen sms/mail hierover gestuurd dus voor niks om 10:00 opgestaan. En nu komt de storingsmonteur morgen tussen 08:00 en 10:00 en deze keer hopelijk wel…

 

Vervolg:

Monteur langsgeweest en meteen geconstateerd dat er maar 1 werkende lijn binnen komt.

Monteur naar centrale en kast gegaan en daar bleek in beide gevallen een kabel van ons adres niet gemonteerd te zijn.

Er was tevens een collega bezig met het overzetten van lijnen naar een hogere snelheid en die kon de monteur vertellen dan ons adres op 9 Januari omgezet wordt.

De snelheid is nu wel iets verhoogd maar nog lange na niet wat wij zouden bereiken.

Meteen klantenservice gebeld en de 200mbit stop laten zetten want deze maand gaan we dat toch niet kunnen halen, en gaan het dus begin januari weer proberen.

Wat een gedoe allemaal, @Frietjuh .  Excuses namens KPN dat het allemaal zo ongelukkig verloopt.  Ik ben wel blij dat ‘het lek’ nu boven is en 9 januari je lijn een upgrade gaat krijgen. 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.