Beantwoord

Bitwig servers onbereikbaar?

  • 26 February 2019
  • 6 reacties
  • 146 keer bekeken

Hallo.

Ik gebruik Bitwig 2 (DAW). Hierin zit een Bitwig Studio's Package Manager om extra content te downloaden.

Deze wil ik graag gebruiken maar helaas krijg ik geen verbinding met de Bitwig servers. Na wat mail overleg heen en weer zegt de fabrikant dat ik achter een firewall zit. Nu heb ik de Windows firewall al uitgezet en dit werkte niet. Ik heb een Experia Box V10 en ik lees op het internet dat bij deze router de firewall niet uitgeschakeld kan worden.

Is er nog een andere weg hier omheen?
icon

Beste antwoord door Ruiters 14 March 2019, 09:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi Ruiters, welkom op het forum! Ik zie dat we dit bericht even gemist hebben. De firewall op de Experia Box is bedoeld om ongewenst inkomend verkeer te blokkeren. Uitgaand verkeer, zoals jij die verbinding probeert te maken met de servers van Bitwig, wordt gewoon doorgelaten. Als je een specifieke foutmelding krijgt tijdens het verbinden kan die nog een indicatie geven van wat de eigenlijke oorzaak is. Maar ik ga ervan uit dat dit dan wel iets is dat vanuit Bitwig opgelost moet worden.

Misschien hebben andere forumgebruikers nog ideeën hierover.
Hoi Erik bedankt voor je reactie.

Ik heb dit voorgelegd aan Bitwig maar Bitwig costumer service blijft erbij dat het probleem bij mijn internet connectie ligt? Is er iets misschien iets anders dat deze connectie verhinderd? De standaard Windows 10 firewall staat al uitgeschakeld.

Ik hoop op een reactie.
Reputatie 7
Badge +30
WIj houden niets tegen, Ruiters. Misschien dat er nog iets aangepast kan worden in de instellingen van de Package Manager? Wat je eventueel nog eens aan de customer service van BitWig zou kunnen vragen is of er van hun kant een blokkade zit op je IP-adres.
Reputatie 7
Kan je eens een screenshot plaatsen van de foutmelding die je krijgt?
Weet je vanaf welke server (url) die extra content gedownload moet worden?


De foutmelding.

Naar contact op het Bitwig forum ben ik erachter gekomen dat het probleem in mijn PC zit. Ik heb een laptop aangesloten (op de zelfde vaste verbinding.) Hierop Bitwig gedraaid en ervaar dan geen problemen. Dit is dan wel een Windows 7 en geen 10.

Het zal dan wel ergens in de instellingen van mijn pc zitten misschien wel in combinatie met de router?
Reputatie 7
Badge +30
Goed om te horen dat het met de andere pc wel gelukt is, Ruiters!

Ik vermoed dan inderdaad ook dat er ergens iets in de andere pc zit qua instelling die dit blokkeert. Ik verwacht alleen niet dat de Experia Box daar iets mee te maken heeft. Uitgaand verkeer wordt niet tegen gehouden.