Beantwoord

Binnenkort glasvezel aansluiting

  • 21 November 2020
  • 9 reacties
  • 126 keer bekeken

goedeavond beste mensen,

 

bij ons in de straat wordt er momenteel glasvezel aangelegd en er komt binnenkort een monteur langs om het een en ander aan te sluiten. Ik heb hierover een aantal vragen.

 

ik heb een aantal plaatjes gezien waarbij in de meterkast een NTU geplaatst is en daar achter een experiabox v10. Is het mogelijk dat ik experiabox vervang met een fortigate 60d firewall?

ik heb momenteel een abbo bij telfort en ik heb de xperiabox v8 in bridge gezet en daar achter de fortigate.

 

hoe zit het met het overstappen van telfort naar jullie glasvezel?

kan ik ook bij een andere provider glasvezel abbo afsluiten?

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 21 November 2020, 21:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Badge +19

Ik wil je feestje niet bederven hoor maar reken er op dat tussen aanleg en activatie enkele maanden overheen gaan. Ik zou tot het werkt gewoon rustig blijven zitten.

Ik wil je feestje niet bederven hoor maar reken er op dat tussen aanleg en activatie enkele maanden overheen gaan. Ik zou tot het werkt gewoon rustig blijven zitten.


dat was sws de plan. kan moeilijk actie ondernemen als er geen glasvezel ligt.

maar bedankt voor de reactie waar ik helemaal niks aan heb!

Alstublieft!

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/eigen-modem-instellen-en-gebruiken.htm

Wie legt bij jullie glasvezel? In het Westland kan ik alleen voor Caiway/Delta kiezen.

Wie legt bij jullie glasvezel? In het Westland kan ik alleen voor Caiway/Delta kiezen.


kpn zelf als het goed. ik heb in ieder geval een brief gekregen van kpn dat ze glasvezel aan het aanleggen zijn en dat ik mijn gegevens moest achterlaten voor de monteur.

ik weet niet hoelang het gaat duren voor dat de monteur komt maar ik zag dat ze straat weer aan het betegelen zijn dus denk dat het niet meer lang zal duren?

en bedankt voor de link trouwens! dat beantwoord mijn vraag. ik kan dus mijn fortigate direct aansluiten op de NTU

Volgens mij ligt het wel eraan welke diensten je afneemt en ik heb gezien dat er veel ingesteld moet worden, de vraag is of dat kan bij jou router.

Volgens mij ligt het wel eraan welke diensten je afneemt en ik heb gezien dat er veel ingesteld moet worden, de vraag is of dat kan bij jou router.


alleen internet

als er ergens een instructie is voor wat er ingesteld moet worden zou dit geen probleem moeten zijn.

toen ik de telfort modem (eperiabox v8) in bridge had gezet moest ik de MAC adres van de fortigate spoofen naar de WAN MAC adres van de xperiabox omdat telfort gebruik maakt van MAC adres encapsulation

Dat is sowieso geen probleem. Ik heb een Deco systeem achter de v10a hangen. Maar niet in bridge. Kan volgens mij bij mij niet eens.

@Emre076 

je router moet PPPoE kunnen

dan is het geen enkel probleem om alleen internet binnen te halen